Nu kanske de var på för låg höjd och vet inte hur fort det tar att med en störtdykning komma upp i hastigheter som är väldigt höga. Men om man störtdyker från en mycket hög höjd kommer pga g-krafter ditt blod sugas ut ur hjärnan. Så du har svimmat innan du dör.
Vad jag fattar gick det rakt ner men inte i spinn fast det senaste vet jag inte.
Men säg att piloten rätar upp planet och landar i vattnet, då blir det en annan situation så man kan överleva och sedan drunkna. Planet skulle då bara slitas i större stycken. I denna krasch så är det nog bara massor av småbitar. Det man får hoppas är att det som ger svaret på vad som hände har klarat sig, t ex svarta lådorna. Annars kan faktiskt det hända att man inte får något svar. Det finns nog inte så mycket kvar av instrumenten.
Jag försöker förstå flygrädsla men kan inte. Ska man dö kan man likagärna göra det spektakulärt.
När jag var runt 30 så började jag drömma samma återkommande dröm, att ett flyg kraschade in i min lägenhet. Efter det så blev jag nyfiken på flygolyckor, jag försökte förstå min dröm och vad det var för plan som kraschade. Jag hade en väldigt klar bild av det. Nu efter ett långt tag så inser jag att så som det flyget såg ut, det flygbolaget finns inte. Det var väl lite najs att veta så att jag inte inbillar mig att det var en sanndröm.
Men jag blev intresserad av flygkrascher pga min dröm, inte avskräckt som man borde bli.
Men är man rädd av sig så kan man likagärna vara rädd för att köras ihjäl av ett flygplan. De drömmarna som jag hade var extremt verkliga och läskiga. Däremot aldrig drömt om att jag kraschar.
Så du är inte säker ens på marken.