Citat:
Ursprungligen postat av
ReijoHervonen
Wold är ett skämt. Det mesta hon säger är helt galet. Sen har jag problem att förstå varför hon lyfts upp som nån expert när hennes område är bakteriologi och inte virologi. Som att gå till gynekologen när man har cancer.
Jag tror att journalistkåren helt enkelt är för dumma för att förstå att bakteriologi och virologi är helt olika områden.
Jo, dels det. Men det värsta är att Wold har en vänsterliberal, feministisk agenda. Den agendan går före allt annat (som liv och död), och hon vrider på fakta och till och med ljuger rakt av, för att det ska passa den agendan.
I fråga om pandemilagen, så handlar det såklart om att Staten inte ska få makt över medborgarna (det sa hon ju också i den artikeln som jag länkade till). Och så kan man ju tycka - det är i sig ingen konstig åsikt. Men man får inte LJUGA (och nu är vi där igen - samma som detta med att FHM och även Wold ljuger om att barn inte kan smitta, smittas eller bli sjuka i corona, för att skolor och dagis ska kunna hållas öppna). Hon LJUGER att pandemilagen inte kommer att ha någon effekt på smittspridningen. Såklart den har. Problemet med den, är att den inte är tillräckligt långtgående. Men bättre än inget.