2021-01-10, 18:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Det är ett misstag att använda ordet ni men jag tillhör dom som tror/trott på valfusk även om jag har mina tvivel. Lek med tanken på att det varit ett enormt valfusk, det borde i sin tur innebära att en hel del nyckelpersoner inom olika samhällsbärande institutioner är insatta eller i alla fall nickedockor. Du klarar troligtvis inte att genomföra ett så stort valfusk ensam. Detta kan vara en förklaring till att domstolarna inte tar i det (kan ju också vara att påståendet om valfusk är struntprat). Ju större en komplott är desto svårare är det att hålla den hemliga så det finns en bortre gräns med hur troligt det är att alla motarbetar Trumps försök att bevisa valfusk. Det som händer nu med att Apple, Twitter, Amazon gör gemensam sak att rensa ut oliktänkare i massor gör mig misstänksam i alla fall. Dom gör det under förevändningen att stävja våld, vist. Men hade inte ett land som Kina använt samma förevändning? Bara en tanke. Det är svårt att särskilja en korrupt regim ifrån en regim som agerar legitimt då den korrupta gärna vill utmåla sig som legitim. Det bästa vore att allt utreddes ordentligt. Nu blir det kaos i USA med två stora grupper människor som har helt olika syn på verkligheten. Men det kanske var just kaos som var målet...

Ok, men är det inte lättare att anta att Trump är en dålig förlorare än det otroligt komplicerade scenariot du beskriver ovan.

Är det inte bättre att gå på den lättaste förklaringen, tills dess det finns bevis som talar för en annan förklaring?

Om ett träd visar sig ha fallit ned, och ingen har sett det ske, skall man föredra förklaringen att "en storm blåste omkull trädet", framför andra möjliga förklaringar såsom "en elefant knuffade omkull trädet", eller "trädet rycktes upp med roten av 200 meter höga rymdvarelser", även om trädet ligger något annorlunda än stormfällda.

Anammar du samma tankesätt på allt du stöter på i livet, eller är det bara i detta fall med Trump och valförlusten?
2021-01-10, 18:50
Medlem
Emolls avatar
Stämmer det att Nancy Pelosi har blivit gripen vid gränsen? Florerar rykten nu om att militären genomför omfattande arresteringar idag där Nancy Pelosi ingår efter man fått tillgång till information från hennes dator.
2021-01-10, 18:51
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
En fråga jag undrat över.

Ni som tror att valet stals från Trump, varför dög inte bevisen för detta i domstolen?
Är det inte lättare att tro att Trump bara snackar skit och är en dålig förlorare?

Domstolar och bevis är ingen garanti för att rättvisa skipas.

Den 20de är nästa datum i kalendern.
Det är för tidigt för motståndarlaget att blåsa faran över.
Varför tror du Nanzy vill kasta ut Trump innan den 20de?

Är hon orolig?

När har Biden i praktiken stulit valet och gjort sig skyldig till statskupp?
2021-01-10, 18:54
Medlem
westrandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Nej, jag tror det är en dålig idé att mörda Trump.
En martyr skulle definitivt kunna leda till ytterligare splittring av USA.

Trumps avrättning av Sulimani har bara byggt upp ett större hat mot USA och västvärlden i Iran som dessutom kommer att vara länge och skada mera än vad Sulimani själv hade skadat om han fått leva.

Jag gillar inte alls Iran och jag förstår tanken bakom att avrätta Sulimani, men effekten blev nog inte den Trump hade väntat sig.

Nu va det gamlingen jag avsåg.. du verka sovit under en sten
2021-01-10, 18:55
Medlem
prominentens avatar
Såg en notis om det men litar inte på något.
Han blev avstängd från twitter, den här Ron Watkins.

Sjukt mycket fejk-info på vad som finns kvar av sociala medier nu. Tror att det p.g.a. shadow banning bara blir mer fake news
Nyhetskrig - precis som i krigstider....buckle up

Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Stämmer det att Nancy Pelosi har blivit gripen vid gränsen? Florerar rykten nu om att militären genomför omfattande arresteringar idag där Nancy Pelosi ingår efter man fått tillgång till information från hennes dator.
2021-01-10, 18:56
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ok, men är det inte lättare att anta att Trump är en dålig förlorare än det otroligt komplicerade scenariot du beskriver ovan.

Är det inte bättre att gå på den lättaste förklaringen, tills dess det finns bevis som talar för en annan förklaring?

Om ett träd visar sig ha fallit ned, och ingen har sett det ske, skall man föredra förklaringen att "en storm blåste omkull trädet", framför andra möjliga förklaringar såsom "en elefant knuffade omkull trädet", eller "trädet rycktes upp med roten av 200 meter höga rymdvarelser", även om trädet ligger något annorlunda än stormfällda.

Du ställde en fråga. Jag trodde det framgick rätt tydligt att mycket det jag skrev var hypotetiskt. Jag är inte här för att omvända någon eller övertyga någon. Jag är inte här för att vinna ett argument. Vore trevligt att någon jävla gång bli bemött med samma respekt i den här tråden. Nej i stället så är det bara nya jävla frågor på en mening istället för ett bemötande med någon som helst kontext till det jag skrev. Jag engagerade mig och skrev ett svar jag spenderade mer än 10 sekunder att spotta ut mig om inte du orkar med något djupare så finner jag inget värde i att fortsätta skriva med dig.
2021-01-10, 19:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Domstolar och bevis är ingen garanti för att rättvisa skipas.

