Citat:
Ursprungligen postat av
LawNumberSix
Den jag kastat smuts på är isf EBT, det har hon förtjänat i mina ögon sett, samt det tål hon.
Magnus Uggla skrev en bra hitdänga för 35-40 år sedan, med en textrad som med fördel kan appliceras på väldigt mycket i den här tråden:
Citat:
där hjärnan tar slut, där tar nävarna vid
Varför all denna smutskastning till höger och vänster? Det är inte bara i Team Esbjörn, det gäller även i Team Ebba.
En gång i tiden pluggade jag retorik och där lärde man sig knep för att få fram sitt budskap, att vinna över sina "motståndare" med snyggt förpackad fakta (något förenklat). Nu är det ingen som sitter på förstahandsinformation här, så den fakta som presenteras här, får väl tas med en nypa salt.
Jag tror faktiskt att med ditt sätt LawNumberSix, så vinner du inte över någon, inte ens de osäkra. Du predikar möjligtvis för de redan troende. Jag uppfattar dig mer som en sån som står och vrålar i ett hörn på torget. Vad vinner du på det? Istället borde du lägga tiden på att visa oss andra vinklingar som är trovärdiga och kan nyansera bilden. Jag är, helt ärlig, bara (sjukligt?) intresserad av affären som sådan och bryr mig mest om vad som hände, vem som sa vad och liknande. Inte vilka personerna är, utanför den här händelsen (om det inte är något som kan ge ledtrådar till affären).
Hittills så väger faktat som jag tolkat det, över till Ebbas fördel. Men jag bryr mig inte om hennes tro, tidigare festande, att hon är partiledare eller att hennes efternamn rimmar på usch. Esbjörn vet vi inte så mycket om, han är ju ingen offentlig person, så där är det lättare att inte gå in med fördomar.
Fan, ge mig ett köttben som väger upp, istället för att kasta smuts som en mellanstadiemobbare.