2021-01-09, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Misstänkte det.
Det är ju så det funkar med information bias.
Man vill inte titta utanför sin egen informationsbubbla.

Klart det är panik nu hos djupa staten. Google, Facebook och Twitter gör koordinerade
nedstängningar. Så länge man inte kna åtalas enligt lag så har man rätt att uttrycka
vad man vill. Google,Facebook och Twitter är inte enbart privata tillhandahållare utav
plattformar. Dom är har monopolställning och har speciella undantag från att vara
utgivare. Dom ska tillåta vem som helst att uttrycka sig. Så länge dom har det undantaget
i lagen så är det lagtexterna som ska gälla och inte deras egna godtyckliga regler.

Flytta till Nordkorea din jävla sopa om om du vill att allt ska censureras. Allt om valfusk
censureras naturligtvis. Om det nu bara bara är bullshit. Varför inte diskutera det öppet.
Vad är dom rädda för. Sanningen? Koordinerade attacker från Italien. Varför är dom så
rädda så att det måste censureras. Är det för att svagbegåvade människor som du inte
kan göra sin egen research?
2021-01-09, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodvahr
Skulle de hållas ansvariga för allt som skrivs skulle det ju leda till ännu mer "censur" naturligtvis. Ingen kommer att vilja ta ansvar för vad allehanda nötter, pappskallar och hatare skriver, så de kontona skulle ju stängas direkt.

Enkelt då. Ta inte bort något och låt varje enskild användare ansvara för det dom skriver. D.v.s. man måste identifiera sig. Räknar med att vi skulle få en mycket mer sansad debatt då. Facebook och twitter ska låta allt vara kvar. Såvida inte det inte är uppenbart att det är något som bryter mot lagen. Då ska man ha rätt att överklaga det beslutet. Så jävla enkelt.
2021-01-09, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Helt rätt. Så blir det när man hävdar att rätt sorts audit har gjorts och sen inte ens vet vad det skulle innebära. Då är det redan visat att du bara snackar skit och resten av diskussionen blir slöseri med tid för bägges parter iom att du inte är här för att lära dig nånting.
Haha, men smultronkung, det är ju du som vill se en "audit" när tre granskningar redan genomförts. Då måste du ju kunna säga vad du saknat i dessa granskningar, eller överhuvudtaget vad du menar att denna nya granskning ska innehålla och när jag frågar dig om det så ber du mig googla. Himla konstigt sätt att argumentera på, att be motståndaren kolla upp ens egna påståenden - eller för att citera en stor tänkare här i tråden:
Citat:
Nej det är så det funkar med att styrka sina påståenden, man kommer med källor till dom.
2021-01-09, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Haha, men smultronkung, det är ju du som vill se en "audit" när tre granskningar redan genomförts. Då måste du ju kunna säga vad du saknat i dessa granskningar, eller överhuvudtaget vad du menar att denna nya granskning ska innehålla och när jag frågar dig om det så ber du mig googla. Himla konstigt sätt att argumentera på, att be motståndaren kolla upp ens egna påståenden - eller för att citera en stor tänkare här i tråden:
Precis, titta upp dina egna påståenden. Påstår du att en granskning som folk har borde vara nöjda med har gjorts så titta upp vad för sorts granskning som har gjorts och vad som efterfrågades samt varför dom inte är nöjda med den innan du kritiserar att folk inte litar på dom. Du är slöseri med tid annars, du bara skriker, skriker och skriker men du har ju noll koll uppenbarligen.
2021-01-09, 23:32
Medlem
Citat:
Precis, titta upp dina egna påståenden. Påstår du att en granskning som folk har borde vara nöjda med har gjorts så titta upp vad för sorts granskning som har gjorts och vad som efterfrågades samt varför dom inte är nöjda med den innan du kritiserar att folk inte litar på dom. Du är slöseri med tid annars, du bara skriker, skriker och skriker men du har ju noll koll uppenbarligen.
I den här tråder det du som efterfrågar denna audit, men om du inte vet vad du vill se i den är det helt fine, säg det då!
2021-01-09, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Mmm, visst. Men på vilket sätt tycker du att dom två senaste tweeten gick över gränsen?

