2021-01-10, 18:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jourlistan
Om det händer på fredag så lovar jag att sluta skriva i tråden. Händer det inte så slutar du skriva. Deal?

Det är ju inte säkert att allt sker på fredag, men detta är ivf hur historien kommer att avslutas.
Det som isf blir oerhört intressant är hur EBT armadan ska lyckas vinkla det till EBTs fördel här i tråden, stt de kommer göra det är inte en fråga utan en garanti.
2021-01-10, 18:58
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Nej, men detta är ju allt som borde skrivits, allt annat är ju fullständigt betydelselöst, om nu EBT inte vore en lögnerska.

Esbjörn är en korkad gubbe och Matz en girig släkting som tvingar gubben att försöka dra sig ur en affär.
2021-01-10, 19:51
Medlem
trngws avatar
Citat:
EBT skulle backa om Esbjörn ångrade sej, enkelt fall detta, Esbjörn ångrade sej, EBT backade, case closed...

...nej just ja, EBT ljuger sej fram i livet, istället för att stå vid sitt ord driver hon denna stackare, Esbjörn 80+ till Tingsrätten, att så många här inne tycker detta är helt okej är skrämmande!

Ebba backade men Esbjörn försvann med pengarna och lämnade Ebba inget val.

Det är du och Esbjörn som ljuger ett fram i livet istället för att stå för era handlingar.
Senast redigerad av trngw 2021-01-10 kl. 19:59.
2021-01-10, 19:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ebba backade med Esbjörn försvann med pengarna och lämnade Ebba inget val.

Det är du och Esbjörn som ljuger ett fram i livet istället för att stå för era handlingar.
EBT har inte för en enda sekund tänkt backa i denna affär, hade hon menat det så hade hon kunnat säga det men icke, hon kör över lik, hon hade hoppats att slippa detta men hon hade ALDRIG tänk backa!
2021-01-10, 19:58
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Nej Esbjörn kan inte svara på det för att han inte kommer ihåg avtalsskrivningen, det är illa nog bara det.

Det är oklarheter kring detta från båda håll och det som är säkert är att vi inte har hela bilden. Dock är de flesta luckor ifyllda med trådsanningar som presenteras av Ebba Busch klanen här inne som sanningar. Men på fredag kommer det i bästa fall fram lite mer som kan ge klarhet kring affären.

Hur vet han då är han blivit lurad, om han inte kommer ihåg något från händelsen? Lustigt bara att han kommer ihåg allt annat i detalj, och har ett så bra minne att han kunde redogöra för en trafikolycka ett halvår senare, bara tre dagar innan avtalsskrivningen.
2021-01-10, 20:45
Medlem
Citat:
EBT har inte för en enda sekund tänkt backa i denna affär, hade hon menat det så hade hon kunnat säga det men icke, hon kör över lik, hon hade hoppats att slippa detta men hon hade ALDRIG tänk backa!
Varför skulle hon backa...?
Om du blev blåst på ett hus och en handpenning, skulle du då bara det bero?
Hon är ju generös nog att inte polisanmäla gubben för bedrägeri.
2021-01-10, 21:08
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Den jag kastat smuts på är isf EBT, det har hon förtjänat i mina ögon sett, samt det tål hon.

Magnus Uggla skrev en bra hitdänga för 35-40 år sedan, med en textrad som med fördel kan appliceras på väldigt mycket i den här tråden:
Citat:
där hjärnan tar slut, där tar nävarna vid

Varför all denna smutskastning till höger och vänster? Det är inte bara i Team Esbjörn, det gäller även i Team Ebba.

En gång i tiden pluggade jag retorik och där lärde man sig knep för att få fram sitt budskap, att vinna över sina "motståndare" med snyggt förpackad fakta (något förenklat). Nu är det ingen som sitter på förstahandsinformation här, så den fakta som presenteras här, får väl tas med en nypa salt.

