Citat:
Ursprungligen postat av
Neverever31
Det lät som du/ni gjorde något enkelt (och som kommunicerats ut dagligen i över 10 månader) väldigt svårt.
Att hårt belastad vårdpersonal inte hör av sig till lindrigt/eventuell sjuka i tider som dessa är bra prioritering av vårdpersonalen.
Tyvärr har det visat sig att en hel del belastar vården helt i onödan och kräver massor med resurser.
Nu var ju det här precis i samma veva som restriktionerna kom, och som jag sa så lyckades jag inte hitta dem på regionens sida. Att jag skulle stanna hemma var ju självklart men ifall man skulle testa sig efter X dag vare sig man hade symtom eller inte skiljde sig i de olika regionerna och jag hittade inte den informationen på min första googling, eftersom det stod jag skulle bli kontaktad.
Men jag orkar inte prata med en vägg mer. Min kommentar var ett exempel på hur lite ”vi smittspårar” betyder egentligen, och att vi inte blev smittspårade.
Restriktionerna följer jag själv. Sen är jag en sån där jävla munblöjanvändare också. För att skydda dem i min närhet. För säkerhets skull.