• 1
  • 2
2021-01-09, 19:13
Medlem
olasvenssons avatar
Dom Amerikanska villorna är väldigt vackra. Det finns något iögonfallande med dom. Dom är pampiga och har en vacker design. Många Amerikanska villor har dessutom en "porch", en veranda vid entrén.

Svenska (och även Engelska villor) ser tämligen tråkiga och tama ut. Totalt "livlösa" villor.

Varför är random Amerikanska villor vackra medan Svenska villor ser allmänt skruttiga ut?
Citera
2021-01-09, 19:19
Medlem
airbuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Dom Amerikanska villorna är väldigt vackra. Det finns något iögonfallande med dom. Dom är pampiga och har en vacker design. Många Amerikanska villor har dessutom en "porch", en veranda vid entrén.

Svenska (och även Engelska villor) ser tämligen tråkiga och tama ut. Totalt "livlösa" villor.

Varför är random Amerikanska villor vackra medan Svenska villor ser allmänt skruttiga ut?

Nu tycker jag att du generaliserar lite väl mycket, villorna där jag bor skulle knappast gå att beskriva som skruttiga.

Men jag håller med om att amerikanska villor är kända för att vara pampiga med en "porch". "Everything is bigger in Texas".
Citera
2021-01-09, 19:20
Medlem
Citat:

Klimat, Byggregler och kostnad.

Själv gillar jag amerikanska villor jag med, men det är mycket "fejk" ,tänk målad spånskiva, när du tror det är solid ek osv, tänk målad kartong när du ser "marmorstoder"
Citera
2021-01-09, 19:23
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:

De som är övre medelklass tjänar betydligt mer än motsvarande i Sverige. Läkare ca det tredubbla och många andra det dubbla. Skatterna är dessutom betydligt lägre just för det villaklientelet. Man kan köpa något pampigt om hushållet drar in 2 miljoner netto istället för 800 000 för motsvarande yrke i sverige
Citera
2021-01-09, 19:26
Medlem
Bild?
Citera
2021-01-09, 19:26
Medlem
Citat:

Visst är dom vackra, men vad mer än en gungstol har dom på den? Dom utnyttjar den inte so much...
Medan jag har en en hyfsat stor balkong men inte alls så stor deras veranda, men ack så mycket mer jag får ut av den!
Inglasad, vid önskemål kan jag göra om den till en vinterträdgård..
Sommartid odlar jag litet och kan tom grilla(om jag hade elgrill förstås)
Kan alltså skifta till absolut avskildhet till att flasha det jag nu vill..
Jänkarna verandor är bara ett måste-ha-skryt utan annat ändamål än just..skryt!
Citera
2021-01-09, 19:29
Medlem
Citat:

Visst är dom vackra, men vad mer än en gungstol har dom på den? Dom utnyttjar den inte so much...
Medan jag har en en hyfsat stor balkong men inte alls så stor som deras verandor, men ack så mycket mer jag får ut av den!
Inglasad, vid önskemål kan jag göra om den till en vinterträdgård..
Sommartid odlar jag litet och kan tom grilla(om jag hade elgrill förstås)
Kan alltså skifta till absolut avskildhet till att flasha det jag nu vill..
Jänkarna verandor är bara ett måste-ha-skryt utan annat ändamål än just..skryt!

Va i helv....finns två av oss?
Senast redigerad av rantaplan 2021-01-09 kl. 19:42.
Citera
2021-01-09, 19:30
Medlem
Logan5s avatar
Every man a king...

Drömmer fortfarande om att bo permanent i USA.
Citera
2021-01-09, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logan5
Every man a king...

Drömmer fortfarande om att bo permanent i USA.
Vad hindrar dig? Alla kan ju lyckas i USA.
Citera
2021-01-09, 19:36
Medlem
megacoolmans avatar
Som flera har påpekat så är de bara fina till ytan. Det är mycket fejkmaterial och fuskbygge.
Man kan ju gå rakt igenom väggarna som verkar vara av 10 mm gips.
Tätskikt i badrum vet de inte vad det är.
Vattenledningar ligger utan isolering i väggarna, ofta med en massa skarvar som kan läcka.
Elinstallationerna verkar vara utförda med högtalarkabel liggande löst i väggarna.
Husen är inte byggda för att hålla någon längre tid. Inte konstigt att de blåser omkull när det stormar.

Dessutom bor majoriteten av amerikanerna i riktiga ruckel. Rivningskåkar med låg standard, och i husvagnar. Skulle tro att det bara är 25% som bor i de här fina husen.
Citera
2021-01-09, 19:37
Medlem
Logan5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkpussy
Vad hindrar dig? Alla kan ju lyckas i USA.

Jag kan inte flytta alla jag bryr mig om dit. Bara en sådan sak liksom.
Citera
2021-01-09, 19:39
Medlem
qwertas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Klimat, Byggregler och kostnad.

Själv gillar jag amerikanska villor jag med, men det är mycket "fejk" ,tänk målad spånskiva, när du tror det är solid ek osv, tänk målad kartong när du ser "marmorstoder"

Exakt så är det (säger jag som aldrig varit där :-) ) ...
... men en god vän som är där ofta har precis sagt så ...
... super fina hus ... men fake (ofta) ... han är i bygg branschen
och skrattar gärna och berättar roliga historier om dessa ...
... men som sagt jag har aldrig varit där ... ;-) ...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in