2021-01-10, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det är förvarnat om en ny attack redan den 17:e. Varför just den dagen har jag inte klurat ut ännu.
Sedan lär det bli livat den 20:e när Biden ska ta över.

Dom har efter den här attacken hittat ett antal rörbomber, 14 molotovcocktails med en napalmliknande vätska plus gevär och pistoler.
Det kan bli riktigt kaotiskt, men nu är ju Trump tystad så hoppas verkligen det blir lugnt.

Så många säger upp sig nu och tar avstånd från det här vidriga.
Ser på CNN hur dom håller på att krossa en polis som skriker av smärta, En annan försöker dom slita gasmasken av osv.
Riktigt vidriga bilder på en galen mob

Ja det är illa, men den stora frågan är mer varför ni har dubbla standarder, blm, hong kong protesterna etc har hållit på så mkt längre och ändå fått ert och etablissemangets stora stöd, och man har attackerat alla som inte stödjer dem för vara rasister. Att etablissemanget har dubbla standarder är ett direkt hot emot frihet, att det finns enstaka idioter är inte det.
Citera
2021-01-10, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det var du som skrev om det, jag blev bara nyfiken. Jag visste inte att dom hade senatorer i Hong Kong. Har dom representanthus och president också?

https://www.youtube.com/watch?v=iwri6IdskNo
Citera
2021-01-10, 01:20
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Läs en tidning, titta på TV kanske om du orkar.
Sitta här och gaffla om källa är bara patetiskt när det är på nyheterna över hela världen.
CNN, CBS, FOX; BBC osv sänder om attacken.

I vilken jävla bubbla har du levt sista dagarna som har lyckats missa detta?

Det är ej en källa om de ej visar på något han gjort eller sagt.
Jag försöker finna en ursprungs-källa.
Citera
2021-01-10, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Ja det är illa, men den stora frågan är mer varför ni har dubbla standarder, blm, hong kong protesterna etc har hållit på så mkt längre och ändå fått ert och etablissemangets stora stöd, och man har attackerat alla som inte stödjer dem för vara rasister. Att etablissemanget har dubbla standarder är ett direkt hot emot frihet, att det finns enstaka idioter är inte det.
I Hong Kong demonstrerar dom för att få rösta och i USA efter att dom förlorade röstningen. Det känns inte direkt jämförbart. Kan du förklara bättre?
Citera
2021-01-10, 01:23
Medlem
Citat:
Det är förvarnat om en ny attack redan den 17:e. Varför just den dagen har jag inte klurat ut ännu.

Var kommer det där ryktet ifrån?

Och jag vet nog vilken polis du pratar om som blev fastklämd eller nåt och det såg inte bra ut nej.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2021-01-10 kl. 01:27.
Citera
2021-01-10, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Ändå kan ingen i tråden ge en, en källa!
Vad är det för källa du behöver? En lektion i hur man använder hjärnan för att identifiera orsak och verkan?

Trump har ända sedan innan valet tjutit om valfusk och malt på om att valet har varit riggat, utan att ha kunnat belägga saken. Domstol efter domstol har gång på gång slagit ner på hans foliehattsfantasier. Trots detta så fortsätter han säga till sina väljare att valet blev stulet och eldar därigenom upp stämningen genom att få dem att tro att deras röster inte har räknats. När han uppmanade sina anhängare att marschera mot kapitolium så var det som att hälla bensin på elden och han kan omöjligen inte ha förstått vad det skulle få för konsekvenser. Detta då det fanns så tydliga tecken på uppeldad stämning och orolighetet på sociala medier dagarna innan.
Citera
2021-01-10, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Vad är det för källa du behöver? En lektion i hur man använder hjärnan för att identifiera orsak och verkan?

Trump har ända sedan innan valet tjutit om valfusk och malt på om att valet har varit riggat, utan att ha kunnat belägga saken. Domstol efter domstol har gång på gång slagit ner på hans foliehattsfantasier. Trots detta så fortsätter han säga till sina väljare att valet blev stulet och eldar därigenom upp stämningen genom att få dem att tro att deras röster inte har räknats. När han uppmanade sina anhängare att marschera mot kapitolium så var det som att hälla bensin på elden och han kan omöjligen inte ha förstått vad det skulle få för konsekvenser. Detta då det fanns så tydliga tecken på uppeldad stämning och orolighetet på sociala medier dagarna innan.
Det är lika tydligt som ”Nyheter på lätt svenska”. Men det lär bli följdfrågor ändå.
Citera
2021-01-10, 01:32
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Sedan lär det bli livat den 20:e när Biden ska ta över.

