2021-01-09, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Källa. Har inte sett en enda referens till "Trump med familj eldade demonstranterna och uppmanade dem att tåga mot kongressen?"

Hela världen har sett det.
Citera
2021-01-09, 22:13
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Dessutom sa han mot slutet av sitt tal att det är dags att gå mot the Capitol för att visa stöd för republikanerna där inne så att de (läs: förmodligen främst Mike Pence) vågar göra det de ska. Inte för att förstöra något eller för att trycka på demokraterna — de röstar ändå aldrig rätt, så dem kan man skita i. Något i den stilen. Inte mycket till uppmaning till våld...

Han säger "Peacefully" men vänstern hör "Attack"
https://youtu.be/drGyyRS66fk?t=63
Citera
2021-01-09, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Dessutom sa han mot slutet av sitt tal att det är dags att gå mot the Capitol för att visa stöd för republikanerna där inne så att de (läs: förmodligen främst Mike Pence) vågar göra det de ska. Inte för att förstöra något eller för att trycka på demokraterna — de röstar ändå aldrig rätt, så dem kan man skita i. Något i den stilen. Inte mycket till uppmaning till våld...

Han sa även" Jag följer med er till capitol hill"
Sen gick han hem och slog på TV:n
Enligt källor till Business Insiders så var han överlycklig av att se att demonstranter tagit sig in i Capitoleum. Trump vägrade även att skicka in National Gardet.

Det var enbart när Mike Pence beordrade in dem som Trump ändrade sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Jag har fattat nu varför folk menar att dom övertar byggnaden med vapen. Det är informationskrig där ute och folket som går med mobiler och filmar är väl att se som beväpnade...

Jag får inte ihop det du säger. Vad var vitsen med deras filmning?
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Hela världen har sett det.

Fram med en källa, till att trump uppmanade till våldsamheter!
Citera
2021-01-09, 22:16
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfanerlite
Han säger "Peacefully" men vänstern hör "Attack"
Det är klart att de blir alldeles till sig när de till sist ser sin gyllene chans. Detta var droppen! Nu jävlar ska Trumpen få! Nu sket han i det blå skåpet!
Citera
2021-01-09, 22:16
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundenskompis
Pelosi har nu bevisat att Donald Hitler Trump försökte starta kärnvapenkrig mot Demokraterna; galningen var alltså nära att atombomba sina politiska motståndare! Sicken gubbe! Bra att folket nu avsätter honom äntligen!

Haggan Pelosi är om möjligt än värre än Trump. Alla är lika stora kålsupare, inklusive Trump och hela alt-right, kkk, Qanon, vitmakt-rörelsen.
Citera
2021-01-09, 22:17
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Fram med en källa, till att trump uppmanade till våldsamheter!

Tvärtom, han säger "Peacefully" i sitt tal:
Citera
2021-01-09, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Ja sorry, jag sa eldade på. När jag borde sagt att han inte gjorde något för att få slut på inbrottet i byggnaden. Vilket han inte gjorde.

Klockan 18, 3,5 timmar efter inbrottet, sa han visserligen åt dom gå hem, men då hade det ju redan klingat av.

Jaså, så mina tidsuppgifter på uttalandena räknas inte? Men ditt "nu har jag kollat och jag hade fel" är initiativ?
Dina tidsuppgifter räknas och du mindes bättre än mig. Men du kunde uppfört dig lite mer diplomatiskt än att komma med sådant som att "du ljuger", när jag var mycket ärligt med att jag inte visste tillräckligt.

I övrigt får du såklart tycka vad du vill om Trump. Jag är själv neutral. Jag diskuterade från början vissa konsekvenser upplopen har fört med sig, som jag menar, är olyckliga, och att jag tycker att händelsen överdrivs och utnyttjas.
Citera
2021-01-09, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Senast igår så hade ju aftonbladet och expressen en artikel där man interjuvat killen som filmade när kvinnan sköts.
Googlar du namnet så kommer det ju tydligt fram att denna kille varit på flera våldsamma demonstrationer för BLM bland annat.
Men enligt honom själv så bröt jag mig in med de andra för att filma Trump anhängarna

Det kan ha varit hans klipp jag tittat på. Han hade en flerminutersdialog med en polis om att han "filmar bara". haha Polisen var nog inte ok med det. Och så blev en mindre grupp av dem "trapped" av polisen, det måste ha känts trängande. De bröt sig ur det där och gick vidare.
Citera
2021-01-09, 22:20
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Han sa även" Jag följer med er till capitol hill"
Sen gick han hem och slog på TV:n
Enligt källor till Business Insiders så var han överlycklig av att se att demonstranter tagit sig in i Capitoleum. Trump vägrade även att skicka in National Gardet.

Det var enbart när Mike Pence beordrade in dem som Trump ändrade sig.
Mycket som var pinsamt med det som hände i onsdags, absolut, men om vi endast går på det Trump faktiskt yttrat offentligt... Betvivlar inte att han var nöjd "privat". Han uppmanade dock aldrig demonstranterna att ta sig in. Sedan var det väl heller ingen som förväntade sig att det skulle gå så lätt.
Citera
2021-01-09, 22:20
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfanerlite
Tvärtom, han säger "Peacefully" i sitt tal:
Du tycker alltså att en mening som innehåller ordet peacefully trumfar allt annat han sa? Yeah!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in