2021-01-10, 23:47
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tveskaeg
Det ved jeg, men hur kan man have tillid til at de kan styre 2-3 forskellige vacciner samt hvornår første/andet stik skal gives, hvis de ikke er klar til at offentliggøre tal nu? Når tallene er så små.

Det har du rätt i. Självklart bör det finnas ett register över vilka individer som har fått vaccination, och när dom fick vaccination. Självklart kan man inte redovisa offentligt vilka individer som har fått vaccination, på grund av patient-sekrettes. Men det borde vara en enkel sak att ta fram siffran över antalet vaccinationer som har getts, och presentera den siffran offentligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Tveskaeg
Det er befolkningen der betaler deres løn og myndighederne bør kunne bevise at de kan håndtere opgaven.

Kan det vara så att Folkhälsomyndigheten återigen har klantat sig? Kan det vara så att Folkhälsomyndigheten vill dölja sitt misslyckande, genom att inte redovisa siffror för folket?

Vi har redan sett att Folkhälsomyndigheten har misslyckats med allt som har med Corona att göra.
Citera
2021-01-10, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
1 och 2-åringar? De är väl inte kända för att kräva ett stort socialt liv? Lyckligast är ju de om de får vara nära den de tytt sig till. Socialt behov utöver det brukar barn inte få fören vid 4 års åldern.

Bacillskräck och12h skärmtid är inte pandemins fel utan något du varit delaktig i att ge dina barn. Mitt barn har varken bacillskräck och12h skärmtid, varför skulle jag ge mitt barn det? Men vi praktiserar mer enkelhet en normalt. Att lära barn att finna nöje i det enkla är inte helt igenom fel.
Samt att vara stolt över att visa empati.
Givetvis har 1-åringar och 2-åringar stor nytta av socialt utbyte med andra barn. Det är inte bara barn-barn samspel, utan hela sammanhanget att barnet lär sig att förhålla sig till nya miljöer och andra vuxna än sina föräldrar.

Bacillskräck får barnen lära sig på skola och förskola. Det ingår i paketet nu, med manisk handtvättning, spritning, hålla avstånd osv. De är väl medvetna om pandemin, och hatar corona eftersom de inte längre får göra sånt de brukade.

12h skärmtid var en retorisk överdrift, men det finns ingen anledning att moralisera. Alla har olika livssituation, och barn är också olika. De barn vi känner påverkas alla negativt av pandemin.
Citera
2021-01-10, 23:57
Medlem
K.G.Hammars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Blir dessvärre så när man sätter pengar före hälsa.

Föräldrar måste agera och tänka på sina barns hälsa.

Anders Tegnell och FHM värnar inte om svenska barns hälsa.

Här är en mall för barnföräldrar som bryr sig om sina barns hälsa bör gå tillväga.

För Er som inte vill skicka Era barn till Skolan.
Gör en anmälan om trängsel till Huvudman
(Era barn har väl påpekat att trängsel förekommer).
Be om handlingsplanen/+utredning att den följs.
Vilka konkreta åtgärder jmf med innan Jul?

Anmälan: email till Er Grundskoleförvaltning/rekorn/ärende trängsel/Skolans namn/datum/ref FHM trängsel/be dem utreda enl FHMs regler
Kontakt även skyddsombudet på skolan: påpeka trängsel/enkel anmälan igen.

Be om skyddsrond/handlingsplanen är implementerad/ uppfyller FHMs krav.
Skyddsombuden ska säkerställa personalens, elevers säkerhet.
Be om skyddsrond att handlingsplanen/uppfyller FHMs krav.

Handlingsplanen ska finnas/vara implementerat/skickas omedelbart
Jag anmälde mina barns skola idag. Jag kan inte bara sitta och TITTA på längre!
Ingen annan gör någonting!!!

https://twitter.com/inv_xxx/status/1348259571899527168
Senast redigerad av K.G.Hammar 2021-01-10 kl. 23:59.
Citera
2021-01-11, 00:04
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.G.Hammar
Föräldrar måste agera och tänka på sina barns hälsa.

Anders Tegnell och FHM värnar inte om svenska barns hälsa.

Här är en mall för barnföräldrar som bryr sig om sina barns hälsa bör gå tillväga.

För Er som inte vill skicka Era barn till Skolan.
Gör en anmälan om trängsel till Huvudman
(Era barn har väl påpekat att trängsel förekommer).
Be om handlingsplanen/+utredning att den följs.
Vilka konkreta åtgärder jmf med innan Jul?

Anmälan: email till Er Grundskoleförvaltning/rekorn/ärende trängsel/Skolans namn/datum/ref FHM trängsel/be dem utreda enl FHMs regler
Kontakt även skyddsombudet på skolan: påpeka trängsel/enkel anmälan igen.

Be om skyddsrond/handlingsplanen är implementerad/ uppfyller FHMs krav.
Skyddsombuden ska säkerställa personalens, elevers säkerhet.
Be om skyddsrond att handlingsplanen/uppfyller FHMs krav.

Handlingsplanen ska finnas/vara implementerat/skickas omedelbart
Jag anmälde mina barns skola idag. Jag kan inte bara sitta och TITTA på längre!
Ingen annan gör någonting!!!

https://twitter.com/inv_xxx/status/1348259571899527168

Utmärkt initiativ!

Bombardera dom som fegt (för feghet är precis vad det är frågan om) gömmer sig bakom byråkrati ("vi följer FoHM:s rekommendationer...") med samma mynt.

