2021-01-09, 03:54
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Vad du/ ni inte fattar är att feminismen eller andra dylika ”proteströrelser” pratar inte om individer utan om kollektiv eller samhällen i sin helhet.

Och det specifika problemet här är mäns sexuella våld kontra kvinnor OCH! mäns i form av patriarkala normer/ patriarkalt samhälle ignorans eller frånskjutande av ansvaret på offret.

Att män som grupp har denna enorma överrepresentation av sexuellt våld kontra kvinnor är deras ansvar och skuld och inte kvinnors.

Ingen människa någonsin eller någonstans ”förtjänar” att våldtas pga ”fel” klädsel, fattigdom, vistas på ”fel” plats eller umgås med ”fel” människor, eller var ”fel” etnicitet eller nation eller dylikt.
Eftersom du envisas med att inte förstå det skrivna språket utan fortsätter läsa allt som herrpdiderrrp, error 127 i min programmering säger att kvinnor alltid är offer och män är alltid förövare, så är ingenting annat sant, fast all oberoende statistik skulle visa att kvinnor bevisligen är lika kapabla till våld som männen och räknar du in psykiskt våld och övergrepp mot t.ex. barn är de överlägsna i sitt utövande. Har du en feministisk regering, och feministiska myndigheter sen 50 år, media och kulturen med dig och public service är absolut de värsta framförarna av detta falska narrativ, kommer sanningen aldrig komma fram.
Det gör Sverige ideologiskt extremt. Inte i att ha rätt, utan fel och det gör den svenska kvinnan till världens ensammaste och minst åtråvärda kvinna på planeten.
Eller som en del andra säger, ganska äcklig och vidrig, men de flesta kvinnor vet inte om det själva. precis som Hitler Jugend inte heller förstod att de var fel ute, fast de gjorde som de blivit lärda sen de var små.

Är man dum i huvudet ökar risken att drabbas av brott och jo, det är ditt eget fel om du lämnar dina pengar på bardisken när du går och pinkar, lämnar dörren vidöppen när du åker på semester, eller super arslet av dig och åker svarttaxi till en flyktingförläggning för en efterfest med folk du inte känner.

Det finns inget samhälle som är eller kommer vara berett att dadda vuxna människor så mycket att de helt saknar eget ansvar.
Det räcker inte vare sig poliser eller mammor till. De har egna liv också.
Fram till du är 18 har dina föräldrar det ansvaret, sen är det upp till dig.

Kan du förstå det nån gång, förbannade barnrumpa?

Du är och kommer alltid vara en individ med eget ansvar. Okej?
Åker du skitfort utan bilbälte och krockar, är det ditt fel att du skadas svårare än de som kör lugnt och har bältet på sig. Kör du i 300 och glömmer att bromsa är det också ditt fel.

Vems ska det annars vara? Mitt?
Idiot.

Och du, det finns inget som heter patriarkala normer. Du har haft femtio chanser på dig att övertyga mig om motsatsen och du har aldrig ens försökt.
Citera
2021-01-09, 04:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ja, de som våldtar andra har olika former av grava problem. Som tyvärr kan vara svåra att märka, de kan fungera som vem som helst i många situationer. En del av dessa individer är därtill mycket manipulativa. Men, ja empatitörningar har de absolut. Ihop med andra grava problem (några har vi redan nämnt) som kan skilja sig åt från individ till individ.

Ja, tack och lov är det en försvinnande liten del i vår population som gör sådant. Sedan finns det andra samhällen där det verkar vara lite väl många som har sådant här stört beteende av att våldta sina medmänniskor. Och i krig är det inte alltför sällan det används som en del av krigsföringen...

Vid gruppvåldtäkter måste det finnas en slags dynamik av ett grupptryck som tar sig gräsliga former. där tänker jag att även "helt normala" människor kan delta/dras med. Jag tänker här på "Lucifereffekten". Läs gärna om detta. Jag kan sända en länk till dig.

https://utforskasinnet.se/lucifereffekten-hur-vi-kan-bega-onda-handlingar/

Yes, absolut.

Ja, och det stämmer också för illasinnade kvinnor vad gäller falskanmälningar och liknande. I min mening lika onda som våldtäktsmännen själva.
Citera
2021-01-09, 05:01
Avslutad
Citat:
"De dömda gärningsmännen i granskningen har i väldigt hög grad utländskt ursprung.

32 av dem är födda utomlands. Sammantaget är 40 av 43 dömda gärningsmän antingen utlandsfödda eller födda i Sverige med två invandrade föräldrar.

Niklas Långström menar att siffrorna inte visar på några säkra orsakssamband. I stället antyder forskningen att överrepresentationen inte beror på invandrarbakgrunden i sig.

– Fler personer, fortfarande dock en minoritet av samtliga i invandrargruppen, har riskfaktorer som ökar risken för utagerande oavsett om man är invandrare eller ej. Det handlar exempelvis om antisociala attityder, bristande känsloreglering och kriminella kamrater." Källa: samma som förra inlägget.

Suck. Det handlar om kulturkrockar och avsaknad av krav att rätta sig till kulturen i värdlandet. Jävla svenska feministiska mesproppar..