Du låter som mina barn... jag gjorde det inte nu, bara igår...
2021-01-09, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Misstänkte det.
Det är ju så det funkar med information bias.
Man vill inte titta utanför sin egen informationsbubbla.

Vilken informationsbubbla litar du på?
2021-01-09, 23:50
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45huddinge45
Du låter som mina barn... jag gjorde det inte nu, bara igår...

Jätteintressant att höra. Vad tycker "den vuxne i rummet" var värst med dom två tweetsen?
2021-01-09, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Jätteintressant att höra. Vad tycker "den vuxne i rummet" var värst med dom två tweetsen?

Jag har inte läst många tweets av Trump men jag litar på Twitters omdöme...
2021-01-10, 00:56
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Klart det är panik nu hos djupa staten. Google, Facebook och Twitter gör koordinerade
nedstängningar. Så länge man inte kna åtalas enligt lag så har man rätt att uttrycka
vad man vill. Google,Facebook och Twitter är inte enbart privata tillhandahållare utav
plattformar. Dom är har monopolställning och har speciella undantag från att vara
utgivare. Dom ska tillåta vem som helst att uttrycka sig. Så länge dom har det undantaget
i lagen så är det lagtexterna som ska gälla och inte deras egna godtyckliga regler.

Flytta till Nordkorea din jävla sopa om om du vill att allt ska censureras. Allt om valfusk
censureras naturligtvis. Om det nu bara bara är bullshit. Varför inte diskutera det öppet.
Vad är dom rädda för. Sanningen? Koordinerade attacker från Italien. Varför är dom så
rädda så att det måste censureras. Är det för att svagbegåvade människor som du inte
kan göra sin egen research?
Du verkar också lida av information bias.
Kliv ur din bubbla.
Pröva att leta information utanför dina vanliga kanaler, det är inte farligt.

En fråga!
Om nu allt redan är censurerat över hela jorden måste du förklara för mig vad finessen att flytta till Nordkorea är.
2021-01-10, 01:38
Medlem
Enligt Lin Wood är något stort på gång att hända och Trump kommer garanteras 4 år till vid makten:

Citat:
Today is a good day to pray and ask Almighty God to reveal every lie.

We have one President at a time. Our President is Donald J. Trump. When he speaks, listen carefully.

The President must take steps to save the fabric of our Constitution & preserve our liberty.

Ignore the MSM. They are liars.

To be safe, have 10-12 days of water, food, radio, etc. I hope it is not necessary but it is entirely possible that bad actors will create violence in our major cities.

Trust Trump. But in the final analysis, you must trust the Lord. When some see chaos, you will see a plan.

Trump was re-elected in a landslide victory. He will serve 4 more years.

But he has a sworn duty to clean up the mess created over years by third party bad actors, Communists & traitors. He will.

God bless you.

https://parler.com/profile/linwood/posts

Vad vet Lin? Har han kontakter med SCOTUS? Kan mycket väl vara något i görnignen där, för SCOTUS barrikaderats , är man rädd för Antifa-upplopp om man ogiltigförklarar valet?

https://video.parler.com/vo/VP/voVPH4eNj7iT.mp4

Man har även förstäkt med 7000 trupper:

https://video.parler.com/4a/eX/4aeXw2SrFMao.mp4

Det kan vara så att den nyupptäckta Italien-kopplingen haft betydelse. Här är ett vittnesmål från en italiensk domare om försvarsunderleverantören Leonardos roll i att switcha röster från Trump till Biden:

https://video.parler.com/Y3/iW/Y3iWk7KPgwNj.mp4
2021-01-10, 01:41
Medlem
prominentens avatar
Classic "Jag har inte men.....litar på"

Citat:
Ursprungligen postat av 45huddinge45
Jag har inte läst många tweets av Trump men jag litar på Twitters omdöme...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in