2021-01-09, 23:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eastmancolor
Det är en hög underdog faktor bland extremhögern.

Vad som hänt de senaste 50 åren är att frukterna av den månghundraåriga europeiska kolonialismens, av vilken USA i sig själv är en frukt, inte längre garanterar ett styre av folk med europeisk bakgrund och framför allt i USA börjar folk med annan geografisk-kulturell bakgrund ta plats på allvar. Kvar står då dessa vitmaktgrupper som ehuru hotfulla knappast kan anses utgör ett framtida reellt hot eftersom deras tid är ute. Helt ute.

Hm.. intressant aspekt. Jag har inte tänkt på detta förut.
Är det därför Trump är så väldigt populär bland väljare med europeisk bakgrund och som inte bor i storstäder där de riskerar att stöta på andra kulturer
Citera
2021-01-09, 23:47
Medlem
Japp, där kom den. Federale åklagaren Michael Sherwin startar nu ett utredningsärende mot den polis som sköt ihjäl Ashli Babbitt. Hoppas han åker in på livstid! En skam för kåren är han, som skjuter mot en folksamling som hyllar polisen!

https://twitter.com/CBS_Herridge/status/1348000131463970817
Citera
2021-01-09, 23:49
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goaglenn
Jag vet inte varför jag skriver detta, men jag är sd:are (jag skriver detta för att mitt inlägg kommer rikta sig till er som är för trump o denna galenskap som sker borta i USA)

Jag förstår er ilska o frustration mot vänstern som helhet, jag delar den ilskan. Dem har nästan förstört vårt vackra Sverige på ett sätt som är helt sjukt. Jag skulle kunna skriva en hel jävla roman om allt helvete som den där jävla vänstern har förstört.

MEN, vi inom högern tjänar ju inte direkt på det som händer där borta. Vi inom SD vill ju bygga (iallafall har jag trott detta) ett samhälle byggt på trygghet, balans i samhället, o där man går tillbaka till det trygga Sverige som det en gång var.

"Vi" kämpar ju varje dag för att stoppa bilbrännare, stenkastare, ensamkommande flykting"barn" som våldtar våra kvinnor, vad fan tjänar vi på att "världen" sätts i brand? Det blir lite motsägelsefullt här.

Jag har en bekant som är anarkist o han och hans vänner vill ju ha kaos, brända bilar och upplopp. Han är verkligen en sådan där helyllekille som man bjuder hem en go fredagkväll................

Så jag får inte ihop varför ni jublar över det som händer? Våld o upplopp föder bara mer o mer ilska, splittring o söndring i samhället. O vi i högern vill ju ha tillbaka det trygga goa Sverige, då kan vi inte hålla på att storma rosenbad (vita huset) o hålla på. Det är ju inget som är till våran fördel. Får som sagt inte ihop detta.

Tack för ordet (jag bara skrev vad som flög runt i huvudet på mig, så det blev lite oredigerat
Jag tror många är snälla men arga. Det är nog ytterst få som vill ha mer elände i världen. En del skriver nog för att få utlopp för sin frustration, från båda sidor. Men framförallt någon som lyssnar och läser vad de skriver, utan att de behöver vara rädda.

Därför är det extra viktigt att anonyma forum med bra moderering får finnas. Som bollplank och utlopp för känslor och idéer.
Senast redigerad av ModerRota 2021-01-09 kl. 23:53.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Vad händer när Dum&Dummares verklighet krockar med andra verkligheter, bl.a den riktiga?

Jaaa du vad händer om och när Biden tar upp USAs gamla aggressiva krigspolitik i Mellanöstern? Han kanske kan få lite stalltips på vägen av en annan krigshök Hillary Clinton?
När han kryper för Kina (som han mycket möjligt är mutad av) och jobben som Trump räddade tillbaks till Usa (rekordlåg arbetslöshet) försvinner ur landet igen.
Då har du den riktiga verkligheten och jävlar vad du skall njuta,
Frågan är om amerikanerna själva (och irakier, libyer osv) gör det. Det är ju dom som drabbas.
Dum dummare ....,, dummast.
Kom ihåg vart du läste det först.
Sen kan du ju läsa på lite om Bidens rasistiska uttalande.
Vem vet han kanske blir lynchad av BLM nästa gång. Det hade ju varit episkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
På måndag inleds riksrättsprocessen mot Donald Trump.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/demokrat-riksr%c3%a4ttsprocess-inleds-p%c3%a5-m%c3%a5ndag/ar-BB1cAZpx?ocid=mailsignout&li=BB13lZo5

Riksrätt. Herregud kan globalisterna lugna ner sig lite. Inte säkert att det där blir av heller då hans egna partimedlemmar behöver isf rösta emot honom, Aftonhoran skrev att det är ganska osannolikt .
Citera
2021-01-09, 23:53
Medlem
JohannaIsiks avatar
Det blev visst ingen revolution.
Citera
2021-01-09, 23:55
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Japp, där kom den. Federale åklagaren Michael Sherwin startar nu ett utredningsärende mot den polis som sköt ihjäl Ashli Babbitt. Hoppas han åker in på livstid! En skam för kåren är han, som skjuter mot en folksamling som hyllar polisen!

https://twitter.com/CBS_Herridge/status/1348000131463970817
Du verkar ha missa att det alltid blir en utredning när en polis skjuter ihjäl någon.
Babbit trängde in på ett område med högsta skyddsfaktor så han hade rätt att skjuta.

