2021-01-10, 17:05
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Skönt att valet i alla fall är över, en ny administration snart tar över, och vardagen med allt vad det innebär tar vid för dom flesta amerikaner.
Så vad finns egentligen mer att tillfoga om valet, inte mycket mer än några få vaga konspirationsteorier som snabbt bleknar bort.
Men 2024 är ju ett nytt presidentval aktuellt igen och då får vi se vilka kandidaterna blir.
Vi får väl se.
Högerextrema grupper planerar på internetforum fler attacker innan och när Joe Biden svärs in som USA:s president den 20 januari, rapporterar flera medier.
– Vi ser nu – bara de senaste tolv timmarna – nya uppmaningar om samlingar i DC på forumen, säger den svenska USA-baserade säkerhetsanalytikern Mollie Saltskog till Aftonbladet.
Cybersäkerhetsforskaren John Scott-Railton säger till CNN att han är ”fruktansvärt oroad” i samband med installationen eftersom han menar att personer i högerextrema kretsar är väldigt nöjda med stormningen av Kapitolium i onsdags.
Twitters argument för att stänga ner presidentens konto var risken för ytterligare uppmaningar till våld, skriver CNBC.
Omni.se
2021-01-10, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Vi får väl se.
Högerextrema grupper planerar på internetforum fler attacker innan och när Joe Biden svärs in som USA:s president den 20 januari, rapporterar flera medier.
– Vi ser nu – bara de senaste tolv timmarna – nya uppmaningar om samlingar i DC på forumen, säger den svenska USA-baserade säkerhetsanalytikern Mollie Saltskog till Aftonbladet.
Cybersäkerhetsforskaren John Scott-Railton säger till CNN att han är ”fruktansvärt oroad” i samband med installationen eftersom han menar att personer i högerextrema kretsar är väldigt nöjda med stormningen av Kapitolium i onsdags.
Twitters argument för att stänga ner presidentens konto var risken för ytterligare uppmaningar till våld, skriver CNBC.
Omni.se
Så du tror att alla plötsligt kommer ändra sig och förlänga Trumps presidentskap för att ett gäng hillbillies hotar med attentat...?
2021-01-10, 17:44
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
Hur kommer det sig att "påståendet" om påvens arrestering inte ifrågasätts?
Tills dess att information kommer fram som gör gällande att arresteringen (om den har skett) har med valfusket att göra är det off-topic.
2021-01-10, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drvind
Det samtalet är ju exakt det vi pratar om här i tråden, att det förekom både organiserat och icke organiserat valfusk! Samtalet saknar något som kan anses vara fusk av Trump, eller menar du att det är fusk att be om att fusket utreds? Ja, det påståendet stämmer väl med övrigt skitsnack och smutskastning mot Trump. I samtalet upplyser han om flera aspekter om fusket, för att få till svar att man har lagt ”en och en halv timme” på att utreda saken utan att ha hittat något.

Ska vi ta det igen för säkerhets skull?

Han får till svar, av Raffensperger, att han anser att saken är utredd, och att det inte finns bevis för valfusk. Detta säger han att man har undersökt på 90 minuter, och att de inte vill utreda detta vidare.

Hur tycker du det låter? Hur hade du velat att kontrollen över världens näst största militära organisation samt 320 miljoner medborgare skulle lämnas över? På känsla? Eller som jag föreslår, efter hur de medborgarna har röstat?

Raffensperger tycker att man inte behöver utreda mer. Fattar du hur sjukt det är? Hur farligt det är?

Man har, tyvärr, inte utrett saken. Det kommer man göra.
Vi kan väl återkomma om samtalet när utredningarna kommer igång? Jag tror att det kommer bli tråkigt för de som är inblandade i fusket. Jättetråkigt.

Varken du eller jag vet hur mycket de har utredd. Ansvarig repåublikan tycker att de har utrett saken.
Trump skulle nöja sig med om Raffensberger kunde hitta en röst mer än Biden. Det är sådant jag kallar för sjukt och farligt!
2021-01-10, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Trump är alltså så impopulär att han ökar från 62.984.828 till 74.216.722, vilket är överlägset mest än någon sittande president eller presidentkandidat fått någonsin i USA historia. Biden däremot som misslyckats flera gånger tidigare, bedriver en värdelös kampanj, har noll intresse på sina valmöten, kommer in och får 81.268.757. Bara för att folk hatar Trump? Seriöst, tror du ens själv på det där?

Samma person som främst talat om Kraken, dvs Powell sa också att det är inte över förrän den 20/1 men att det här också kan hålla på ända in i mars. Så du får väl vackert ge dig till tåls. Var du lika otåligt när globalisterna körde russian collusion i tre års tid?

