Citat:
Ursprungligen postat av
canoon
Nej snabbcentralen räknar mina meddelanden helt fel vad gäller hur mycket jag tjänar. Den räknar ju peakhour timmarna från veckan två gånger. Först så ligger peak hour i Normal (week) sen ligger dom även i Bonus (week) Så i Total (week) så blir det ju helt fel räknat.
Jag har pushat version 4.008 nu och uppdaterat rate för texkings, och gjort den version av räknarna som jag förklarar här under. Det är ett långt meddelande eftersom det är mycket att förklara, men jag försöker fatta mig så kort jag kan.
Det verkar vara lite olika bud från olika personer hur de vill ha räknarna, så jag ska förklara hur de fungerar nu.
Dagens räknare är:
- Normal är vanliga meddelanden, d.v.s. vardagar 0:00-17:59
- Bonus är peak hour-meddelanden, d.v.s. vardagar 18:00-23:59 OCH weekendmeddelanden, d.v.s. allt som skickas på lördagar och söndagar
- Total är normala meddelanden plus peak hour-meddelanden plus weekendmeddelanden, vilket är det som bidrar till din rate
- Earned är hur mycket pengar du tjänat idag, inklusive flirts, likes etc.
Notera att flirts, likes, etc.
INTE räknas med i Normal, Bonus eller Total. De räknas dock med i Earned.
Veckans räknare är:
- Normal (week) är hur många vanliga meddelanden (vardagar 0:00-17:59) du skickat under veckan
- Bonus (week) är hur många peak hour-meddelanden OCH weekendmeddelanden du skickat under veckan
- Total (week) är hur många meddelanden du har skickat under veckan. Detta är det din rate baseras på om du jobbar för JH
- Earned (week) är hur mycket pengar du tjänat denna veckan, inklusive flirts, likes, etc.
Ett räkneexempel kanske förtydligar:
- På tisdagen skickar jag 10 meddelanden vid 16:36 (innan peak hour) och 20 meddelanden vid 19:27 (under peak hour)
- På lördagen skickar jag 30 meddelanden när som helst på dagen, och får 2 flirts
- I övrigt skickar jag ingenting under veckan
Jag jobbar för JH och har då rate € 0.12 per meddelande, € 0.02 extra för peak hour och weekend, och € 0.10 för flirts, likes, etc.
Då står det när jag jobbat färdigt på lördagen:
Normal: 0
Bonus: 30
Total: 30
Earned: € 4.40
Normal (week): 10
Bonus (week): 50
Total (week): 60
Earned (week): € 8.40
Under Settings kan man välja vilka av dessa man vill ha eller ej, det är bara att prova sig fram till vad som passar just dig!