2021-01-09, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kringelikrok
Sten Erik (Eriksson) ska det vara.

Helt rätt
Citera
2021-01-09, 23:37
Medlem
Vilken bakgrund har GM?

Namnet på GM låter polskt men han ser ut att vara från MÖ?
Citera
2021-01-10, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JosephMcCarthy
Det är ingen som sitter 20 år idag. Döms han till livstid , får redan efter 10 år ansökan om tidsbestämma straffet , detta gratis. Ändå kostar det skattepengar utreda om han skall friges eller inte. Sedan får söka ingen om 15 år.. Reglerna är väldig liberala och inte utformade att skapa trygghet i samhället.

Det har vi sett. Fänriken Flink ute och kan mörda ingen och Tommy ifrån Stureplan 1994 är ute vill mörda ingen. Livstids måste bli äkta livstid, man kan inte släppa ut kriminella monster i förtid.

Det är komiskt. Du säger att ingen sitter längre än 20år. Sen nämner du 2st som just suttit över 20år.
Flink satt 24år. Han är unik, ut i från ett kriminalvårdsperspektiv, på det sättet att jag kan säga att det är högre risk att du mördar någon än Flink. Stureplansmördaren satt 26år. Där finns det väl risk för brottslighet kanske 10 procent och då talar vi all brottslighet inte bara grov. Han borde fortsätta studera. Då det skulle minska risken till mindre än 10 procent.

Det finns dock fall där det är konstigt att TR har godkänt tidsbestämning. Det beror delvis på att domstolens riskbedömning ser delvis ut annorlunda än RMV. Det är inte bra.

Jag ska lägga till att i Flinks fall, så var det militären som är de riktigt skyldiga. De tillät en person som hade sagt sig må mycket psykiskt dåligt ha tillgång till vapen.
Citera
2021-01-10, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plexigear
Vilken bakgrund har GM?

Namnet på GM låter polskt men han ser ut att vara från MÖ?

Pappa från Polen, mor från Thailand, verkar det som.
Citera
2021-01-10, 00:06
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JosephMcCarthy
Det är ingen som sitter 20 år idag. Döms han till livstid , får redan efter 10 år ansökan om tidsbestämma straffet , detta gratis. Ändå kostar det skattepengar utreda om han skall friges eller inte. Sedan får söka ingen om 15 år.. Reglerna är väldig liberala och inte utformade att skapa trygghet i samhället.

Det har vi sett. Fänriken Flink ute och kan mörda ingen och Tommy ifrån Stureplan 1994 är ute vill mörda ingen. Livstids måste bli äkta livstid, man kan inte släppa ut kriminella monster i förtid.

Flink klassas nog som i extremt låg risk att återfalla i brott...
Citera
2021-01-10, 00:39
Medlem
fittas avatar
Är helt mållös, tappar hakan... är det här ett skämt? Snälla säg att ni skojar.

GM ska alltså ha mördat så sent som 2018, och höll nu på att slussas ut från rättpsyk, då han begick detta mord under utslussningsprocessen?

Hur kan någon som mördat 2018 släppas ut, med personal eller utan personal... det är skandal!?

Har man mördat 2018 borde man sitta i tryggt förvar, inlåst, minst 20-30 år... inte vara ute på stan 2-3 år senare och fortsätta mörda
Citera
2021-01-10, 01:18
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det är komiskt. Du säger att ingen sitter längre än 20år. Sen nämner du 2st som just suttit över 20år.
Flink satt 24år. Han är unik, ut i från ett kriminalvårdsperspektiv, på det sättet att jag kan säga att det är högre risk att du mördar någon än Flink. Stureplansmördaren satt 26år. Där finns det väl risk för brottslighet kanske 10 procent och då talar vi all brottslighet inte bara grov. Han borde fortsätta studera. Då det skulle minska risken till mindre än 10 procent.

Det finns dock fall där det är konstigt att TR har godkänt tidsbestämning. Det beror delvis på att domstolens riskbedömning ser delvis ut annorlunda än RMV. Det är inte bra.

Jag ska lägga till att i Flinks fall, så var det militären som är de riktigt skyldiga. De tillät en person som hade sagt sig må mycket psykiskt dåligt ha tillgång till vapen.
Svinet Flink fick 30 år brutto, dvs ute efter 20 år, sjukt billigt för det han gjorde.
Citera
2021-01-10, 02:21
Medlem
JustZlatans avatar
Jag tror jag har kört JF för något år sedan. Känner igen namnet och tjejen var utomeuropeisk och Rissne var också platsen. Kan vara han. Det är inte den enda taxikunden jag har kört som senare har mördats. Jag körde flera gånger han som mördades på Lidingö för ett antal år sedan efter en bögsexdejtingkväll som gått snett. Ganska sjukt att jag har kört minst två personer som har mördats.
Citera
2021-01-10, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitta

GM ska alltså ha mördat så sent som 2018, och höll nu på att slussas ut från rättpsyk, då han begick detta mord under utslussningsprocessen?

Hur kan någon som mördat 2018 släppas ut, med personal eller utan personal... det är skandal!?

Har man mördat 2018 borde man sitta i tryggt förvar, inlåst, minst 20-30 år... inte vara ute på stan 2-3 år senare och fortsätta mörda

Det här är Sverige. Låtsas inte som att du är förvånad. Svenskar är en hop naiva små dumma fittor. De är som små barn, tror att alla vill väl och att det går att prata med alla dummingar. De är efterblivna. Männen är ett gäng bögar med testosteronbrist.

Sverige är skit.
Citera
2021-01-10, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitta

Om du läser i tråden så ser du att GM var 17 år när han knivade en afghan som mobbade honom, varpå han dömdes till rättspsykiatrisk vård. Han rymde nu i december under en bevakad promenad. Han skulle alltså inte slussas ut.
Citera
2021-01-10, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Det här är Sverige. Låtsas inte som att du är förvånad. Svenskar är en hop naiva små dumma fittor. De är som små barn, tror att alla vill väl och att det går att prata med alla dummingar. De är efterblivna. Männen är ett gäng bögar med testosteronbrist.

Sverige är skit.

När det gäller brott & straff så har du helt rätt faktiskt.
Citera
2021-01-10, 05:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Flink klassas nog som i extremt låg risk att återfalla i brott...

Men dom anhöriga har inte fått upprättelse på det extremt korta straff som Fänriken fick. Han skulle suttit minst till 2055 i min bok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in