Du missade även...
The same US Attorney’s Office has also opened a homicide investigation into the death of Capitol Hill Police Officer Brian Sicknick.

Eller är det inte viktigt att en polis har blivit ihjälslagen?
Citera
2021-01-09, 23:58
Medlem
Citat:

Vad som hänt de senaste 50 åren är att frukterna av den månghundraåriga europeiska kolonialismens, av vilken USA i sig själv är en frukt, inte längre garanterar ett styre av folk med europeisk bakgrund och framför allt i USA börjar folk med annan geografisk-kulturell bakgrund ta plats på allvar. Kvar står då dessa vitmaktgrupper som ehuru hotfulla knappast kan anses utgör ett framtida reellt hot eftersom deras tid är ute. Helt ute.
Snarare så att dessa grupper gynnats oproportiionerligt mycket pga. "affirmitive action" lagar. Faktum är att de gynnas så pass väl att även vita försöker ljuga och grovt överdriva för att lura omgivningen om att de är "minoriteter" när de i sjäkva verket är vitare än "Joe Blow". Elizabeth Warren är ett prima exempel, som aldrighade haft en tillstymmelse av den politiska karriär hon haft tack vare att hon på ett bedrägligt sätt tillskansat sig en plats på universitetet som var vikt för en medlum ur en minoritetsgrupp för att hennes egna betyg var så pass kassa och ribban för dessa minoritetskategorier är satt så pass markant lägre.

Det pikanta är att dessa personer fortsätts tillåtas beredas en plattform på Twitter och annorstädes trots att hela deras karriär bygger på en enda stor fet (ja, faktiskt även en rasistisk) lögn
Citera
2021-01-09, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Du verkar ha missa att det alltid blir en utredning när en polis skjuter ihjäl någon.
Babbit trängde in på ett område med högsta skyddsfaktor så han hade rätt att skjuta.

Du missade även...
The same US Attorney’s Office has also opened a homicide investigation into the death of Capitol Hill Police Officer Brian Sicknick.

Eller är det inte viktigt att en polis har blivit ihjälslagen?
Han dog av en stroke. Det är ännu inte fastställt att han faktiskt blev "ihjälslagen", som du påstår. Den stroken hade kan kanske kunnat fått även om han satt på fikarummen och åt munkar.

Lustigt att ni människor bryr er nu helt plötsligt om en polismans liv. Var det inte ni typer som stod och gormade att man absolut inte fick säga "Blue Lives Matter" för bara ett halvår sedan?
Citera
2021-01-09, 23:59
Medlem
Citat:

Visst men hur förklarar du då att Trump ökade i alla minoritetsgrupper både jämfört med sig själv och andra rep. presidenter. Men minskade hos vita män? Får inte ihop ekvationen.

Sägs att vissa färgade röstade på Trump för dom avskyr BLM våldsdåd och kravaller. Vet ej om sant men varför inte? Dom kanske inte gillar bli kallade extremhöger bara för att dom vill bo i ett fredligt land utan bilbomber gängvåld plundrade butiker mm. Jävligt ful retorik.
Citera
2021-01-10, 00:03
Medlem
Får hoppas att Trump benådar "Buffel-mannen" som nu åtalas för dfederalt brott bara för att spökat ut sig och stått vid Pences stol:

https://www.thegatewaypundit.com/2021/01/bare-chested-man-seen-wearing-horns-vice-president-pences-chair-arrested-federal-charges
Citera
2021-01-10, 00:04
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Han dog av en stroke. Det är ännu inte fastställt att han faktiskt blev "ihjälslagen", som du påstår. Den stroken hade kan kanske kunnat fått även om han satt på fikarummen och åt munkar.

Lustigt att ni människor bryr er nu helt plötsligt om en polismans liv. Var det inte ni typer som stod och gormade att man absolut inte fick säga "Blue Lives Matter" för bara ett halvår sedan?
Polisen blev slagen i huvudet med en brandsläckare och fick en blödning i hjärnan efter det.
Kallar du det för en vanlig stroke?

Jag har alltid försvarat polisen för utan dom skulle vi ha många många fler no go zoner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in