2021-01-09, 18:30
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Lögnen finns beskriven här: https://blog.twitter.com/en_us/topics/company/2020/suspension.html

Självklart har jag inte missat att det egentligen handlar om att man censurerar meningsmotståndare dvs en stor del av USA som inte litar på valet. Medans du och andra idioter sitter och hejar på politikernas rätt till censur istället för folkets rätt till transparens..
Jag tror faktiskt att du har missuppfattat varför Trump blivit avstängd.
Du kommer att förstå varför jag tror så om du letar lite med ett öppet sinne utanför dina vanliga informationskanaler.
2021-01-09, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jag tror faktiskt att du har missuppfattat varför Trump blivit avstängd.
Du kommer att förstå varför jag tror så om du letar lite med ett öppet sinne utanför dina vanliga informationskanaler.
Aaah ok. Twitter ljuger om varför och just du råkade sitta på sanningen. H e r r e g u d får ni aldrig nog av att ljuga?
2021-01-09, 19:03
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Eller så hade vattnet kommit upp till kanten på glaset nu.

OM det hade varit endas dessa två Tweets som hade lett till avstängningen hade det ju varit väldigt konstigt, men så är det ju inte.

Nämen, exakt. Trump har fått hållas i - minst - 5 år med sina Twitter-lögner, men det har inte renderat i mer än en flaggning om tveksam sanningshalt i innehållet. Nu silar man plötsligt myggen och stoppar permanent för två skit-tweets, och gör det när han ändå bara har en dryg vecka kvar som president.

Jag tycker att det är ett fjamsigt agerande av Twitter. Ett mer korrekt och principfast agerande hade varit att stoppa honom när han började uppvigla på allvar. Exempelvis redan vid första tweeten om att "it will be wild". Nu blev dom bajsnödiga efter debaclet i Washington, och då räcker det plötsligt att Trump meddelar att han inte kommer att vara på plats vid Bidens installation för att han ska bli bannad.
2021-01-09, 19:07
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Aaah ok. Twitter ljuger om varför och just du råkade sitta på sanningen. H e r r e g u d får ni aldrig nog av att ljuga?
Du förstod tydligen inte det där om att leta själv med ett öppet sinne och utanför dina vanliga informationskanaler.

Pröva, det är inte farligt.
2021-01-09, 19:08
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Nämen, exakt. Trump har fått hållas i - minst - 5 år med sina Twitter-lögner, men det har inte renderat i mer än en flaggning om tveksam sanningshalt i innehållet. Nu silar man plötsligt myggen och stoppar permanent för två skit-tweets, och gör det när han ändå bara har en dryg vecka kvar som president.

Jag tycker att det är ett fjamsigt agerande av Twitter. Ett mer korrekt och principfast agerande hade varit att stoppa honom när han började uppvigla på allvar. Exempelvis redan vid första tweeten om att "it will be wild". Nu blev dom bajsnödiga efter debaclet i Washington, och då räcker det plötsligt att Trump meddelar att han inte kommer att vara på plats vid Bidens installation för att han ska bli bannad.
Jag tror jag förstår hur du menar och vist kunde de satt stopp för Trumpen tidigare och med något mera allvarligt kan man tycka.
2021-01-09, 19:10
Medlem
Citat:
Du förstod tydligen inte det där om att leta själv med ett öppet sinne och utanför dina vanliga informationskanaler.

Pröva, det är inte farligt.
Tänker inte pröva att leta upp dina källor. Uppenbarligen verkar det svårt iom att du behöver min hjälp att hitta dom men det kommer inte hända.
2021-01-09, 19:12
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bostonrose
Ny bilder från hunters dator cirkulerar nu.mycket aktivitet i pentagon.

Jag hoppas att hunter får lida... ordentligt.

https://www.simonparkes.org/post/action-in-the-next-few-hours
Är det inte fel länk?
2021-01-09, 19:15
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Det sägs att Trumps presidentmobil inte längre är i bruk. Den är nedsläckt. Skulle tror att kongressen och underrättelsetjänsterna har information som vi inte har. För att Trump är kapabel till vilket vansinne som helst är det ju ingen tvekan om.
Jo, Trump verkar mera instabil än någonsin tidigare och tidigare har han inte varit direkt stabil.

Det är nog corona/covid som skadat hjärnan ytterligare på Trump.
2021-01-09, 19:18
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Tänker inte pröva att leta upp dina källor. Uppenbarligen verkar det svårt iom att du behöver min hjälp att hitta dom men det kommer inte hända.
Misstänkte det.
Det är ju så det funkar med information bias.
Man vill inte titta utanför sin egen informationsbubbla.
2021-01-09, 19:29
Medlem
Citat:
Misstänkte det.
Det är ju så det funkar med information bias.
Man vill inte titta utanför sin egen informationsbubbla.
Nej det är så det funkar med att styrka sina påståenden, man kommer med källor till dom.

Förövrigt så vet vi ju att du erkänt i andra trådar att du är en stor mytoman och har problem med myttomani. Vill man se bekräftelse för de är det bara för andra att gå till trådar dom inte brukar gå till så får dom se det. Så då var det bevisat att det var sant också, eller hur?
2021-01-09, 20:08
Medlem
Citat:
Nej det är så det funkar med att styrka sina påståenden, man kommer med källor till dom.
Men smultronkung - när jag frågade dig om vad den här auditen skulle innehålla som du pratade om och vi så bad du ju mig leta rätt på det själv, och hänvisade till att massa andra ville se den också - gäller alltså det här med att styrka sina påståenden inte dig?
Citat:
En typ av audit ingen efterfrågat, på en plats ingen bett om en audit på kommer självklart inte nå upp till målet.

Jag kräver ingenting, det är en stor del av amerikanska folket som gör det. Om du vill se vad för Audit dom efterfrågar rekommenderar jag att du får utanför dina vanliga källor och tar reda på det. Ifall du efter alla inlägg i denna tråd fortfarande inte fått med dig den lärdomen. Kanske om man iaf la 5% av energin här på att faktiskt försöka lära sig nånting istället för att satsa 100% på att skrika högst så kanske du hade fått med dig det.
2021-01-09, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Men smultronkung - när jag frågade dig om vad den här auditen skulle innehålla som du pratade om och vi så bad du ju mig leta rätt på det själv, och hänvisade till att massa andra ville se den också - gäller alltså det här med att styrka sina påståenden inte dig?

Helt rätt. Så blir det när man hävdar att rätt sorts audit har gjorts och sen inte ens vet vad det skulle innebära. Då är det redan visat att du bara snackar skit och resten av diskussionen blir slöseri med tid för bägges parter iom att du inte är här för att lära dig nånting.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in