Jag tror faktiskt att med ditt sätt LawNumberSix, så vinner du inte över någon, inte ens de osäkra. Du predikar möjligtvis för de redan troende. Jag uppfattar dig mer som en sån som står och vrålar i ett hörn på torget. Vad vinner du på det? Istället borde du lägga tiden på att visa oss andra vinklingar som är trovärdiga och kan nyansera bilden. Jag är, helt ärlig, bara (sjukligt?) intresserad av affären som sådan och bryr mig mest om vad som hände, vem som sa vad och liknande. Inte vilka personerna är, utanför den här händelsen (om det inte är något som kan ge ledtrådar till affären).

Hittills så väger faktat som jag tolkat det, över till Ebbas fördel. Men jag bryr mig inte om hennes tro, tidigare festande, att hon är partiledare eller att hennes efternamn rimmar på usch. Esbjörn vet vi inte så mycket om, han är ju ingen offentlig person, så där är det lättare att inte gå in med fördomar.

Fan, ge mig ett köttben som väger upp, istället för att kasta smuts som en mellanstadiemobbare.
2021-01-10, 21:42
Medlem
braatthas avatar
Jag undrar egentligen vem som anlitade Binninge.?

Har det framkommit vem som anlita denne jurist?

Allt talar för M-gård som har ett ekonomiskt intresse i affären.

Hade det inte funnits pengar i detta hade troligen inte han varit där.
Vem kollar hans fakturor?

Då han aldrig varit i ljuset, bara på tele. Enligt tidningarna.

Skinnas det som skinnas kan.
Eller som det egentligen heter smida medans järnet är varmt
2021-01-10, 21:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Varför skulle hon backa...?
Om du blev blåst på ett hus och en handpenning, skulle du då bara det bero?
Hon är ju generös nog att inte polisanmäla gubben för bedrägeri.

Detta ju som är sinnessjukt, hade hon inte lovat att backa hade ingen sagt ngt, nu lovar hon det, Case Closed.
2021-01-10, 21:50
Medlem
Citat:
Detta ju som är sinnessjukt, hade hon inte lovat att backa hade ingen sagt ngt, nu lovar hon det, Case Closed.
Hade du tyckt att köpet var i sin ordning i det fallet? Det tror jag inte....
2021-01-10, 21:58
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Magnus Uggla skrev en bra hitdänga för 35-40 år sedan, med en textrad som med fördel kan appliceras på väldigt mycket i den här tråden:

Varför all denna smutskastning till höger och vänster? Det är inte bara i Team Esbjörn, det gäller även i Team Ebba.

En gång i tiden pluggade jag retorik och där lärde man sig knep för att få fram sitt budskap, att vinna över sina "motståndare" med snyggt förpackad fakta (något förenklat). Nu är det ingen som sitter på förstahandsinformation här, så den fakta som presenteras här, får väl tas med en nypa salt.

Jag tror faktiskt att med ditt sätt LawNumberSix, så vinner du inte över någon, inte ens de osäkra. Du predikar möjligtvis för de redan troende. Jag uppfattar dig mer som en sån som står och vrålar i ett hörn på torget. Vad vinner du på det? Istället borde du lägga tiden på att visa oss andra vinklingar som är trovärdiga och kan nyansera bilden. Jag är, helt ärlig, bara (sjukligt?) intresserad av affären som sådan och bryr mig mest om vad som hände, vem som sa vad och liknande. Inte vilka personerna är, utanför den här händelsen (om det inte är något som kan ge ledtrådar till affären).

Hittills så väger faktat som jag tolkat det, över till Ebbas fördel. Men jag bryr mig inte om hennes tro, tidigare festande, att hon är partiledare eller att hennes efternamn rimmar på usch. Esbjörn vet vi inte så mycket om, han är ju ingen offentlig person, så där är det lättare att inte gå in med fördomar.

Fan, ge mig ett köttben som väger upp, istället för att kasta smuts som en mellanstadiemobbare.

Bra skrivet!
Det finns flera oklarheter som inte jag har fått svar på i alla fall.
Denna lgh Höganäsgatan 6 som Esb blev körd till, kan det vara där som han varit "gömd"? eller har den inget med detta att göra?
2021-01-10, 21:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Hade du tyckt att köpet var i sin ordning i det fallet? Det tror jag inte....

Hade jag offentligt lovat att backa om motpart skulle vilja det, skulle jag givetvis stått vid mitt ord och backat ur affären.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in