2021-01-09, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Hur gjorde presidenter innan Twitter? Det hade bl.a radioprat, presskonferenser och möten. Det gick ju bra för dem så det borde ju funka för Trump också. Trump ringde väl FOx News ofta tills han blev sur på dem.

Klart att han inte kunde använda ett halvdött medium som radio. Men ändå naivt.
Han skulle behövt några rådgivare som kunde ta ner han på jorden något...
Citera
2021-01-09, 15:42
Medlem
SoCos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoChiWin
Är det kul att trolla eller är du såhär på riktigt?

Shill konton som han kommer sammanträffande nog bara in och postar på flashback när det händer något stort, och då försöks det alltid tryckas ett narrativ istället för att ta del av informationen som finns på bordet, dem vill gaslighta och få folk att tvivla på vad som är sant eller inte, men dem ger bort sig själva med faktumet att dem alltid argumenterar med lögner, ad hominem, och vägrar fokusera på ämnet i fråga med förbereda förvirringsinducerande distraktionsargument.

Låt han inte distrahera dig, det är bete.

Och till alla som säger att Facebook och Twitter får stänga ner vem dem vill, visst, dem är tydligen mäktigare än presidenten, och ska således också ha rätten att kalla ut vad som är sant eller inte angående valresultatet, till och med när det pågår rättegångar, och när folk sedan försöker byta platform till tex Parler så stänger Apple och Android play-store av dem från sin app, och sen säger folk i tråden, "Skaffa eran egna platform" ja det är ju det dem försöker göra men även då måste ni vänstersvin censurera dem samtidigt som ni malligt sitter på eran höga häst från var ni kan säga vad som är rätt eller fel, vem som ska få tala eller bli tystad, bara man inte går emot eran verklighetsuppfattning, hoppas ni vet i era hjärtan (om ni har ett sådant) att ni är bland dem mest ormlika falska människorna på jorden.

Först säger dem "Skaffa er egna platform" när man sedan gör det försöker dem stänga ner sagda platform fyfan ni är inte ens existensberättigade.
Senast redigerad av SoCo 2021-01-09 kl. 15:47.
Citera
2021-01-09, 15:43
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Nej. Moral baserad på social tradition eller religion, vilken inte är satt i sten. Undantaget finns till för visa att undantagen inte är satte i sten, utan ofta blir tolkningsfråga i ett konkret kontext.
Även FNs mänskliga rättigheter tolkas olika av olika grupper.

Poängen är att moral måste definieras för att kunna användas som motiv för avstängning. Den som har makten definierar moralen, oavsett vad vi kan anse om saken. Vem skulle annars göra det?

"Frihet" är en självmotsägelse. Frågan är alltid "frihet till vad?".

Att säga att Trump överträder regler satta av dem som haft makten sedan (minst) andra världskriget påvisar bara att Trump inte är enig med den rådande ordningen.
Citera
2021-01-09, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
Vad hindrar honom från att skapa en egen hemsida/plattform? Sluta gapa om censur, censur skulle vara t.ex om Sverige inte tillät folk med svensk IP komma åt exempelvis twitter.. Trump kan knappast vara den första som permabannas från twitter för att han inte följt deras regler.
Men om din ISP inte tillät folk att komma åt twitter så är det inte censur?

Kom in i matchen. Tillvaron är föränderlig. Likaså begreppet censur och hur censuren ter sig.
Citera
2021-01-09, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Jag tror inte du har några problem att förstå det, varför dina tekniska invändningar sker i bad faith.

Alla som principiellt inte håller med dig agerar inte i bad faith. Jag håller inte med om majoriteten av dina ståndpunkter och jag tycker flera av dem är tämligen kortsiktiga utan större insikter kring helheten. Det betyder inte att jag gör det i bad faith.

Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Lagstiftningen måste givetvis anpassas efter vad som är principiellt riktigt moraliskt.

Det håller jag verkligen inte med om. Men den diskussionen hör inte hemma i den här forumdelen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Lagen har aldrig prövats och det vet du om du följt med. Globalisterna har ursäktat sig med diverse formalia för att slippa se sanningen. Lite såsom du och dina vänner gör i diskussioner här.
I +40 juridiska instanser har lagen prövats där Trump har förlorat och du tror på den där narcissisten när han säger att han har vunnit valet.

Det är fan i mig inte konstigt att de sociala plattformarna får gå in och städa bort falskspridningar när tomtar som lever i sin bubbelvärld går på precis vad som helst.
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Med ditt resonemang borde isåfall Twitter straffas för Trumps inlägg.
Jag gissar att det är det som deras advokater är rädda för
Citera
2021-01-09, 15:47
Medlem
2n00b4Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Flera större höger profiler på Twitter pratar om TIOTUSENTALS följare som försvunnit de senaste 24 timmarna, James Woods förlorade 60.000 följare sen Trump blev bannad.

Detta var planerat långt i förväg, alla dessa fanns på listor samtidigt som många blev bannade dagen efter.

Vad är det de döljer? Det är 12 dagar kvar tills Trump, enligt Flashbackexperter blir en "vanlig" medborgare igen och inte är immun

Vad är det för följare som de stänger av?
Citera
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Men det är väl jättebra om han startar en egen plattform. Tror du vem som helst får skriva vad de vill där?

Det tror jag och det hoppas jag. Han har aldrig svikit sina supportrar med att han värnar den amerikanska filosofin och där är yttrandefriheten av högsta betydelse. Skulle han bete sig som vänstermedia fast bara riktat åt andra hållet skulle jag och sannolikt många andra tappa förtroende för honom och han skulle vara en hycklare.
Citera
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Hur gjorde presidenter innan Twitter? Det hade bl.a radioprat, presskonferenser och möten. Det gick ju bra för dem så det borde ju funka för Trump också. Trump ringde väl FOx News ofta tills han blev sur på dem.

Hur gjorde presidenter innan tv och radio?
Fan spelar du bara dum?
Samhället går framåt, nya tekniker och nya kanaler.
Tror du Biden inte kommer använda sig av sociala medier för att nå ut?
Citera
2021-01-09, 15:48
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Vad är det för följare som de stänger av?

De som inte faller in i ledet och har en tydlig vänsteragenda.
Citera
2021-01-09, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Märkligt ändå att en person som Trump förlitat sig på privata aktörer med en tydlig pkagenda som twitter. Naivitet?
Kanske naivt men om man kollar hans politiska program så finns ingen kritik mot kapitalistiska monopol så han kunde inte agera på annat sätt. Han har aldrig lagt något förslag som syftar till ökat folkligt inflytande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in