Alltförmånga har svårt med matematiken. Det finns flera människor i USA idag än vid något tidigare val. Det var fler i relativa och absoluta tal som röstade 2020. 81 milj är mer än 74 milj. Den som får flest röster vinner. Hur svårt är det?
2021-01-10, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Nja, det tror jag inte alls. Skulle MSM agera så desperat om de hade absolut inflytande över en så stor del av majoriteten som 70-80%? Redan vid förra valet så blev ju MSM tappade inflytande uppenbart, precis som under Brexit etc. MSM:s obefintliga kontakt med verkligheten blir mer och mer uppenbar och med detta så slutar även folk att ta dem på allvar, och när förtroendet väl är tappat är det näst intill omöjligt att vinna det tillbaks utan att göra en tvärvändning.

Jag förstår inte riktigt vart du vill komma, det känns som min poäng är klar även om jag inte kan ge dig några exakta siffror. När MSM väljer att lyfta fram en imbecill som Biden bidrar de bara till att sänka sig själva och tvingar därmed folk att välja andra bättre nyhetskanaler. MSM underskattar och föraktar vanligt folks förmåga att dra egna slutsatser, därför kommer MSM alltid att förlora i längden. Att Biden skulle vara mer omtyckt än Trump är ett rent beställningsjobb som jag ser det, helt utan förankring i verkligheten.

Det var ett beställningsjobb, amerikanerna ville få bort Trump; det framgår ju av röstsiffrorna.
2021-01-10, 18:24
Avslutad
En fråga jag undrat över.

Ni som tror att valet stals från Trump, varför dög inte bevisen för detta i domstolen?
Är det inte lättare att tro att Trump bara snackar skit och är en dålig förlorare?
2021-01-10, 18:25
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apa123456
Så du tror att alla plötsligt kommer ändra sig och förlänga Trumps presidentskap för att ett gäng hillbillies hotar med attentat...?
Tycker du att det är det jag skriver?
Då måste jag ha väldigt mycket mellanrum att läsa i mellan mina rader.

Vi får verkligen hoppas att inte en av världens äldsta demokratier viker ner sig så lätt.
2021-01-10, 18:33
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av westrandy
Vi får väl hoppas de slutar som för Kennedy för den där jävla fuskaren
Nej, jag tror det är en dålig idé att mörda Trump.
En martyr skulle definitivt kunna leda till ytterligare splittring av USA.

Trumps avrättning av Sulimani har bara byggt upp ett större hat mot USA och västvärlden i Iran som dessutom kommer att vara länge och skada mera än vad Sulimani själv hade skadat om han fått leva.

Jag gillar inte alls Iran och jag förstår tanken bakom att avrätta Sulimani, men effekten blev nog inte den Trump hade väntat sig.
2021-01-10, 18:41
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...

Ni som tror att valet stals från Trump, varför dög inte bevisen för detta i domstolen?
Är det inte lättare att tro att Trump bara snackar skit och är en dålig förlorare?
He, he!
Du kommer inte att tro dina ögon när du läser svaren på de frågorna.
Troligen kommer du att tro att du hamnat mitt i en konstig dröm eller att du fått akut dyslexi och att alla bokstäver kastats om i din hjärna till helt orealistiska svar.

Vår beredd på det värsta!
2021-01-10, 18:42
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...

Det är ett misstag att använda ordet ni men jag tillhör dom som tror/trott på valfusk även om jag har mina tvivel. Lek med tanken på att det varit ett enormt valfusk, det borde i sin tur innebära att en hel del nyckelpersoner inom olika samhällsbärande institutioner är insatta eller i alla fall nickedockor. Du klarar troligtvis inte att genomföra ett så stort valfusk ensam. Detta kan vara en förklaring till att domstolarna inte tar i det (kan ju också vara att påståendet om valfusk är struntprat). Ju större en komplott är desto svårare är det att hålla den hemliga så det finns en bortre gräns med hur troligt det är att alla motarbetar Trumps försök att bevisa valfusk. Det som händer nu med att Apple, Twitter, Amazon gör gemensam sak att rensa ut oliktänkare i massor gör mig misstänksam i alla fall. Dom gör det under förevändningen att stävja våld, vist. Men hade inte ett land som Kina använt samma förevändning? Bara en tanke. Det är svårt att särskilja en korrupt regim ifrån en regim som agerar legitimt då den korrupta gärna vill utmåla sig som legitim. Det bästa vore att allt utreddes ordentligt. Nu blir det kaos i USA med två stora grupper människor som har helt olika syn på verkligheten. Men det kanske var just kaos som var målet...
2021-01-10, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45huddinge45
Alltförmånga har svårt med matematiken. Det finns flera människor i USA idag än vid något tidigare val. Det var fler i relativa och absoluta tal som röstade 2020. 81 milj är mer än 74 milj. Den som får flest röster vinner. Hur svårt är det?

Exakt, hur svårt är det? Du är så jävla blåst att man häpnar

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in