2021-01-09, 17:22
Medlem
Knullkungens avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...j--fick-tre-ar

"En trebarnsmamma i nordvästra Skåne har dömts till tre års fängelse för att ha misshandlat sin man och sina tre tonårsbarn, skriver Helsingborgs Dagblad.

I augusti i fjol avslöjades att den medelålders kvinnan använt slag och sparkar för att uppfostra sina barn. Vid något tillfälle ska ett ridspö ha använts som tillhygge och barnen blev också vittne till hur mamman slog deras pappa."

https://www.hd.se/2021-01-09/trebarn...for-misshandel

Någon som vet mer?
Senast redigerad av Knullkungen 2021-01-09 kl. 17:35.
Citera
2021-01-09, 18:07
Medlem
Jag vet ingenting om fallet. Min spontana impuls är att kvinnan är offret i det här fallet och det är mannen och barnen som ska låsas in för att de hindrat henne från att hitta sig själv genom karriär och löst leverne.
Citera
2021-01-09, 18:29
Medlem
Hur gammal är kvinnan?
Citera
2021-01-09, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Hur gammal är kvinnan?

Tonårsbarn bör ju betyda att mamman är 30+ eller mer.
Citera
2021-01-09, 20:28
Medlem
Artikeln är låst och man måste prenumerera.
Citera
2021-01-09, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bamboom666
Artikeln är låst och man måste prenumerera.

"En medelålders kvinna från Ängelholm döms vid Helsingborgs tingsrätt för grov misshandel och grov fridskränkning till tre års fängelse. Hon ska också betala skadestånd till sin make och tre tonårsbarn som alla utsatts.

Familjen levde under ordnade förhållanden och hade aktiva fritidsintressen. Men bakom fasaden var uppväxtmiljön allt annat än trygg.
I augusti förra året avslöjades hur mamman i flera år använt både slag och sparkar för att uppfostra sina barn. Vid något tillfälle ska ett ridspö ha använts som tillhygge. Blånader och svullnader som uppstod skulle döljas för omvärlden. Barnen blev också vittne till hur hon slog deras far tills han lämnade hemmet."

Medlelålders tänker jag 40+
Citera
2021-01-09, 20:33
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Vad är mannen för cuck som låter en kvinna misshandla honom OCH hans barn?

ot, är kvinnan milf?
Citera
2021-01-09, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roofofglass
Jag vet ingenting om fallet. Min spontana impuls är att kvinnan är offret i det här fallet och det är mannen och barnen som ska låsas in för att de hindrat henne från att hitta sig själv genom karriär och löst leverne.

Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos

ot, är kvinnan milf?
Jätteroliga kommentarer. Vad fint att ironisera och förminska relationsvåld och barnmisshandel om det är en kvinna som är gärningsmannen. Särskilt när de utsatta kan läsa. Det är faktiskt inte omöjligt för kvinnor att bruka våld mot män som slår heller och även om mannen oftast är fysiskt starkare så är det mentalt som våldsutövare har offren i sina grepp. Kvinnor låter inte heller sig bli slagna men om de slår tillbaka gör de fel. Och mannen om han är den som istället är offer för att han blir slagen och inte slår tillbaka. Tydligt vilken syn som finns på hur män och kvinnor "ska vara".
Citera
2021-01-09, 20:49
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makeam
Jätteroliga kommentarer. Vad fint att ironisera och förminska relationsvåld och barnmisshandel om det är en kvinna som är gärningsmannen. Särskilt när de utsatta kan läsa. Det är faktiskt inte omöjligt för kvinnor att bruka våld mot män som slår heller och även om mannen oftast är fysiskt starkare så är det mentalt som våldsutövare har offren i sina grepp. Kvinnor låter inte heller sig bli slagna men om de slår tillbaka gör de fel. Och mannen om han är den som istället är offer för att han blir slagen och inte slår tillbaka. Tydligt vilken syn som finns på hur män och kvinnor "ska vara".

Är det att förminska relationsvåld när en fader låter sig och sina barn bli misshandlade? Din text är väldigt flummig.
Citera
2021-01-09, 20:51
Medlem
Citat:

ot, är kvinnan milf?
Kände samma, kanske osmakligt skrivet nu men..
Vem fan är sådan TÖNT att man låter sig bli slagen av kvinnan, slå inte tillbaka men ta tag i henne fråga vad fan hon sysslar med skärper hon sig inte kasta ut svinet bara. Hon slog deras barn, seriöst? Och mesen har varit där och bara tittat på, asså ärlig talat..
Citera
2021-01-09, 20:56
Medlem
Citat:
Är det att förminska relationsvåld när en fader låter sig och sina barn bli misshandlade? Din text är väldigt flummig.
Nej jag är inte det minsta flummig. Han låter sig inte bli slagen. Att jag kan ha åsikter om att män som kvinnor har en skyldighet att skydda sina barn är en sak, att människor som utsätts mindre sällan klarar av det mentalt, är en annan.

Hur gör man när man inte tillåter sig bli slagen? Säg inte gå till rättsväsendet och polis osv eftersom de uppenbarligen gjort det. Uppenbarligen är det inte enbart genom att spänna musklerna och ta till våld man kan visa att man inte accepterar det någon gör eller har gjort. 3 års fängelse skulle hon sannolikt inte fått om mannen tillåtit henne. Då skulle det ännu pågå.
Senast redigerad av makeam 2021-01-09 kl. 20:59.
Citera
2021-01-09, 20:58
Medlem
Klas-Vegass avatar
Jag känner en man som blir misshandlad. Han säger själv att det inte är samma sak. Det räcker om han skulle vifta till av misstag och träffa sin fru i ansiktet så skulle hon skadas. Så stor är skillnaden fysiskt.

Denne man accepterar det för annars skulle det bli skilsmässa. Jag tror många män kläms i samma sits.

Någon anknytning till ridsport alltså (även om det kan vara ett av barnens ridspö)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in