Det finns massa rättsfall där det iaf funnit bevis för en prövning, men att det sedan inte räckt till fällande dom.
Det hade varit en annan sak om det funnits bevis nog för prövning, men att man sedan inte kunnat lägga fram case:t tillräckligt bra för att få en fällande dom.
I detta fall handlar det ju om att domstolen inte ens fann bevis nog för att ta saken till prövning.

Så vi kan vara ganska säker på att det inte fanns bevis för att valet skulle vara stulet, håller du inte med om det ändå?

Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
När har Biden i praktiken stulit valet och gjort sig skyldig till statskupp?

Hur kan du säga så om domstolen inte ens fann bevis nog för att pröva ärendet?
Du menar väl ändå inte att domstolarna är med i en konspiration?
2021-01-10, 19:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Du ställde en fråga. Jag trodde det framgick rätt tydligt att mycket det jag skrev var hypotetiskt. Jag är inte här för att omvända någon eller övertyga någon Jag är inte här för att vinna ett argument. .Vore trevligt att någon jävla gång bli bemött med samma respekt i den här tråden. Nej i stället så är det bara nya jävla frågor på en mening istället för ett bemötande med någon som helst kontext till det jag skrev. Jag engagerade mig och skrev ett svar jag spenderade mer än 10 sekunder att spotta ut mig om inte du orkar med något djupare så finner jag inget värde i att fortsätta skriva med dig.

Fine, men då har du förståelse för alla som menar på att valet absolut inte kan vara stulet?

(Varför denna aggressivitet? Jag ställde en enkel fråga och en enkel följdfråga?)
Senast redigerad av se_där... 2021-01-10 kl. 19:07.
2021-01-10, 19:04
Medlem
Något som en trumphatare kan få förklara är detta.

När trump efter valet gång efter gång blev beskylld för att med Rysslands hjälp vunnit valet. Även innan valet var rädslan stor för inblandning utifrån. Media skrev, hatade och rapporterade dygnet runt.

Detta val blev helt omåttligt ifrågasatt på ett helt annat vis med riktiga människor som vittnesmål.

Varför tog inte Media upp det? Helt tyst. Finns det verkligen inget intresse för alla att få veta vad som skedde?
2021-01-10, 19:04
Bannlyst
Trump ska hålla tal senare idag eller natten svensk tid va?

Någon som vet när?
2021-01-10, 19:09
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HARD-WORKER
Något som en trumphatare kan få förklara är detta.

När trump efter valet gång efter gång blev beskylld för att med Rysslands hjälp vunnit valet. Även innan valet var rädslan stor för inblandning utifrån. Media skrev, hatade och rapporterade dygnet runt.

Detta val blev helt omåttligt ifrågasatt på ett helt annat vis med riktiga människor som vittnesmål.

Varför tog inte Media upp det? Helt tyst. Finns det verkligen inget intresse för alla att få veta vad som skedde?

Dessa människor är totalt förstörda av västerländsk slask-media. S.k mediaprodukter. De har inget intresse av att tänka kritiskt och ifrågasätta något. De tar allt som står på Aftonblaskan som sanning.
2021-01-10, 19:11
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45huddinge45
Alltförmånga har svårt med matematiken. Det finns flera människor i USA idag än vid något tidigare val. Det var fler i relativa och absoluta tal som röstade 2020. 81 milj är mer än 74 milj. Den som får flest röster vinner. Hur svårt är det?

Alla, även du, inser det orimliga i att senile-Biden fick 81 miljoner röster. Han satt i källaren hela valrörelsen, de få gånger han var på valmöten dök det upp 20 bilar typ.

Med Trump fick nästan på alla det bättre. Lägsta arbetslösheten sedan 50-talet, betydligt lägre skatt, dvs mer pengar i plånboken. Trump dubblerade sitt stöd bland svarta och lations trots att dessa grupper drabbades hårdast i covid. Att Trump då ökar med 10-12 miljoner väljare låter rimligt. Att korrupte Biden med sin bedrövliga valrörelse skulle få 15 miljoner röster mer än vad Clinton och Obama fick som bäst låter helt osannolikt. +25 miljoner nya röster! Tjena...

Antal röster senaste 5 valen.
2004 122 miljoner
2008 129 miljoner
2012 127 miljoner
2016 129 miljoner
2020 155 miljoner

Citat:
Ursprungligen postat av 45huddinge45
Det var ett beställningsjobb, amerikanerna ville få bort Trump; det framgår ju av röstsiffrorna.

You got that right.

Citat:
En fråga jag undrat över.

Ni som tror att valet stals från Trump, varför dög inte bevisen för detta i domstolen?
Är det inte lättare att tro att Trump bara snackar skit och är en dålig förlorare?

Kanske det. Men nu råkar han ha massivt stöd av de runt omkring honom. Utöver det tror majoriteten av de 75 miljoner väljarna att Biden vann genom massivt fusk.

Jag kan inte svara på varför domstolarna inte tog upp det. Kanske korruption, kanske rädsla för vedergällning av antifa eller Deep State. Förhoppningsvis kommer allting fram och vi får veta.

Citat:
Ursprungligen postat av westrandy
Vi får väl hoppas de slutar som för Kennedy för den där jävla fuskaren

Inte kommer några patrioter göra något den 20:e i alla fall. Allt handlar om att isolera demente-Joe från allmänheten. Med covid och nu höger-hotet kan man sälja in att de 30 bilar som kommer på Bidens invigning får vara där pga säkerhetsläget. Jag tror varken vi eller Biden behöver fundera på det. Förhoppningsvis kommer Trump ta hem det här oavsett.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in