2021-01-10, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longinus
Vem tjänar mest på kaoset Trump har dragit igång? Jag tror inte at det är folket som röstat på vare sig Trump eller Biden iaf.
Få har splittrat och skadat sitt land som Trump. Biden skulle nog vilja se till att han blev hårt straffad, men kommer att förhandla med republikanerna om att gjuta olja på vågorna i utbyte mot bättre diskussionsklimat inom politiken (i något år framåt).

Samma orättvisa öde kommer att drabba deltagarna i stormningen, vilken kommer att bortförklaras som en ungdomsrevolt eller liknande.
Senast redigerad av demokratochsvensk 2021-01-10 kl. 17:13.
Citera
2021-01-10, 17:12
Medlem
sk0gens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Jag såg en till största delen fredlig demonstration.
Att polisen skjuter en obeväpnad kvinna är tragiskt.
Flera dog tydligen av naturliga orsaker....
Polisen som dog har jag fått olika uppgifter på, så vi lämnar den tills vidare.

Du har missat videorna där krvallen bryter över staketen trots att poliserna svingar och kämpar mot och bokstavligen klättrar över en polis som ramlar? Eller de ibteöbgda poliserna med visit där en demonstrant sliter och där och försöker klösa ut ögonen på polisen?

Den "fredliga" demonstranten blev förvånad skjuten när.hon som del av en agressc folkmassa försökte sig pressa sig in genom en ruta till säkerhetsutrymmen en underbemannad styrka beväpnade poliser försökte skydda
Citera
2021-01-10, 17:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karju
Japp, Trump har hela tiden haft en "masterplan" och allt går än så länge enligt planen: därför är den djupa staten helt skräckslagen nu och tar i med alla medel för att tysta all opposition: de vet att slutet närmar sig.

Han har förlorat senaten. Underhuset. Vita huset.
Han kommer åtalas för skattebrott efter den 20e januari.
Han har skulder på över 600milj dollar.

Märklig plan.
Citera
2021-01-10, 17:14
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Den som säger att han dog av en överdos såklart eftersom det är det jag undrar om. Antar att du tror Hennepin County medical examiner? Vet att vi båda är OT, men du kan citera mig i rätt tråd när du orkar ge mig ett svar istället för att dra ut på saken.

Blir lite svårt eftersom källan nu är borta

https://www.hennepin.us/sitecore/service/notfound.aspx

men ja det var precis den jag menade.

Sen har du fått svar inte mitt fel att du är oförmögen att förstå.
Senast redigerad av nousernameneeded 2021-01-10 kl. 17:26.
Citera
2021-01-10, 17:16
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sk0gen
Du har missat videorna där krvallen bryter över staketen trots att poliserna svingar och kämpar mot och bokstavligen klättrar över en polis som ramlar? Eller de ibteöbgda poliserna med visit där en demonstrant sliter och där och försöker klösa ut ögonen på polisen?

Den "fredliga" demonstranten blev förvånad skjuten när.hon som del av en agressc folkmassa försökte sig pressa sig in genom en ruta till säkerhetsutrymmen en underbemannad styrka beväpnade poliser försökte skydda

Den polischefen som ansvarade för säkerheten har en stor skuld till händelsen.
Citera
2021-01-10, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Intressant perspektiv.
Ja, guiderna måste ha varit väl förtrogna med den enorma byggnaden och kunde kommunicera helt anonymt. Men det jag läste gällde de mer kända q-trollen.

Dessa tycks ha styrts av pengar: under sändningen kunde man donera pengar till dem om man tyckte att de gjorde bra ifrån sig! Så långt har det gått...
Senast redigerad av demokratochsvensk 2021-01-10 kl. 17:21.
Citera
2021-01-10, 17:29
Medlem
BidragsTurkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Detta är det hårdaste slaget mot extremhögern över hela västvärlden.

Liknande saker har hänt hundratals gånger. Mer korrekt är att:

Du vill att "Detta är det hårdaste slaget mot extremhögern över hela västvärlden".

Trump kommer inte bli fälld. Han blir bannad från Twitter och Facebook men frågan är om detta är något som enbart skadar högern. Det visar vänsterns totalitära natur. Det kommer inte påverka högern öht i det stora hela. Du dramatiserar och hoppas på det, men det är en annan sak.
Citera
2021-01-10, 17:29
Medlem
Citat:
Jag såg en till största delen fredlig demonstration.
Att polisen skjuter en obeväpnad kvinna är tragiskt.
Flera dog tydligen av naturliga orsaker....
Polisen som dog har jag fått olika uppgifter på, så vi lämnar den tills vidare.

Se där - då kanske du har lite förståelse när flera sa att det var till största delen var fredliga demonstrationer i våras/somras?
Bara en massa tragiska händelser.

Flera hus började brinna av naturliga orsaker. Förstås.
Citera
2021-01-10, 17:33
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Se där - då kanske du har lite förståelse när flera sa att det var till största delen var fredliga demonstrationer i våras/somras?
Bara en massa tragiska händelser.

Flera hus började brinna av naturliga orsaker. Förstås.

Överallt i USA menar du ? där man skyllde på "extremhögern" Boogaloo ? som är en salig blandning av vänsterextremister,högerextremister och folk i mitten.
Senast redigerad av nousernameneeded 2021-01-10 kl. 17:35.
Citera
2021-01-10, 17:33
Medlem
Citat:
Den polischefen som ansvarade för säkerheten har en stor skuld till händelsen.

Japp, även representanter från staden Washington DC som styrs av demokraterna var med om att planera för säkerheten. Föga oväntat är polischefen Robert Contee i Washington DC en demokrat utsedd av demokratiska borgmästaren Bower.

https://www.washingtonian.com/2020/12/22/robert-contee-named-new-dc-police-chief/
Citera
2021-01-10, 17:35
Medlem
longbow4ys avatar
In 1983, Susan Rosenberg planted a bomb outside the US Senate chamber to assassinate Republican senators.

House Judiciary Committee Chairman @RepJerryNadler got Pres. Clinton to pardon Susan Rosenberg.

She’s now a board member of Black Lives Matter Network, Inc.
https://twitter.com/Yoder_Esqq/status/1348084508789239810

https://en.wikipedia.org/wiki/Susan_Rosenberg

Så kan det också gå.
Citera
2021-01-10, 17:35
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BidragsTurken
Liknande saker har hänt hundratals gånger. Mer korrekt är att:

Du vill att "Detta är det hårdaste slaget mot extremhögern över hela västvärlden".

Trump kommer inte bli fälld. Han blir bannad från Twitter och Facebook men frågan är om detta är något som enbart skadar högern. Det visar vänsterns totalitära natur. Det kommer inte påverka högern öht i det stora hela. Du dramatiserar och hoppas på det, men det är en annan sak.

När dailystormer.com fick sin domän tagen (av google) och blev helt persona non grata över internet så varnade vi neonazi/whitesupremacist/vitmaktmiljö/extremhögern/nazi för att det är normies näst på tur, knappt 5 år senare blir USAs President bannad

Detta har och kommer få väldigt väldigt väldigt många att vakna upp och flytta ifrån "tänk som oss" platformar såsom Twitter, Facebook osv.

Många läser faktan och gör sina val efter den, andra måste få en spark i röven innan de vaknar upp.. och väldigt många fick en bokstavlig lavett tack vare Big Tech..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in