Dom har efter den här attacken hittat ett antal rörbomber, 14 molotovcocktails med en napalmliknande vätska plus gevär och pistoler.
Det kan bli riktigt kaotiskt, men nu är ju Trump tystad så hoppas verkligen det blir lugnt.

Så många säger upp sig nu och tar avstånd från det här vidriga.
Ser på CNN hur dom håller på att krossa en polis som skriker av smärta, En annan försöker dom slita gasmasken av osv.
Riktigt vidriga bilder på en galen mob

19:e har cirkulerat, 17:e var nytt
Citera
2021-01-10, 01:33
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Det är ej en källa om de ej visar på något han gjort eller sagt.
Jag försöker finna en ursprungs-källa.
Vad menar du? Ska Trump upprepa alla lögner för dig en gång till just nu för att du ska anse att det är en pålitlig källa? Inget annat duger troligen.
Du fick det här bland annat.
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Inte för att det skall behövas, men lång version här (transkript) och kort version här (3:55-6:15). Eller i ännu kortare form på lätt svenska: Trump matade mobben med lögnen om att allt var riggat, matade dem med att de måste göra upp nu, manade dem att vandra till Kapitolium nu (där en cermoni pågick, inte ett val), när de röjt runt ett par timmar twittrade han att han älskade dem, och avslutade med att twittra att så här går det.
Frågan är om du förstår engelska. Har du gått i skolan länge nog för det?
Om du inte orkar/kan läsa texten så kan du ju i alla fall se på en video på Youtube.

En svensk länk till en kort nyhetssändning kanske passar dig bättre.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/mojligen-det-valdsamma-slutet-pa-donald-trumps-politiska-karriar
Citera
2021-01-10, 01:39
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Vad menar du? Ska Trump upprepa alla lögner för dig en gång till just nu för att du ska anse att det är en pålitlig källa? Inget annat duger troligen.
Du fick det här bland annat.

Frågan är om du förstår engelska. Har du gått i skolan länge nog för det?
Om du inte orkar/kan läsa texten så kan du ju i alla fall se på en video på Youtube.

En svensk länk till en kort nyhetssändning kanske passar dig bättre.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/mojligen-det-valdsamma-slutet-pa-donald-trumps-politiska-karriar

Har gått i skolan. Därav att jag bara är intresserad av premiärkällor.
Angående min engelska, så är den god då jag bott och studerat i England..
Så du behöver ej sänka dig till personangrepp.
Citera
2021-01-10, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Det finns här efter att YT censurerade det.
https://www.bitchute.com/video/8Cn3legmWK0X/
Tack.

Citat:
Ursprungligen postat av gaist
Amerikanerna är överlag väldigt obildade om hur det ser ut i resten av världen. Och man har en självbild om att USA är bäst!
Vet du vad, du har nog rätt där. Ser man yt klipp med amerikaner där man frågar dem ganska basic fakta om Europeiska länder så har de noll koll.

Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Inte ännu men ska de börja ge sig efter Trumpen nu med påhitt och försöka fängsla honom så tror jag det är droppen som kommer få bägaren att rinna över för många miljoner amerikaner.
Spännande tider väntar. Fast jag tror fortfarande att steget till att gå ut och vifta öppet med vapen och döda varandra är för stort. Och militären/polisen skulle slå tillbaka, men den som lever får se.

Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Jag såg hans tal live och jag uppfattade det som han försökte vara rolig. Man är hyperfixerad vid ordvalet "trial by combat" och glömmer sammanhanget.
Dags att se Rudys tal tror jag. Ja det har ju varit en del personer i tråden och i media som hakat upp sig på hans uttryck trial by combat. Isf är det väl han som bär skulden för kaoset fast jag tycker nog att ingen utav dem bär någon större skuld för stormningen.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2021-01-10 kl. 01:57.
Citera
2021-01-10, 01:41
Medlem
Citat:
Polisen blev slagen i huvudet med en brandsläckare och fick en blödning i hjärnan efter det.
Kallar du det för en vanlig stroke?

Jag har alltid försvarat polisen för utan dom skulle vi ha många många fler no go zoner.
Som sagt, inget av det är bekräftat. Det finns motstridiga uppgifter om VAR han träffats av brandsläckaren eller OM han ens träffats.

Ok, kanske inte just du personligen har sagt så (åtminsone inte vad jag kan bevisa här och nu), men många, många på din sida fick totalt psykbryt i somras om någon ens antydde att poliser också var människor och att deras liv också var lika mycket värda, och genast kom Nazi-stäpeln fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in