2021-01-10, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Historien om "rucklet".

Det var en gång en ung hemlös tvåbarnsmamma med fet lön som efter att ha skilt sig letade härbärge i närheten av sin fd man.

Det kom sig så att det fanns ett gammalt trähus i närheten som ägdes av en gammal farbror 80+. Han bodde inte där men gick ofta dit o mindes gamla goda tider. Satte sig gärna ned o tittade på de stora fina träden som han sett växa upp.

Plötsligt en dag uppvaktas han av denna mamma med kaffe och bullar. Hon är så trevlig så o visar intresse både för honom som person men skjuter även in lite frågor då och då om huset. Hon uppvaktar honom flera gånger och mer och mer styrs samtalen in på att han borde sälja huset till henne.

Han behöver inte göra någonting utan kvinnan tar på sig att skaffa värderingar och besiktning. Hon lovar också att han kan få komma och hälsa på samt fira jul med henne och barnen. Eftersom kvinnan vars kompis bror är mäklare, anlitas han om hur hon ska göra.
Det beställs en datavärdering, besiktning och med dessa som underlag diskuteras priset.

Den gamla farbrorn, som beskrivs som lite egen, tror såklart att dessa värderingar som presenteras är att lita på. Han kan inte tänka sig att han är på väg att bli lurad eftersom han utgår från att det är riktiga siffror som presenteras.

Kvinnan vill få köpet överstökat och trycker på, så man kommer överens om en summa och papper skrivs.

När köpet kommer till kännedom av farbrorns vänner och släkt reagerar de med bestörtning. Vem är det som lurar honom att skriva på köpet med denna låga summa? Det måste vi försöka stoppa är deras gemensamma tanke.

Då känner sig farbrorn manipulerad och lurad och vill avbryta affären. De försöker få kontakt med köparen och försöker också att återbetala handpenningen, men lyckas inte.

En tidning får nys om denna affär och börjar luska efter vad som hänt. Kvinnan försöker undvika svar på obehagliga frågor men säger till slut samma som hon skrev på Facebook. Om farbrorn ångrar sig så ska hon naturligtvis inte genomföra affären.

Dock så anlitar hon en advokat och de skickar ett hotfullt brev till farbrorn att om han inte gör som överenskommet så blir det tinget. Hon skickar även en ansökan om att få lagfarten (äganderätten) vilken inte godkänns. Då skickar hon en ansökan igen som blir vilande.

to be continued
Han tittade även på trasiga hängrännor, skrotbilar och rostande oljefat förutom dom ”stora fina träden”. Han satt där och tänkte: ”-Nu skulle det smaka med en kanelbulle.” Plötsligt dök det upp en god fé med en korg full med svenskt fika.
2021-01-10, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av audi2019
Ett lånelöfte är inte pengar på kontot, jag vet inte hur fort Ebba kan få lös pengarna från banken, när hon väljer att omsätta lånelöftet, men för mig tog det ca två veckor. På Swedbank måste du dessutom in på bankkontoret, för överföringar över 999 999 kr(För oss vanliga människor iallafall, säkert skillnad om man regelbundet gör affärer över den summan).
Ett lånelöfte är en besked från banken om hur mycket de är beredda att låna ut till just dig.
Sen tar det nog inte alltid två veckor att få pengar på banken - för min del fick jag de samma dag (sen tar ju banktransaktioner normalt några bankdagar så säljaren får ju inte pengarna direkt), men då hade jag mycket riktigt bokat ett möte på banken. Men det beror säkert på en massa saker.

Vad gäller Ebba kan hon nog ro hem sitt lån ganska omgående.
2021-01-10, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Ett lånelöfte är en besked från banken om hur mycket de är beredda att låna ut till just dig.
Sen tar det nog inte alltid två veckor att få pengar på banken - för min del fick jag de samma dag (sen tar ju banktransaktioner normalt några bankdagar så säljaren får ju inte pengarna direkt), men då hade jag mycket riktigt bokat ett möte på banken. Men det beror säkert på en massa saker.

När meddelade du meddelade banken, att du skulle förverkliga lånelöftet? Knappast samma dag, du fick dom.
2021-01-10, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av audi2019
När meddelade du meddelade banken, att du skulle förverkliga lånelöftet? Knappast samma dag, du fick dom.
En dag innan. Som sagt det beror nog på en massa saker...
2021-01-10, 10:54
Medlem
Citat:
En dag innan. Som sagt det beror nog på en massa saker...

Måste säga att det låter konstigt, med tanke på hur otroligt formella jag alltid upplevt bankerna.

