Citat:
Ursprungligen postat av
Aloe-Blacc
Tror inte folk i Sverige förstår hur absurd upploppet som Trump triggade igång var. Hans egna vice, Mike Pence, hamnade även i skottlinjen då Trump hängde ut honom som en förrädare.
Människorna tog sig in i Kapotiliumet och krossade rutor och försökte ta sig in i själva salen där USA:s högst uppsatta politiker befann sig. Det är ett terrorbrott om något och att det triggas igång av presidenten i fråga, det är absurt.
Förståeligt att privata företag så som Twitter och Facebook/Instagram inte vill förknippas med uppmaningar som leder till dödsfall och terrorbrott.
Att folk inte förstår hur absurd situationen blir är att folk själva är hjärntvättade av dagens "demokrati" med mediabolag och sociala plattformar ägda av några fåtal rika som styr agendan mot mer vinst.
Nu när cencuren ska accepteras och hyllas ska ingen sedan komma och gnälla på Kina eller Ryssland där rika också ser fördelar med en stark ledare och parti som ser till att det inte blir inbördeskrig, något som ofta är dåligt för affärerna.
Själv gillar jag frihet och yttrandefrihet så jag ogillar starkt Kina och Ryssland mfl och nu också USA som verkar ställa sig i samma fålla och ser till att gå över till en enpartistat där de rika och mäktiga bestämmer allt. Protesterar fattiga och utsatta så kallas dom för "terrorister".
Ja, det är förståelig att Twitter och Facebook censuerar då det gynnar deras affärer.
Som Google en gång hade som mantra men som nu är borttaget, "don't do evil". Förståelig det med att det nu är borta för ondska är ofta bra för affärerna för det kostar att vara god.
Många är trötta på etablissemanget och vägen mot teknokrati där maskiner gör människors jobb men där medborgarlön är bortaget ur den ursprungliga tanken och ersatts med övervakning, minskad frihet, fattigdom och högre vinster. Det var därför Trumpsupportrar gick till Kapitolium för att protestera öga mot öga hos de "folkvalda" som naturligtvist, ynkryggar dom är, gömde sig direkt. Att polisen släppte in dom så långt är kanske är förvånande för många men inte för mig för det har tjänat sitt syfte nu.