2021-01-10, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quenixy
Kommer dem försöka spamma mig ifall jag ignorerar deras mejl? Eller kommer dem inte bry sig bara? Borde jag vara orolig?

Ja du behöver vara orolig. Ledningen kommer ju att spåra ditt ipnummer och om du varit dum nog att ladda upp ditt idkort kommer det att användas vid olagliga aktiviteter och idkapningar.
2021-01-10, 00:12
Medlem
Citat:
Jag har ansökt till dem tidigare utan att veta vad dem är, nu när jag har läst igenom vad folk har sagt om dem så vill jag inte längre jobba för dem. Dem mejlade tillbaka mig nyss där dem accepterade mitt ansöka men bro....med tanken på hur företaget är och hur man inte får bra betalt och måste skatta pengarna själv... nejjjjjjjj tack. Kommer dem försöka spamma mig ifall jag ignorerar deras mejl? Eller kommer dem inte bry sig bara? Borde jag vara orolig?

Jag vet inte det visar sig väl. Har du mejlat ditt ID och så till dom än?
2021-01-10, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av canoon
Jag vet inte det visar sig väl. Har du mejlat ditt ID och så till dom än?

Ja ifall man har mailat in en bild på sitt idkort och gjort de där tre frågorna och de erbjuder dig en chans, då blir det konsekvenser och mycket otrevligt. Du läste väl igenom det där långa kontraktet innan du accepterade? Ifall man gör fel har de en särskild itavdelning som kan ställa dig mot väggen nu när du har tagit upp deras tid och ansökt om jobbet. Du gör nog bäst att rätta dig in i ledet och genomgå utbildningen.
2021-01-10, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haparandaflickan
Ja ifall man har mailat in en bild på sitt idkort och gjort de där tre frågorna och de erbjuder dig en chans, då blir det konsekvenser och mycket otrevligt. Du läste väl igenom det där långa kontraktet innan du accepterade? Ifall man gör fel har de en särskild itavdelning som kan ställa dig mot väggen nu när du har tagit upp deras tid och ansökt om jobbet. Du gör nog bäst att rätta dig in i ledet och genomgå utbildningen.

Ja jag vet ju att det var nån annan som hade hunnit med och gett dom både ID och sitt utbetalningskonto och sen ångrade sig, och det blev ju en jäkla massa problem när han sen skulle dra sig ur. Det vart ju nåt jäkla fuffens. Men hur kan man vara så dum så man bara ger ut sitt ID över nätet hur som helst? det gör man väl inte, eller?
2021-01-10, 00:39
Medlem
Citat:
Jag har ansökt till dem tidigare utan att veta vad dem är, nu när jag har läst igenom vad folk har sagt om dem så vill jag inte längre jobba för dem. Dem mejlade tillbaka mig nyss där dem accepterade mitt ansöka men bro....med tanken på hur företaget är och hur man inte får bra betalt och måste skatta pengarna själv... nejjjjjjjj tack. Kommer dem försöka spamma mig ifall jag ignorerar deras mejl? Eller kommer dem inte bry sig bara? Borde jag vara orolig?

Hoppas du inte gav ditt riktiga ID. Amir som är Head Coach (skriver också ibland i chatten) är en riktigt aggressiv typ, han kommer inte gilla att du plötsligt drar dig ut. Han lär sälja ditt ID till nederländska maffian, allt för att göra Kretching glad.
2021-01-10, 00:39
Medlem
Citat:
Ja jag vet ju att det var nån annan som hade hunnit med och gett dom både ID och sitt utbetalningskonto och sen ångrade sig, och det blev ju en jäkla massa problem när han sen skulle dra sig ur. Det vart ju nåt jäkla fuffens. Men hur kan man vara så dum så man bara ger ut sitt ID över nätet hur som helst? det gör man väl inte, eller?

Ja grejen är att en vän till mig ansökte och ville sedan inte börja jobba för hon hade sedan tidigare problem med skatteverket. Vad företaget gjorde då var att de betalade in lön på hennes konto och anmälde samtidigt att hon jobbade för skatteverket för det måste de göra. Folk måste ju betala skatt eller hur, hur ska annars samhället gå runt?

Så hon fick en skatteskuld och nu har de kopplat in alla andra myndigheter så att FK och Akassan har anmält henne för bedrägeri. Det kan gå riktigt illa. Du borde nog byta adress och anmäla ditt id stulet så de inte tar lån i ditt namn utomlands?
2021-01-10, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haparandaflickan
Ja Amir ska man verkligen passa sig för. Han är en riktig datahacker med, så om man sitter utan vpn kan han mycket väl skicka sina killar för att sparka in dörren eller bara skjuta med en kpist mitt i natten. Det är ju ingen som vågar anmäla honom. Det var hemskt den där massakern som han gjorde i Rosengård.

