2021-01-10, 23:12
Medlem
NeonCrosss avatar
Hej Flashback,

Har på senare tid haft problem med mycket gaser i magen. Har nyligen bytt min kost då jag försöker gå ner i vikt.

Det värsta med gaserna i magen är att pruttarna stinker som bara den och pruttar ungefär 30-40 gånger per dag.

Jag har testat nåt receptfritt läkemedel, men det har inte gjort någon skillnad.

Någon som upplever samma fel/har haft samma fel och lyckats bli av med besvären?
Citera
2021-01-10, 23:16
Finns väll tabletter mot allt bara dra till apoteket och kolla
Citera
2021-01-10, 23:17
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeonCross
Hej Flashback,

Har på senare tid haft problem med mycket gaser i magen. Har nyligen bytt min kost då jag försöker gå ner i vikt.

Det värsta med gaserna i magen är att pruttarna stinker som bara den och pruttar ungefär 30-40 gånger per dag.

Jag har testat nåt receptfritt läkemedel, men det har inte gjort någon skillnad.

Någon som upplever samma fel/har haft samma fel och lyckats bli av med besvären?

Du skriver att du bytt kost och efter det så har problemen kommit. Har du funderat på att byta tillbaka?

Vad är det för kost du börjat med? Underlättar att veta om vi ska kunna hjälpa dig.
Citera
2021-01-10, 23:20
Medlem
NeonCrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Du skriver att du bytt kost och efter det så har problemen kommit. Har du funderat på att byta tillbaka?

Vad är det för kost du börjat med? Underlättar att veta om vi ska kunna hjälpa dig.

Försöker drastiskt minska på kolhydrater, skippat socker helt. Inget chips, godis, kakor etc. Äter mycket protein, frukt och grönsaker. Ligger helt enkelt på ett kaloriunderskott.
Citera
2021-01-10, 23:21
Medlem
Prova en kost med enbart soppa.
Citera
2021-01-10, 23:23
Medlem
CoralinesGhosts avatar
HR du testat Dimetikon från Apoteket? Om du har bytt kost så tar det en tid innan magen vänjer sig. Att plötsligt börja käka en massa grönsaker från en dag till en annan är bara att be om sådana här problem. Jag föreslår en gradvis övergång så att magen hinner vänja sig i normal takt.
Citera
2021-01-10, 23:24
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeonCross
Försöker drastiskt minska på kolhydrater, skippat socker helt. Äter mycket protein, frukt och grönsaker. Ligger helt enkelt på ett kaloriunderskott.

Testa viktväktarna istället. Du reggar dig och har du jobb med friskvårdspeng så kan du ta betalningen via det.
Ät enligt deras system så ska du se att du både går ner i vikt och blir bättre i magen.
Nyttigare mat i mindre portioner helt enkelt. Många bra, goda, snabba och enkla recept i appen.
Citera
2021-01-10, 23:41
Medlem
Det beror på ditt proteinpulver. "Protein farts". Vissa aminosyror innehåller svavel som dina tarmbakterier gör diverse härliga svavelgaser av, därav lukten. Ev. får du även mer besvär då vassle/kaseinproteintillskott innehåller mycket laktos. Inte mycket att göra något åt förutom att ändra kosten.
Citera
2021-01-11, 05:21
Medlem
Tuggummi, kaffe och sötningsmedel kan påverka. Tex vissa måltidsersättningar som bars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in