2020-12-12, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Det är ett jävla oskick med hemförsäljning. Att komma oanmäld för att sälja något borde vara både förbjudet och straffbart.

I alla fall när det gäller Sector Alarm så ingår de väl i Securitas och maken till skitbolag får man väl leta efter. Undrar om de någon gång åkt ut på ett privat-hemlarm när ett sådant utlösts. Om de mot förmodan skulle komma sig iväg så skulle de ju inte göra det inom de närmsta timmarna i alla fall.

När jag jobbade med ett mobilt specialprojekt i vården för ca 6-8 år sen så hade vi en mobil lastbilsenhet som vi ställde upp lite här och var och vi hade ju självklart larm kopplat dit då den var obevakad de tider vi ej var där. Fick flera gånger larm, jag stod först på larmlistan, och jag kom alltid fram innan någon väktare tog sig dit. Vi hade denna enhet uppställd både på landsbygd och i storstad. Så dessa hemlarm vaggar in folk i en falsk trygghet.
Vi har varit ganska förskonande från sånt här satyg tidigare förutom Jehovas årliga besök... Sist dom kom såg en av dem så väldigt moloken ut vilket visade sig senare att dom hade tagit vägen ner för en glashal, stelfrusen slänt vilket resulterade i att han hade ledat på rygg i slänten. Spåren i snön gick inte att missta sig på....
Citera
2020-12-12, 15:35
Medlem
Undrar om dom är i södra Uppland. Knackade på dörren, ointresserad öppnade jag inte. Inget spring hos 70+.
Citera
2020-12-13, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nisse26
Undrar om dom är i södra Uppland. Knackade på dörren, ointresserad öppnade jag inte. Inget spring hos 70+.
Ring deras kundtjänst och fråga....
Citera
2021-01-09, 10:17
Avstängd
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LisaLucky
Helt otroligt att detta skitbolag ens finns kvar och att de fortfarande kör med samma försäljningteknik

Ett helt tappat företag. Dock var vi på seccen tvungna att köra på deras skitlarm då dem själva saknade väktare på den tiden.
Skräpsensorer och de billigaste grejerna var det dem satte upp. Inte konstigt 10 av 10 larm var falsklarm vi hade från dem.

Ett företag som använder sig av denna försäljningstekniken med att knacka dörr kan man nog inte förvänta sig bättre utav.
Ett seriöst bolag ringer eller ännu bättre är om de kör reklam på tv så kunden själv hör av sig och det kommer ut en lämplig säljare som kan skriva och göra en larmplan. Sedan sätts det upp ordentliga "deckare" av företagets egna svagströmselektriker eller av annan elfirma.
Fjantarna på Sector-alarm körde sitt eget.

Sector- alarm =Zigenar-företag.

Tror till och med deras försäljare hade små söta visit kort där dem kallade sig "säkerhets-konsulter".

Ni som har dem som eller funderar på ta dem. Tänk en runda till innan ni bestämmer er.
Vad jiddrar du om??? Känner inte alls igen din beskrivning. Vi är helnöjda med Sector Alarm och har inte haft några som helst problem. Professionell införsäljning, ordentlug behovsanalys, rätt grejor, bra pris, fantastisk service, säker drift etc, etc....
Grannen tog däremot nån Securitaslösning och ångrar sig idag bittert....
Citera
2021-01-09, 15:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Vad jiddrar du om??? Känner inte alls igen din beskrivning. Vi är helnöjda med Sector Alarm och har inte haft några som helst problem. Professionell införsäljning, ordentlug behovsanalys, rätt grejor, bra pris, fantastisk service, säker drift etc, etc....
Grannen tog däremot nån Securitaslösning och ångrar sig idag bittert....

Vad jag jiddrar om??

Som utryckningsväktare över 6 års tid så har jag kört på x antal av era skitlarm då era detektorer tex inte ens tål lite solljus.

Amatörer som, säljer skitlarmen, amatörer som satt upp larmen och amatörer som satt ihop utrustningen.

Vi på seccen avskydde just era jäkla kassa larm. Kört på x antal 100 larm genom åren men alltid då det var larm från Sector larm tog vi det lugnt för vi visste det var fellarm.
Citera
2021-01-09, 16:56
Avstängd
Dimpens avatar
Citat:
Vad jag jiddrar om??

Som utryckningsväktare över 6 års tid så har jag kört på x antal av era skitlarm då era detektorer tex inte ens tål lite solljus.

