Citat:
Ursprungligen postat av
longbow4y
Jag tror inte det var några stollar i mjukisbyxor och några yrkesdemonstranter som tog sig in i kongressen som skrämde politikerna mest.
Det var alla de tiotusentals, ja troligen hundratusentals utanför som demonstrerade fredligt, och alla de runt om i USA som krävde att det påstådda valfusket skulle undersökas.
Därför vill de nu statuera exempel genom att kalla en urspårad demonstration för kuppförsök för de tror att detta kommer tämja alla des om demonstrerade och som håller med demonstranterna grundbudskap. Skrämma dem till tystnad helt enkelt
Det är helt fel väg att gå. Speciellt i USA. Motreaktionen kommer bli ännu kraftigare.
Att de ändå gör det är minst sagt förvånande. Vad är det de vill uppnå? Vill de splittra landet?
Bra inlägg, tack! Älskar folk som tänker först och skriver intelligenta och intressanta inlägg sen.
Tror också det kan bli motreaktioner.
Ända jag är övertygad om är att Biden aldrig kommer såkallat ena landet.Inte när så många även demokrater tror att han vann genom smutsigt valfusk.
Alla skyller polarisering och splittringen på Trump men jag menar att Trump inte är själva problemet utan ett symptom.
Har ju liknande här i Europa med nationalistiska rörelser Brexit motsättningar Eu....
Så vad ska dom skylla på sen? Den som lever får väl se.
(Ursäkta min stavning så blir det med dyslexi i släkten.)