2021-01-12, 20:16
Medlem
Spawnisens avatar
Jävla idioter. Förstår mig verkligen inte på personer som vill skada djur.
Citera
2021-01-12, 20:30
Medlem
Vad är det som säger att det är hundbajs? Vet att det finns en hyresvärd här som har problem med att hyresgästerna skiter i källargångarna och under balkongerna. De finns många hundar som har mer klass än en del människor.
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Tror inte det, det här pågor ju snudd på konstant i malmö, och muhamedaner finns ju överallt i sverige, jag gissar på att det är folk som tröttnat på att trampa i hundbajs, malmö är tveklöst sveriges hundbajstad nr1.Den konstanta Mängden och frekvensen är utan överdrift långt värre än någon annan plats jag besökt.

Tycker ju personligen att det är husse och matte som skulle käka glas.
Citera
2021-01-12, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rödeby
Vad är det som säger att det är hundbajs? Vet att det finns en hyresvärd här som har problem med att hyresgästerna skiter i källargångarna och under balkongerna. De finns många hundar som har mer klass än en del människor.

Har slagits av tanken att det inte enbart är från hund. I länder med en del ”gatuhundar” är det mindre bajs på trotaren än malmö
Citera
2021-09-11, 14:06
Medlem
Niggwards avatar
Bullar med skräp i Malmö, sept 2021. Hundmisshandel?

Detta är ett brott som även det verkar bli vanligare. Att man försöker döda okända hundar med mat som är blandat med gift/metall osv.

Att muslimer ser hundar som ett smutsdjur är inget nytt, då de lever på gatorna i massor i många av arabländerna.

Finns det någon annan som skulle tänkas göra något sådant? Finns det svenskar som hatar djur överlag? Vad får man ens ut av att kanske döda en främmande hund?

https://live.aftonbladet.se/supernyt...tade.qBUhE_F1s

”Flera metallfyllda bullar har hittats i centrala Malmö.

Under lördagen larmades polisen av en hundägare som hittat ett tiotall bullar fyllda med metall under sin hundpromenad”
Citera
2021-09-11, 14:11
Medlem
KommisarieSjalvgods avatar
Vart får du muslimer från?
Citera
2021-09-11, 14:15
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommisarieSjalvgod

Hundar är gatu djur i deras hemländer och ses som något smutsigt. Dvs ej ett sällskaps djur. Finns hur många videos som helst på nätet där de kastar dem från broar, tänder eld på dem, sparkar på dem eller slår dem med pinnar för underhållning.

Jag säger inte att GM är muslim, jag säger att det är troligt, speciellt i Malmö där detta skett fler gånger den närmsta tiden. Sedan frågar jag kring odds för en svensk GM, då detta är inget som av majoritetssamhället accepteras på samma sätt som i arabvärlden.

Vad får någon ut av att döda okända hundar?
Citera
2021-09-11, 14:16
Medlem
Citat:
Det vad det första jag tänkte också.
  • Nytt fenomen
  • Malmö
  • Hundar anses som smutsiga i många arabländer
Citera
2021-09-11, 14:24
Medlem
Carnills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murx
  • Nytt fenomen
  • Malmö

Det här är definitivt inte ett nytt fenomen. Att folk blandar glas/spik/gift i diverse mat utomhus har gjorts i många år. Inte är det nåt som är specifikt i Malmö heller.
Jag är definitivt ingen muslimälskare men är tveksam till att det skulle vara muslimer som är skyldiga.
Citera
2021-09-11, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Hundar är gatu djur i deras hemländer och ses som något smutsigt. Dvs ej ett sällskaps djur. Finns hur många videos som helst på nätet där de kastar dem från broar, tänder eld på dem, sparkar på dem eller slår dem med pinnar för underhållning.

Jag säger inte att GM är muslim, jag säger att det är troligt, speciellt i Malmö där detta skett fler gånger den närmsta tiden. Sedan frågar jag kring odds för en svensk GM, då detta är inget som av majoritetssamhället accepteras på samma sätt som i arabvärlden.

Vad får någon ut av att döda okända hundar?

Citat:
Ursprungligen postat av murx
  • Nytt fenomen
  • Malmö
Gatuhundar finns i nästan alla länder, särskilt i europeiska u-länder.

Fenomenet i sig är absolut inget nytt. Min hund förgiftades på 00-talet och saknaden är stor. Båda barnen saknar vår käre blixten. Vila i fred

Dom flesta GM i dessa fall brukar vara psykopater/aspbergare.
Citera
2021-09-11, 14:34
Medlem
Loreias avatar
De som just förgiftar djur brukar vara knepiga gubbar och andra skumma typer. Ofta ensamma, pratar inte sällan högt och argsint med sig själva och kan få för sig saker så som att de har någon äganderätt till någon stig där folk går med sina hundar.
Har i flera år volontärjobbat med djur och utifrån min erfarenhet så är folk från vissa länder mer pepp på att göra direkt fysisk skada så som plåga igelkottar, kasta sten på katter osv. Men just lägga ut förgiftad mat har varit en grej sen långt tillbaka och det är nog mer att media idag skriver om det. På 70-talet har jag svårt att tänka mig att tidningar skulle bry sig om att skriva om hundar.
Citera
2021-09-11, 14:36
Medlem
Afghanpojkens avatar
Citat:
Gatuhundar finns i nästan alla länder, särskilt i europeiska u-länder.

Fenomenet i sig är absolut inget nytt. Min hund förgiftades på 00-talet och saknaden är stor. Båda barnen saknar vår käre blixten. Vila i fred

Dom flesta GM i dessa fall brukar vara psykopater/aspbergare.
Har du någon källa på det mr snickesnacki.
Mena invandrare har ju tom sparkat ner kvinnor som rastar sina hundar.
Mena invandrare ger sig på alla djur, tom igelkottar stampas och eldas ihjäl.
Man skickar sina kamphundar på svenskarnas små smyckeshundar och gapskrattar när blodet flyger.
I vissa länder sätter man snurr på hundar tills de dör för nöjes skull, det är inget västerländskt beteende att plåga djur.
Västerlänningar var först med att införa djurskyddslagar.
Citera
2021-09-11, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afghanpojken
Har du någon källa på det mr snickesnacki.
Mena invandrare har ju tom sparkat ner kvinnor som rastar sina hundar. (1)
Mena invandrare ger sig på alla djur, tom igelkottar stampas och eldas ihjäl. (2)
Man skickar sina kamphundar på svenskarnas små smyckeshundar och gapskrattar när blodet flyger. (3)
I vissa länder sätter man snurr på hundar tills de dör för nöjes skull, det är inget västerländskt beteende att plåga djur. (4)
Västerlänningar var först med att införa djurskyddslagar.(5)
Jag källa? Vill se källa på dina 5 påståenden (har markerat dom för att du ska se dom)

Angående punkt 3 av dina påståendet. Kan jag säga att det är mest svenska sk. WHITE TRASH som stolt stoltserar med sina kamphundar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in