Amatörer som, säljer skitlarmen, amatörer som satt upp larmen och amatörer som satt ihop utrustningen.

Vi på seccen avskydde just era jäkla kassa larm. Kört på x antal 100 larm genom åren men alltid då det var larm från Sector larm tog vi det lugnt för vi visste det var fellarm.
Har aldrig upplevt det du säger, snarare tvärt om, så - ja, du jiddrar...
Citera
2021-01-09, 16:58
Bannlyst
Citat:
Har aldrig upplevt det du säger, snarare tvärt om, så - ja, du jiddrar...

Ja och du är bara sur för du är en av dörrknackarna som inte får något av erat skit sålt.

hehe
Lycka till "Säkerhetskonsulten" med dörrknackandet. Ni är lägst ner på listen sämre än en telefonsäljare.
Citera
2021-01-09, 17:59
Avstängd
Dimpens avatar
Citat:
Ja och du är bara sur för du är en av dörrknackarna som inte får något av erat skit sålt.

hehe
Lycka till "Säkerhetskonsulten" med dörrknackandet. Ni är lägst ner på listen sämre än en telefonsäljare.
Vadå "erat skit sålt"?
Jag köpte Sector Alarms tjänster till vårt hus och är nöjd kund. En av orsakerna är att såna som du svartmålar konkurrenter. Har hört det förr. Grattis!
Citera
2021-01-09, 18:05
Bannlyst
Citat:
Vadå "erat skit sålt"?
Jag köpte Sector Alarms tjänster till vårt hus och är nöjd kund. En av orsakerna är att såna som du svartmålar konkurrenter. Har hört det förr. Grattis!

Du låter lite väl stött i tråden- därför drar jag slutsatsen du är en av zigenarna som går dörr till dörr för att sälja ert billigt tillverkade skit.

Men skönt så fall för dig om du nu är nöjd. Jag kunde inte vara gladare för din skull

Sector alarm ligger i framkant på säkerhetstekniken
Ps ni bör dock byta försäljningsmetod. Mindre populärt ni kommer hem till folk som några Jehovas. Ds

Finns bättre jobb kamrat. smutsa inte ner dig till att springa runt så där från dörr till dörr.

Kunder brukade ringa upp våra säljare och så satte våra tekniker upp larmen. Vad jag minns förnedrade aldrig sig seccen aldrig med detta försäljnings-knepet.

Kanske därför det är världsledande? medans ni är säkerhetsbolagens "kalle anka" bolag.
Citera
2021-01-09, 18:36
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Ingen vidare smart ide att ägna sig åt dörrknackning i dessa virustider.

Alla är ju hemma? /s
Citera
2021-01-09, 19:04
Avstängd
Dimpens avatar
Citat:
Du låter lite väl stött i tråden- därför drar jag slutsatsen du är en av zigenarna som går dörr till dörr för att sälja ert billigt tillverkade skit.

Men skönt så fall för dig om du nu är nöjd. Jag kunde inte vara gladare för din skull

Sector alarm ligger i framkant på säkerhetstekniken
Ps ni bör dock byta försäljningsmetod. Mindre populärt ni kommer hem till folk som några Jehovas. Ds

Finns bättre jobb kamrat. smutsa inte ner dig till att springa runt så där från dörr till dörr.

Kunder brukade ringa upp våra säljare och så satte våra tekniker upp larmen. Vad jag minns förnedrade aldrig sig seccen aldrig med detta försäljnings-knepet.

Kanske därför det är världsledande? medans ni är säkerhetsbolagens "kalle anka" bolag.
Du är förlåten.... Vill dock informera dig om att Verisure (läs Securitas) är hästlängder efter Sector Alarm. Förstår att du är frustrerad broder. Det hade jag också varit med ett koncept á la Securitas. Fridens liljor
Citera
2021-01-09, 19:09
Bannlyst
Citat:
Du är förlåten.... Vill dock informera dig om att Verisure (läs Securitas) är hästlängder efter Sector Alarm. Förstår att du är frustrerad broder. Det hade jag också varit med ett koncept á la Securitas. Fridens liljor

Tack broder.
Nej för tusan jag är inte frustrerad. Lämnade branschen för evigheter sedan så mig kvittar det.

Fast det förändrar inget ändå. Säljknepen är gipsy-varning på och deras tekniker (säkerhetsexperter) är skämt som vi ofta drev med.

Fortsatt god kväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in