2021-01-07, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undercover-racist
Just det, har redan provat det och liknande problem uppkom.

Tänker att det beror på något av följande saker 1. Routern 2. Tv-inställning 3. Internetleverantörn
Om ditt abb inte fungerar hos din kompis med hemma hos dig, felet hos honom.
Om hans abb inte fungerar hos dig men ditt eget gör, fel med hans abb.
Citera
2021-01-07, 22:34
Medlem
Citat:
Kan inte få iptv:n att funka hos polaren. Provat flera appar i smart tvn, bland annat ssiptv som till en början funkade men som nästa dag (och fortsättningsvis) ger felmeddelandet "failed to load remote content". Hur ska man lösa detta?
Netflix och youtube funkar som det ska, så anslutningen verkar det inte vara något fel på. Jag använder samma iptv leverantör och det funkar klockrent hos mig.

Vad är det för tv?

Testat på hans mobil i valfri iptv-app på mobilens mobildata?

Internetdelat från mobilen till tvn?

Vilka mer appar har han kört på tvn?
Citera
2021-01-08, 00:53
Medlem
Citat:
Kan inte få iptv:n att funka hos polaren. Provat flera appar i smart tvn, bland annat ssiptv som till en början funkade men som nästa dag (och fortsättningsvis) ger felmeddelandet "failed to load remote content". Hur ska man lösa detta?
Netflix och youtube funkar som det ska, så anslutningen verkar det inte vara något fel på. Jag använder samma iptv leverantör och det funkar klockrent hos mig.

Känner igen det där. För mig var det att tv:ns ramminne inte orkade med att ladda den massiva kanallistan. Om man rensar en massa länder och sånt man inte behöver funkar det bättre.
Citera
2021-01-09, 16:42
Medlem
Förlängde precis med 1 år men ser att det står till 2023. Alltså förlängt med 2 år istället för 1. Jag misstänker därmed att det blivit fel. Kan min säljare göra något åt detta i efterhand? Typ stänga av mitt konto? Vorre ju fel att göra för sin egna tabbe men men.. Betalade redan mycket för lite tv o film ändå så.
Citera
2021-01-09, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Förlängde precis med 1 år men ser att det står till 2023. Alltså förlängt med 2 år istället för 1. Jag misstänker därmed att det blivit fel. Kan min säljare göra något åt detta i efterhand? Typ stänga av mitt konto? Vorre ju fel att göra för sin egna tabbe men men.. Betalade redan mycket för lite tv o film ändå så.

Svarar mig själv ifall någon annan skulle undra samma sak. Nej återförsäljaren kan inte ändra på något i efterhand.
Citera
2021-01-09, 20:17
Medlem
Citat:
Svarar mig själv ifall någon annan skulle undra samma sak. Nej återförsäljaren kan inte ändra på något i efterhand.

Det är väl säljaren som gjort fel. Varför skulle han då stänga av dig?
Citera
2021-01-09, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Det är väl säljaren som gjort fel. Varför skulle han då stänga av dig?

Nu menade jag inte stänga av då så att e.
Citera
2021-01-09, 22:09
Medlem
Citat:

Citat:
Nu menade jag inte stänga av då så att e.

Var ju det du frågade om?
Citera
2021-01-10, 00:25
Medlem
Citat:
Var ju det du frågade om?

Person förlänger med 1 år.
Säljaren råkar förlänga med 2 år.
Säljaren stänger av linan efter 1 år.
Person förlänger med ytterligare 1 år.
Säljaren sätter igång linan igen.

Säljaren har därmed all rätt att stänga ner på det sättet. Men inte före det man köpt för. Trodde du skulle veta sånt.
Citera
2021-01-10, 00:28
Medlem
Citat:
Person förlänger med 1 år.
Säljaren råkar förlänga med 2 år.
Säljaren stänger av linan efter 1 år.
Person förlänger med ytterligare 1 år.
Säljaren sätter igång linan igen.

Säljaren har därmed all rätt att stänga ner på det sättet. Men inte före det man köpt för. Trodde du skulle veta sånt.

Fortfarande var det inte så du frågade från början.

Har väl inget med mig att göra detta?

Det var ju du/ni som gjorde fel.
Att du/ni inte vet hur man rättar till felen är ju inte mitt ansvar?

Sen fattar jag inte hur säljaren lyckades med bedriften att förlänga det med 24 månader... Då måste han ju gjort förlängningen två ggr?
Senast redigerad av instagam 2021-01-10 kl. 00:34.
Citera
2021-01-10, 00:40
Medlem
Citat:
Fortfarande var det inte så du frågade från början.

Har väl inget med mig att göra detta?

Det var ju du/ni som gjorde fel.
Att du/ni inte vet hur man rättar till felen är ju inte mitt ansvar?

Sen fattar jag inte hur säljaren lyckades med bedriften att förlänga det med 24 månader... Då måste han ju gjort förlängningen två ggr?

Jag har redan svarat på min fråga.
Nej säljaren får inte enligt leverantören att ändra på något utan giltig anledning, därmed det jag betalat för är vad jag får. Du kommenterar på något som redan blivit svarat på, case solved

Vi har väl ingen aning om hur deras system funkar och eller ifall det har skett någon dubbelklick eller system som varit laggigt.
Jag tror vi alla varit med om att ha tryckt in fel nångång och det är inget konstigt med det.
Citera
2021-01-10, 00:48
Medlem
Allmän fråga som har med både olagliga iptv och lagliga att göra.

Tror ni vi kommer se streaming service där det ingår att man kan välja egna paket typ kanaler, sport, film och en del utländsk material? Likt det olagliga iptv är idag?

Nu gissar jag bara och talar om egen åsikt men jag kör med olagliga främst pga att ha allt på ett ställe istället för ha flera stycken boxar, parabol, netflix, viaplay, hbo allt det där. Tror ni vi kommer se liknande eller kommer det olagliga iptv bara att växa och bli bättre och mer avancerat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in