2021-01-10, 08:37
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BlGEOE/glasattacker-mot-hundar-i-malmo-fortsatter
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/forundersokning-inledd-mot-misstankt-djurplageri

På fredagsmorgonen upptäckte en djurägare att någon lagt ut små bröd preparerade med glaskross längs hela Hantverkaregatan i centrala Malmö. Polisen har inlett en förundersökning med rubriceringen försök till förgöring.

Strax innan sju på fredagsmorgonen gick Alexandra Alvlilja sin vanliga morgonpromenad med sin hund Panda. På Hantverkaregatan upptäckte hon det som kommit att bli många hundägares stora fasa.
– Jag såg något litet som såg ut som en gnocci ungefär. Jag tänkte först att här har någon spillt mat. Men sen kopplade jag ganska snabbt, det här hade man ju läst om. Så jag öppnade en och visst låg det en glasbit där. Jag plockade 25 stycken, de låg längs hela gatan. Jag ville inte att några djur skulle komma till skada, säger Alexandra Alvlilja.
Upptäckten spreds snabbt i sociala medier där hundägare uppmanar varandra att vara uppmärksamma efter den senaste tidens försök till att skada hundar.

Någon som vet mer?
Citera
2021-01-10, 08:41
Medlem
Muslimer gillar inte hundar..
Citera
2021-01-10, 08:50
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkpussy

Varför ser man aldrig sådant hända i Djursholm? I landets sämsta stad är det såklart vanligt. Och vad för avskum bor där?

Borde ge fängelse om de hittar idioterna som gör sådant skit.
Citera
2021-01-10, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkpussy

Tror inte det, det här pågor ju snudd på konstant i malmö, och muhamedaner finns ju överallt i sverige, jag gissar på att det är folk som tröttnat på att trampa i hundbajs, malmö är tveklöst sveriges hundbajstad nr1.Den konstanta Mängden och frekvensen är utan överdrift långt värre än någon annan plats jag besökt.

Tycker ju personligen att det är husse och matte som skulle käka glas.
Citera
2021-01-10, 09:07
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BlGEOE/glasattacker-mot-hundar-i-malmo-fortsatter
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/forundersokning-inledd-mot-misstankt-djurplageri

På fredagsmorgonen upptäckte en djurägare att någon lagt ut små bröd preparerade med glaskross längs hela Hantverkaregatan i centrala Malmö. Polisen har inlett en förundersökning med rubriceringen försök till förgöring.

Strax innan sju på fredagsmorgonen gick Alexandra Alvlilja sin vanliga morgonpromenad med sin hund Panda. På Hantverkaregatan upptäckte hon det som kommit att bli många hundägares stora fasa.
– Jag såg något litet som såg ut som en gnocci ungefär. Jag tänkte först att här har någon spillt mat. Men sen kopplade jag ganska snabbt, det här hade man ju läst om. Så jag öppnade en och visst låg det en glasbit där. Jag plockade 25 stycken, de låg längs hela gatan. Jag ville inte att några djur skulle komma till skada, säger Alexandra Alvlilja.
Upptäckten spreds snabbt i sociala medier där hundägare uppmanar varandra att vara uppmärksamma efter den senaste tidens försök till att skada hundar.

Någon som vet mer?

Är det problem med råttor på den gatan?

Funderar på om någon egentligen är ute efter att råttor ska få i sig de preparerade brödbitarna, med tanke på att bitarna är så pass små. Alternativt kajor, med tanke på att förövaren har valt bröd som "bete".

Polisen kanske ska kolla om någon anmält förekomst av råttor eller kajor till de drabbade adresserna. Kanske någon som inte är nöjd med kommunens hantering av skadedjursförekomst och därför valt att ta lagen i egna händer
Citera
2021-01-10, 10:38
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Tror inte det, det här pågor ju snudd på konstant i malmö, och muhamedaner finns ju överallt i sverige, jag gissar på att det är folk som tröttnat på att trampa i hundbajs, malmö är tveklöst sveriges hundbajstad nr1.Den konstanta Mängden och frekvensen är utan överdrift långt värre än någon annan plats jag besökt.

Tycker ju personligen att det är husse och matte som skulle käka glas.

Hur svårt är det att ta upp efter hunden då om det nu skulle vara bajs på gatorna som gör att folk lägger ut glasbullar.
Finns många som inte gillar hundar men egentligen är problemet ägarna till dessa hundar.
Hur ser fet ut på gatorna i Malmö vet jag inte då det var ett tag sen jag gick runt i staden?
Citera
2021-01-10, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Hur svårt är det att ta upp efter hunden då om det nu skulle vara bajs på gatorna som gör att folk lägger ut glasbullar.
Finns många som inte gillar hundar men egentligen är problemet ägarna till dessa hundar.
Hur ser fet ut på gatorna i Malmö vet jag inte då det var ett tag sen jag gick runt i staden?

jo det är ju mycket skräp som skaffar hund, gärna fler, ibland tror jag att zigenare i malmö har en flock som nån sorts nödmat,

Men jag vet inte riktigt varför det är hundbajskakor (flera mao) på varje kvarter, med reservation för att det finns gator jag inte varit på där det aldrig lämnats en kaka, men har inte hänt när jag aktivt tittat.

många hundar per kapita, många invällare (vattenklosett är ju ett västerländsk påfund) , brist på påsar....
Citera
2021-01-10, 12:51
Medlem
swebarbs avatar
sjuka jävlar detta.. samma typer som lägger glas i lekplatser i malmö ? så det är nån eller några sjuka as som gillar inte hundar och småbarn...
Citera
2021-01-10, 13:01
Moderator
Chantres avatar
Bullarna är bakade med vatten och mjöl. Låter som en mans bakkunskaper.
Citera
2021-01-10, 21:46
Medlem
Det behöver absolut inte vara någon arab eller muslim som gjort detta som vissa påstår här inne.
I Malmö stöter man regelbundet på hundar som är okopplade, hundägare som inte plockar upp hundbajset och bara störande hundar rent allmänt som hundägaren inte sköter.

Jag skulle vilja påstå att det kan vara vilken människa som helst som är fullständigt irriterad på det här problemet.
Citera
2021-01-10, 22:32
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Det här gjordes i Spanien för några år sen när jag var där. Vet att flera hundar dog av förgiftade korvbitar m.m. Orsaken sägs ha varit att en eller flera personer lessnat på hundskiten på gatorna så till den grad att man straffade ägarna genom att ta hundarna av daga. Kan säga att jag sympatiserade med GM i det fallet eftersom man blev vådligt less på att få sina skor förstörda av skiten som låg överallt.

Skulle faktiskt kunna vara något liknande i det här fallet. Svenska hundägare är usla på att plocka upp skiten efter sig, särskilt nu i vintertid och lämnar det gärna i snön. Sorgligt att djur ska behöva dö, men på något sätt måste ju ägarna inse att deras beteende är oacceptabelt.
Citera
2021-01-12, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Bullarna är bakade med vatten och mjöl. Låter som en mans bakkunskaper.
Haha, jag som tyckte bullarna såg typ goda och proffsiga ut... Släta och jämna i storleken, jämnt gräddade. På en del bilder ser det ut som att dom har kryddor i sig till och med?

Men visst är det konstigt att göra bröd om det nu är hundar man vill skada? Iofs billigare än att köpa kött men äter hundar ens bröd? Det verkar ju som att det är hundar som är målet trots allt, iaf ett av fynden var på en hundrastgård
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in