2021-01-09, 22:24
Medlem
Hej, ytterligare ett av mina få inlägg här på Flash.

Alldeles oavsett om dett skett valfusk eller ej skulle jag vilja veta; Ni som menar detta är korrekt att stänga hans twitter tror jag det var? (Använder inte det själv då det är ett såpass lågbegåvat sätt att uttrycka sig i korta tweets om viktiga saker).

Är det rimligt att tex. ayatollan Khamenei.ir kan förespråka utrotande av judar och upphörande av staten Israel på Twitter medan Trump inte får uttrycka sina patetiska åsikter om valfusk?

Detta kan tyckas vara en ledande fråga men fullt rimlig.

Varför är det så att allehanda galningar och diktatorer får hållas medan Trump inte får det?

Jag finner det märkligt att det viktiga är inte vad som sägs, utan vem som säger det tydligen...

Hyckleriet slår nya rekord varje dag, påhejat av en intellektuelt fattig pöbel som stödjer begränsningar av vem som får säga vad.
Citera
2021-01-09, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theresamay2018
Han kommer bli stämd för att han hetsat upp dem till det de har gjort. Han sa tom samma kväll "we love you" för att 2 dagar senare säga att de som gjort detta måste straffas. Bilda dig och läs istället för att sitta i egen bubbla.

Trams. Du är en fullständigt obildbar lögnaktig kretin. Att det blev som det blev är inte Trumps fel även om världens Trump-hatande vänsterliberala medier har manipulerat idioter som du själv till att tro och tycka detta. Twitter stängde av Trump när han försökte lugna ner situationen. En tydlig medveten strategi av Twitter för att svartmåla och ge Trump skulden.

Trump manade flera gånger till lugn och fördömde våldsamheter och uppmuntrade istället till fredliga protester.

Trumps tweet:

"I am asking for everyone at the U.S. Capitol to remain peaceful. No violence! Remember, WE are the Party of Law & Order – respect the Law and our great men and women in Blue. Thank you!"

En annan tweet från Trump:

"Please support our Capitol Police and Law Enforcement. They are truly on the side of our Country. Stay peaceful!"

Källa: https://www.thegatewaypundit.com/2021/01/president-trump-calls-peace-reminds-americans-voter-party-law-order/
Senast redigerad av Pazzamo 2021-01-09 kl. 22:27.
Citera
2021-01-09, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Om det nu är falskt borde du väl kunna ge åtminstone ett klart exempel där Trump uppmanat till våld? Inte ens Twitter tycks ju ange det som skäl till avstängningen.

Ett "exempel" var att han skulle ha sagt "I love you" till sina anhängare. Det gör han ju alltid.
Citera
2021-01-09, 22:33
Medlem
Citat:
Om det nu är falskt borde du väl kunna ge åtminstone ett klart exempel där Trump uppmanat till våld? Inte ens Twitter tycks ju ange det som skäl till avstängningen.
Ok, du får läsa och höra det på nyheterna. Jag hänvisa tidigare till wall street journal. Det lär bli åtal, den som lever får se.
Citera
2021-01-09, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
Tycker du även såna där appar som gängkriminella och islamister använder ska finnas tillgängligt? Är det inte upp till affärerna att sätta regler för de appar de vill ha i sin butik?

Precis som twitter sätter regler för vad som får skrivas på deras plattform? Trump säger ju nu att han arbetar på en egen plattform så snart är ju problemet löst.

Låt säg att du driver en affär i centrala Stockholm med en stor anslagstavla vid entrén. Skulle du tillåta att vad som helst sattes upp där? Pedofilringar som söker barn att utnyttja, gängkriminella som säljer vapen, IS söker rekryter eller uppmanar sina följare att storma Sveriges riksdag på fredag?
Självklart. Slutna cirklar som använder appar baserat på Android / IOS är mycket lätta att knäcka samt att få fram personen bakom.

Om du forcerar censur kommer dessa människor använda mycket mer decentraliserade plattformar, de går knappt att knäcka och de kommer aldrig möta alternativa åsikter och således radikaliseras ännu mer.

Så länge inte direkt våld uppmanas är jag för att alla skall få använda dessa plattformar. I Sverige får du inte diskriminera folk p.ga etnicitet, religion osv. Varför ingår inte åsikter?
Citera
2021-01-09, 22:38
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theresamay2018
Ok, du får läsa och höra det på nyheterna. Jag hänvisa tidigare till wall street journal. Det lär bli åtal, den som lever får se.

Du klarar alltså inte av att ge ett enda citat, inte en enda kort mening, utan det enda du kommer med är en hänvisning till artiklar i Wall Street Journal, som för övrigt så vitt jag kan se inte alls stöder något påstående om uppmaning till våld.

På tal om falsk informationsspridning kanske du bör se till dig själv i fortsättningen.
Citera
2021-01-09, 22:40
Medlem
Citat:
Ge oss exempel där Trump uppmanat till våld, annars är dina inlägg inget annat än falsk ryktesspridning.
Han har gjort det upprepade gånger. ”Gå mot kongressen”. Han har hotat Kemp, Pence. Raffensperger, michigans state secretary, Etc
Citera
2021-01-09, 22:41
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Han har gjort det upprepade gånger. ”Gå mot kongressen”. Han har hotat Kemp, Pence. Raffensperger, michigans state secretary, Etc

Nu får du faktiskt ta och komma med källor där han hotat dessa personer.
Citera
2021-01-09, 22:48
Bannlyst
Denna nyhet är verkligen glädjande.

jag läste att trump startat två nya twitterkonton men att de stängts av direkt.

Censur? Nej, Trump har en presstab i vita huset som kan kabla ut nyheter när de vill. Allt han behöver göra är att kalla till en presskonferens och svara på journalisters frågor.

Great day for democracy. Världens farligaste demagog får inte längre spy ut hat, helt obehindrat.
Citera
2021-01-09, 22:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Denna nyhet är verkligen glädjande.

jag läste att trump startat två nya twitterkonton men att de stängts av direkt.

Censur? Nej, Trump har en presstab i vita huset som kan kabla ut nyheter när de vill. Allt han behöver göra är att kalla till en presskonferens och svara på journalisters frågor.

Great day for democracy. Världens farligaste demagog får inte längre spy ut hat, helt obehindrat.

Gråt inte när de kommer för att ta dig.
Citera
2021-01-09, 22:52
Bannlyst
SVT, självklart, vidarebefordrar från Twitter att bakgrunden för Twitters angrepp mot Trump är "våldsuppmaningar".

Helt otroligt. Fejk-nyheter igen. Som en strategi.

Vänstern här, servera oss ett enda exempel på våldsuppmaningar från Trump.
Citera
2021-01-09, 23:03
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfanerlite
Hur hade du tänkt att han skull nå ut då i princip alla telefoner kontrolleras av antingen Google eller Apple?

Vare sig Google eller Apple har någon kontroll över vilken programvara som får installeras på telefonen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in