2021-01-09, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sainsburys
Någon som har en screenshot på vad Trump skulle ha sagt som triggade igång det som hände på Capitol? Jag har väldigt svårt att tro att han uppmanade till våld, även fast jag inte gillar Trump.

Inget han skrev ut vad han sa i detta tal.

https://www.youtube.com/watch?v=5fiT6c0MQ58
Citera
2021-01-09, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Tror du på fullaste allvar inte att ett mål kan droppas innan man kommit till den del där man går igenom bevisning?

Hitils 42 juridiska tvister. Hitils 0 konkreta exempel från dig på ett mål där man gått igenom bevisningen. Bygger du ett starkare eller svagare case utan konkreta exempel?
En domstol som inte går igenom de juridiska parternas argument – har då inte hört talas om något sådant i en västerländsk domstol.

I artikeln med de 42 fallen jag hänvisar till har Trump haft noll framgång fastän hans sida anlitat juridisk expertis för att argumentera för sin sak. Att du nu sedan i din bubbelvärld inte accepterar domstolens utsago är då en helt annan sak
Citera
2021-01-09, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfanerlite
Hur hade du tänkt att han skull nå ut då i princip alla telefoner kontrolleras av antingen Google eller Apple?

Vad menar du? tror du Google eller Apple skulle spärra åtkomsten?
Citera
2021-01-09, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
En domstol som inte går igenom de juridiska parternas argument – har då inte hört talas om något sådant i en västerländsk domstol.

Jodå, om man avvisar målet pga fel forum eller bristande talerätt.
Då utreder man först frågan om talerätt för att sedan pröva saken. Om man kommer fram till att talerätt saknas (ex. att man överklagar ett beslut för sent) så kommer målet avvisas utan att bevisningen prövas.
Citera
2021-01-09, 20:11
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488

Tack!
Otroligt att han blev bannad på grund av det. Det var ingen uppmaning till våld eller att storma Capitol för fem öre. Han sa ju bara att dom ska marschera ner till Capitol, och han följer med dom, och att dom ska hurra/heja (cheer).

Fan vad tragiskt. Visst, han är väldigt speciell och han vägrade se sig som besegrad, men att ta bort honom från Twitter på grund av vad han inte sa är helt fel kan jag tycka.
Citera
2021-01-09, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll

För sakens skull ska det nämnas att Google och Apple begränsat tillgång till b.la. Parler (en app som användes av högerkretsar).

Osäker hur långt Apple gått men Google har helt plockat bort appen från deras store.
Citera
2021-01-09, 20:12
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfanerlite
Hur hade du tänkt att han skull nå ut då i princip alla telefoner kontrolleras av antingen Google eller Apple?
Citat:

Ja. Som de har gjort med Twitter-konkurrenten Parler:

Citat:
Parler removed from Google Play store as Apple App Store suspension reportedly looms.

https://techcrunch.com/2021/01/08/parler-removed-from-google-play-store-as-apple-app-store-suspension-reportedly-looms/
Citera
2021-01-09, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
För sakens skull ska det nämnas att Google och Apple begränsat tillgång till b.la. Parler (en app som användes av högerkretsar).

Osäker hur långt Apple gått men Google har helt plockat bort appen från deras store.

Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ja. Som de har gjort med Twitter-konkurrenten Parler:

Okej bra då vet jag.
Citera
2021-01-09, 20:18
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:

Apple har dessutom gett dem ett omöjligt ultimatum "Banna alla som är höger om miljöpartiet" nivå. Annars bannar Apple parler helt.

Snapchat har även de nu stängt av Trump, Shopify har stängt av alla Trump merch online butiker, Trump administrationens e-mail tjänst har även de stängt av dem;

"The Nationalist Review reports “the move effectively cuts off communication between his team and his core supporters. What is not clear however, is what other services have banned his team. The Trump campaign sends out a massive amount of emails—33 in January so far. But, it has been 48 hours since the campaign has reached out to its supporters via email, prompting most journalists to speculate that other providers have shut off access as well.”

De som fortfarande tror på konspirationsteorin att de bannade Trump för att han uppviglade sina supportrar till våld och var således tvungen att tystas för att inte våld skulle hända kanske skulle komma in i matchen..

Detta var en koordinerad, organiserad och planerad tystnads kampanj av Big Tech, MSM och Demokraterna.
Citera
2021-01-09, 20:18
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Nja, möjligtvis under luppen på flashback och bland diverse högertroll. Inom juridisk doktrin har frågan om vad som anses rymmas inom yttrandefrihetens gränser tuggat på ständigt.

Men personligen välkomnar jag en bredare debatt om vad som ska anses rymmas, problemet är att man då först måste förstå ramverket. Den gängse uppfattningen på flashback m.m. är enligt min mening något i stil med "jag ska få säga vad fan jag vill men inte sånt jag inte gillar".
Om du lär en människa att hon har frihet att yttra sina åsikter blir det först då hon yttrar otillåtna åsikter (eller ser andra göra detta) hon blir varse att hon istället är otillåten att yttra sina åsikter. Detta borde vara självklart.

Det intressanta tycker jag är att vi nu får se en omställning från där ordet frihet definierades som "vad du anser/känner för" till "inom av andra fastställda ramar". Det implementeras en annorlunda association till ordet "frihet" i folkmassan.
Citera
2021-01-09, 20:23
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488

Hör inte att han uppmanar till våld någonstans i detta klippet, med andra ord en tolikning av vänstern för att passa deras agenda.
Citera
2021-01-09, 20:26
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:

Ja, har du inte märkt vad som händer just nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in