Strålande på min ära!
Citera
2021-01-11, 00:06
Medlem
K.G.Hammars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Utmärkt initiativ!

Bombardera dom som fegt (för feghet är precis vad det är frågan om) gömmer sig bakom byråkrati ("vi följer FoHM:s rekommendationer...") med samma mynt.

Strålande på min ära!

På tiden att barnföräldrar synar Anders Tegnells och FHM:s lögner.

Det är fullständigt omöjligt att hålla avstånd i ett klassrum.
Citera
2021-01-11, 00:09
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
På tiden att barnföräldrar synar Anders Tegnells och FHM:s lögner.

Det är fullständigt omöjligt att hålla avstånd i ett klassrum.

Visst fan är det så. Alla vet det men likt kejsarens nya kläder så spelar alla fega krakar med. Gör mig kräkfärdig.
Citera
2021-01-11, 00:10
Medlem
Citat:
Det märks att du är en arbetslös bidragstagare som stödjer en hycklande socialdemokratisk regering och FHM:s haveri.

Vi som arbetar och betalar några av världens högsta skatter accepterar inte Regeringens och FHM:s katastrofala strategi, inkompetens, lögner och bortförklaringar. Vi skattebetalare accepterar inte det fullständiga haveriet orsakat av inkompetenta klåpare i regeringen och på FHM. Tusentals svenskar har fått betala med sitt liv och tiotusentals långtidscovidare med sin hälsa.

Har varit skattebetalare i hela mitt vuxna liv. Aldrig varit sosse (däremot tydligt höger) men stödjer i grunden strategin.
Däremot har en hel del misstag gjorts.

Nu handlade mitt svar om ytterligare en av dina lögner som du sprider, d v s om hur den svenska ekonomin går och mår mitt i pandemin. Och du fick fakta, men du verkar vara faktaresistent.
Citera
2021-01-11, 00:11
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solmonstar
Någon sade: Vi offrar våra unga för att rädda våra gamla.
Hur tror ni samhället kommer påverkas av alla våra restriktioner som leder till konkurser och arbetslöshet- på kort och lång sikt?
Hur tänker ni att vården ska finansieras om fem år- för vilka pengar?
Hur stor är den ekonomiska följden av detta?
Och vilka konsekvenser får det på framtida folkhälsan?
Hur stor är risken att det vi räddar i människoår idag, får vi betala dubbelt i människoår i framtiden?
Jag bor i ett litet samhälle och flera verksamheter har slagit igen här, och de kommer nog aldrig tillbaka för det var tufft redan innan (gym, blomsteraffär, restsurang).
Hur många äldre (70+) tycker du hade varit rimligt att offra för att gym, blomsteraffär och restaurang inte skulle behöva stänga. Är det ok med 5, 10, 50? Jag bara undrar, var går gränsen?
Citera
2021-01-11, 00:12
Medlem
De som lider mest av reatriktionerna är ungdomarna i ålder ca 13-20 år. Hela deras sociala liv är ju inställt. Mitt ena barn som går på gymnasiet har ett flertal klasskamrater som går hos psykolog för att hantera ensamheten som de hamnat i under restriktionerna. Hur träffar de psykologen då? Jo, via videolänk...

Även högstadieeleverna mår dåligt just nu. En nära släktings dotter berättade att flera av hennes kompisar har fått olika fobier detta året. Mängden hemmasittande elever i dessa högstadieåldrarna har tydligen också ökat kraftigt.

Ungdomarna kan ju inte idrotta heller som det är just nu.

BUP har tydligen hur mycket som helst att göra.

Frun som är lärare på mellanstadiet har dock inte märkt så mycket hos sina elever.

Att stänga skolan är fel åtgärd, det går däremot göra mycket för att minska smittspridningen i skolan. Man kan ju börja med munskydd...
Citera
2021-01-11, 00:13
Medlem
Har Danmark någon information om utbredningen av den engelska mutationen efter vecka 52?
Citera
2021-01-11, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Den som läser böcker är aldrig ensam.
Felet är att dagens ungdomar knappt orkar läsa mer än 255 tecken åt gången...
Nej, de har nog att göra med skolarbetet som numera tar mer tid än när det gjordes i skolbänken (pga att de inte får lika bra hjälp av läraren). Det är inte många barn som frågar läraren om hjälp när det är videolänk, då vet ju hela klassen vad man har problem med.

Barnen har inte problem med att hitta något att göra, de saknar sociala kontakter utanför familjen i just den ålder då de skall frigöra sig. Det är inte lätt för dem. Detta kan skapa stora problem i framtiden.
Citera
2021-01-11, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solmonstar
Någon sade: Vi offrar våra unga för att rädda våra gamla.
Hur tror ni samhället kommer påverkas av alla våra restriktioner som leder till konkurser och arbetslöshet- på kort och lång sikt?
Hur tänker ni att vården ska finansieras om fem år- för vilka pengar?
Hur stor är den ekonomiska följden av detta?
Och vilka konsekvenser får det på framtida folkhälsan?
Hur stor är risken att det vi räddar i människoår idag, får vi betala dubbelt i människoår i framtiden?
Jag bor i ett litet samhälle och flera verksamheter har slagit igen här, och de kommer nog aldrig tillbaka för det var tufft redan innan (gym, blomsteraffär, restsurang).

Blomsteraffärer är annars en av de branscher som gynnats av detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in