Men jag får tro dig.
2021-01-10, 13:28
Medlem
Citat:

Menar du att banken betalade ut lånesumman till ditt konto? Det låter ovanligt, vanligtvis betalar väl banken direkt till säljaren?
2021-01-10, 13:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Historien om "rucklet".

Det var en gång en ung hemlös tvåbarnsmamma med fet lön som efter att ha skilt sig letade härbärge i närheten av sin fd man.

Det kom sig så att det fanns ett gammalt trähus i närheten som ägdes av en gammal farbror 80+. Han bodde inte där men gick ofta dit o mindes gamla goda tider. Satte sig gärna ned o tittade på de stora fina träden som han sett växa upp.

Plötsligt en dag uppvaktas han av denna mamma med kaffe och bullar. Hon är så trevlig så o visar intresse både för honom som person men skjuter även in lite frågor då och då om huset. Hon uppvaktar honom flera gånger och mer och mer styrs samtalen in på att han borde sälja huset till henne.

Han behöver inte göra någonting utan kvinnan tar på sig att skaffa värderingar och besiktning. Hon lovar också att han kan få komma och hälsa på samt fira jul med henne och barnen. Eftersom kvinnan vars kompis bror är mäklare, anlitas han om hur hon ska göra.
Det beställs en datavärdering, besiktning och med dessa som underlag diskuteras priset.

Den gamla farbrorn, som beskrivs som lite egen, tror såklart att dessa värderingar som presenteras är att lita på. Han kan inte tänka sig att han är på väg att bli lurad eftersom han utgår från att det är riktiga siffror som presenteras.

Kvinnan vill få köpet överstökat och trycker på, så man kommer överens om en summa och papper skrivs.

När köpet kommer till kännedom av farbrorns vänner och släkt reagerar de med bestörtning. Vem är det som lurar honom att skriva på köpet med denna låga summa? Det måste vi försöka stoppa är deras gemensamma tanke.

Då känner sig farbrorn manipulerad och lurad och vill avbryta affären. De försöker få kontakt med köparen och försöker också att återbetala handpenningen, men lyckas inte.

En tidning får nys om denna affär och börjar luska efter vad som hänt. Kvinnan försöker undvika svar på obehagliga frågor men säger till slut samma som hon skrev på Facebook. Om farbrorn ångrar sig så ska hon naturligtvis inte genomföra affären.

Dock så anlitar hon en advokat och de skickar ett hotfullt brev till farbrorn att om han inte gör som överenskommet så blir det tinget. Hon skickar även en ansökan om att få lagfarten (äganderätten) vilken inte godkänns. Då skickar hon en ansökan igen som blir vilande.

to be continued

Men lögnerskan EBT ljög, vilket verkar blivit en vardag för frk EBT, det är ju inte direkt första saken hon ljugit om senaste året.
2021-01-10, 13:55
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Menar du att banken betalade ut lånesumman till ditt konto? Det låter ovanligt, vanligtvis betalar väl banken direkt till säljaren?

När jag byggde hus fick jag inget lån pga. det inte fans något värde, fören jag hade köpt något, jag fick ett lånelöfte på 750k men fick inget på kontot alltså. Lämnade in en budget för huset.

Jag fick ta en checkkredit som jag andvände tills jag hade skrapat ihop lite fakturor som var betalda, och sen fördes pengar över efterhand.
Det var iofs. 18 år sen.

Men det går inte gå att belåna något som man inte äger.
Allt kan ju hända, som vi sett i detta fall.
2021-01-10, 14:00
Medlem
braatthas avatar
När nu Esb drog med handpengen och hade lagfarten så kunde han i princip belåna huset också.

Men det stoppades med lagfartsansökan om rätt den inte är klar.
Därav inget lån på fastigheten för EB.

Men dyrt blir det för honom då alla kostnader faller på säljaren enligt avtalet.
2021-01-10, 14:18
Medlem
Funderar lite på EB anlitade advokatbyrå.
Samtliga advokater har kopplingar till Livets ord.De har obligatorisk bön på advokatkontoret står det i en artikel och de arbetar utifrån bibelordet Ordspråksboken 31:8–9. Det lyder så här: ”Höj din röst för den stumme, till försvar för alla värnlösa. Höj din röst och döm rättfärdigt, försvara de fattiga och svaga”.