Jag vet, det är hemskt. För två veckor sedan spårade han upp min mamma och hotade henne eftersom jag glömde att logga att target såg en katt gå över gatan för 22 år sedan. Stackars mamma
2021-01-10, 00:51
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
ALDRIG någonsin lämna ut sitt ID, och absolut inte med ett kontonummer. Det kan bli stora problem!
2021-01-10, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wallahia
Amir ville att jag skulle ta ett flyg ner till högkvarteret för att träffa Kretching, har undvikt ämnet i flera dagar nu, men vet inte hur länge jag kan fortsätta med det. Fyfan, att ge dem mitt pass var det värsta beslutet i hela mitt liv

Men gud! Jag är verkligen ledsen för din skull. Men du kommer ju inte att kunna undgå att träffa Kretching om det är så att de har bestämt vilket straff du ska få för att du läckte de där uppgifterna från kundregistret.. Där får du lite skylla dig själv?
Ja hur mycket enklare hade det inte varit om man hade kunnat vara helt anonym när man kommer i kontakt med sådana företag som detta? Jag har börjat att äta lugnande i en svag dos för att jag fått panikångestattacker. De har ju mig helt i sina klor. Amir har hotat med Kretching, men jag swishade honom allt jag hade kvar på kontot och undvek det. För nu iaf.
2021-01-10, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
ALDRIG någonsin lämna ut sitt ID, och absolut inte med ett kontonummer. Det kan bli stora problem!

Ja det där är så konstigt, skulle jag aldrig göra. Jag tycker ju visserligen att man borde fatta att det är nåt fuffens när man ska lämna sitt ID. Det är ju inte normalt.
2021-01-10, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAnnInGSSEEKER
tvi phan vilken tråd av lögner detta är.

skämmigt för hela Sverige att ni tillåts hålla på. snorungar. greta phans?

Har du också gått med på och lämna ditt ID antar jag? Du får ursäkta, men alltså hur dum får man vara egentligen? Har skatteverket kontaktat dig med?
2021-01-10, 02:35
Medlem
z-nexxs avatar
Citat:
Nej snabbcentralen räknar mina meddelanden helt fel vad gäller hur mycket jag tjänar. Den räknar ju peakhour timmarna från veckan två gånger. Först så ligger peak hour i Normal (week) sen ligger dom även i Bonus (week) Så i Total (week) så blir det ju helt fel räknat.
Jag har pushat version 4.008 nu och uppdaterat rate för texkings, och gjort den version av räknarna som jag förklarar här under. Det är ett långt meddelande eftersom det är mycket att förklara, men jag försöker fatta mig så kort jag kan.

Det verkar vara lite olika bud från olika personer hur de vill ha räknarna, så jag ska förklara hur de fungerar nu.
Dagens räknare är:
  • Normal är vanliga meddelanden, d.v.s. vardagar 0:00-17:59
  • Bonus är peak hour-meddelanden, d.v.s. vardagar 18:00-23:59 OCH weekendmeddelanden, d.v.s. allt som skickas på lördagar och söndagar
  • Total är normala meddelanden plus peak hour-meddelanden plus weekendmeddelanden, vilket är det som bidrar till din rate
  • Earned är hur mycket pengar du tjänat idag, inklusive flirts, likes etc.
Notera att flirts, likes, etc. INTE räknas med i Normal, Bonus eller Total. De räknas dock med i Earned.

Veckans räknare är:
  • Normal (week) är hur många vanliga meddelanden (vardagar 0:00-17:59) du skickat under veckan
  • Bonus (week) är hur många peak hour-meddelanden OCH weekendmeddelanden du skickat under veckan
  • Total (week) är hur många meddelanden du har skickat under veckan. Detta är det din rate baseras på om du jobbar för JH
  • Earned (week) är hur mycket pengar du tjänat denna veckan, inklusive flirts, likes, etc.

Ett räkneexempel kanske förtydligar:
  • På tisdagen skickar jag 10 meddelanden vid 16:36 (innan peak hour) och 20 meddelanden vid 19:27 (under peak hour)
  • På lördagen skickar jag 30 meddelanden när som helst på dagen, och får 2 flirts
  • I övrigt skickar jag ingenting under veckan
Jag jobbar för JH och har då rate € 0.12 per meddelande, € 0.02 extra för peak hour och weekend, och € 0.10 för flirts, likes, etc.

Då står det när jag jobbat färdigt på lördagen:
Normal: 0
Bonus: 30
Total: 30
Earned: € 4.40

Normal (week): 10
Bonus (week): 50
Total (week): 60
Earned (week): € 8.40

Under Settings kan man välja vilka av dessa man vill ha eller ej, det är bara att prova sig fram till vad som passar just dig!
Senast redigerad av z-nexx 2021-01-10 kl. 02:39.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in