Advokatbyrån är alltså Livets ord förlängda arm direkt in i rättsväsendet.Och som används av de av sekten utvalda.
En advokatbyrå som slagits för JA till livet barnmorskor och kvinnor som inte vill barnen ska gå i ogudaktiga skolor.
EB behöver alltså inte betala arvode.
Märkligt dock att de inte ser det ogudaktiga slampiga liv som EB lever med vin,män och utsvävningar ,kokainmissbruk med slampan till väninna och deras orgier .
Men det räknas nog inte..

https://www.sandaren.se/nyhet/rattsjurist-med-hjarta-de-utsatta

Den gamle mannen har tur att någon förbarmar sig över honom även om det är en dömd sådan.
Binninge gör sig en bra hacka på de 1500kr/timme han håvar in från Esbjörn.Binninge har fullkomligt gått i extas med fina viner och gourmetmat på sin Facebook efter höstens inkomster.
Flyttat in i advokatkompisens Björn Hurtigs fashionabla fastighet. Det går verkligen bra

Är det en rättvis situation för en äldre förvirrad man?
Är det då konstigt man går under jorden?
Senast redigerad av Analias 2021-01-10 kl. 14:21.
2021-01-10, 14:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Analias
Funderar lite på EB anlitade advokatbyrå.
Samtliga advokater har kopplingar till Livets ord.De har obligatorisk bön på advokatkontoret står det i en artikel och de arbetar utifrån bibelordet Ordspråksboken 31:8–9. Det lyder så här: ”Höj din röst för den stumme, till försvar för alla värnlösa. Höj din röst och döm rättfärdigt, försvara de fattiga och svaga”.

Advokatbyrån är alltså Livets ord förlängda arm direkt in i rättsväsendet.Och som används av de av sekten utvalda.
En advokatbyrå som slagits för JA till livet barnmorskor och kvinnor som inte vill barnen ska gå i ogudaktiga skolor.
EB behöver alltså inte betala arvode.
Märkligt dock att de inte ser det ogudaktiga slampiga liv som EB lever med vin,män och utsvävningar ,kokainmissbruk med slampan till väninna och deras orgier .
Men det räknas nog inte..

Den gamle mannen har tur att någon förbarmar sig över honom även om det är en dömd sådan.
Binninge gör sig en bra hacka på de 1500kr/timme han håvar in från Esbjörn.Binninge har fullkomligt gått i extas med fina viner och gourmetmat på sin Facebook efter höstens inkomster.
Flyttat in i advokatkompisens Björn Hurtigs fashionabla fastighet. Det går verkligen bra

Är det en rättvis situation för en äldre förvirrad man?
Är det då konstigt man går under jorden?

Just detta med att Livets Ord accepterar hennes liv som hon lever, dvs sexorgier, droger, alkoholintag, lögner mm är märkligt, men än märkligare att KD vill ha en sådan kvinna som företrädare för ett kristet parti.
Ett parti som dessutom ska bry sej om äldre människors väl, fullständigt obegripligt att inte KD sparkat bakut.
Jämför Alf Svensson och Göran Hägglund med denna omogna partyprinsessa och man inser att det är mindre skillnad på färgerna svart och vitt!

Att hon driver denna affär till Tingsrätten säger allt om EBT.
Senast redigerad av LawNumberSix 2021-01-10 kl. 14:41.
2021-01-10, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Här är det du som står för skitsnacket. Finns inte ett enda belägg för att Ebba lurar Esbjörn på något vis och det bevisas inte minst av att till och med Esbjörns ombud inte kunde förklara på vad sätt Ebba skulle lurat Esbjörn när han fick en direkt fråga om saken.

Esbjörn har hittills lurat Ebba på massvis med punkter, inte minst har han lurat henne på 390 000kr. Och det skulle förvåna mig mycket om inte du också vidtog rättsliga åtgärder om någon blåste dig på 390 000 kr och sedan gick under jorden. Så lägg du ner ditt skitsnack!
Det är ju precis det som är Esbjörns bild av det hela även om han inte sagt det rakt ut. Att Ebba Busch lurat han att skriva på.

Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ska hon efterskänka Esbjörn 390 000 kr plus alla omkostnader hon haft då, tycker du? Eller hur menar du egentligen?

Esbjörn har blåst henne på 390 000 kr + alla hennes omkostnader till dags dato. Skulle inte du vidta rättsliga åtgärder om du blev blåst på så mycket pengar?
Det finns ingen här inne som påstått att Ebba Busch inte ska få tillbaka sina pengar. En trådsanning Ebba-klanen är Esbjörn har spenderat alla pengar och skulle så vara fallet så är ju Esbjörn i en jävla jobbig sits.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in