..och ja, om ni inte ställer krav på invandrare att falla in i ledet (eller t.o.m. hyllar deras kultur) och samtidigt låter era döttrar ränna runt halvnakna får ni faktiskt skylla er själva. För varje 12-åring som blir våldtagen borde en av föräldrarna få ett basebollsträ uppsparkat i röven.

Sverige: världens första feministiska regering.
Sverige: världens 'flyktingars' favoritmål
Sverige: världens våldtäktsrekordhållare

..hmm. Vad 'gick fel'?
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2021-01-09 kl. 05:09.
Citera
2021-01-09, 10:09
Avstängd
Citat:
Jag ville ha källor på ditt påstående:

Jo, men jag har inte påståt att majoriteten av våldtagana kvinnor har diagnoser, det var ju din halmgubbe.

Citat:
Källor är alltså detsamma som alla de där studierna du hänvisar till när du skriver att "det finns gott om studier". Du hade kunnat skicka länk på alla dessa studier = länkat källorna. Märkligt att du inte verkar ha fattat detta.

Det är inte supersvårt att hitta och läsa studier som tittar på riskbetende kopplat till sexuelt våld

Det finns mängder, du kanske skulle ge det än chans, du är ju synnerligen okunniga och du har en långt sämre kognetiv förmåga än de flesta barn

Citat:
Hittilis har källor på ditt påstående ovan lyst med sin frånvaro. Du har alltså inga källor att visa upp och alltså är ditt påstående enbart fantasier och dina egna slutsatser. Så jag har fått svar.

Att riskbetende är övverepresenterat bland våldtäksoffer , så som i det här fallet i TS.

Är du inte efterbliven så trollar du. Är ju inte så snyggt när det handlar om våldtäkter , det är inlägg som dina som ger flashback dåligt rykte.

Citat:
Svaret är att det inte finns några källor, utan att påståendet ovan endast är dina egna fantasier. Dvs. är ditt påstående ovan irrelevant och saknar verklighetsförankring.

Det kallas för dunninng-kruger , dvs din begränsade kognetiva förmåga lurar dig att tro att du ver vad du pratar om,

”Jag vet vad jag vet” är ju summan av din förstålse av världen.

Citat:
Så tack och hej. /Tomatkungen.

Hej då.
Citera
2021-01-09, 10:28
Medlem
Jag tycker att dom stackare som våldtar inte skall få straff.Tänk vilken hemsk barndom dom måste ha haft.Iden kommer från Miljöpartiet.
Citera
2021-01-09, 10:38
Medlem
"Chokladfabriken"... låter som ett ställe där främst de av lite (eller mycket) mörkare kulör hänger
Citera
2021-01-09, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Eftersom du envisas med att inte förstå det skrivna språket utan fortsätter läsa allt som herrpdiderrrp, error 127 i min programmering säger att kvinnor alltid är offer och män är alltid förövare, så är ingenting annat sant, fast all oberoende statistik skulle visa att kvinnor bevisligen är lika kapabla till våld som männen och räknar du in psykiskt våld och övergrepp mot t.ex. barn är de överlägsna i sitt utövande. Har du en feministisk regering, och feministiska myndigheter sen 50 år, media och kulturen med dig och public service är absolut de värsta framförarna av detta falska narrativ, kommer sanningen aldrig komma fram.
Det gör Sverige ideologiskt extremt. Inte i att ha rätt, utan fel och det gör den svenska kvinnan till världens ensammaste och minst åtråvärda kvinna på planeten.
Eller som en del andra säger, ganska äcklig och vidrig, men de flesta kvinnor vet inte om det själva. precis som Hitler Jugend inte heller förstod att de var fel ute, fast de gjorde som de blivit lärda sen de var små.

Är man dum i huvudet ökar risken att drabbas av brott och jo, det är ditt eget fel om du lämnar dina pengar på bardisken när du går och pinkar, lämnar dörren vidöppen när du åker på semester, eller super arslet av dig och åker svarttaxi till en flyktingförläggning för en efterfest med folk du inte känner.

Det finns inget samhälle som är eller kommer vara berett att dadda vuxna människor så mycket att de helt saknar eget ansvar.
Det räcker inte vare sig poliser eller mammor till. De har egna liv också.
Fram till du är 18 har dina föräldrar det ansvaret, sen är det upp till dig.

Kan du förstå det nån gång, förbannade barnrumpa?

Du är och kommer alltid vara en individ med eget ansvar. Okej?
Åker du skitfort utan bilbälte och krockar, är det ditt fel att du skadas svårare än de som kör lugnt och har bältet på sig. Kör du i 300 och glömmer att bromsa är det också ditt fel.

Vems ska det annars vara? Mitt?
Idiot.

Och du, det finns inget som heter patriarkala normer. Du har haft femtio chanser på dig att övertyga mig om motsatsen och du har aldrig ens försökt.

Lika kapabla till våld betyder inte att man därför utövar våld.

För ja kvinnor är självklart lika ”kapabla” att hugga med kniv, slå, skjuta med vapen what ever...
Men statistiken talar sitt tydliga språk. Kvinnor står inte ens för hälften av det våld/ kriminalitet som män gör.

Och ingen har nånstans hävdat att män aldrig är offer eller att kvinnor aldrig skulle vara förövare.

Där 2 direkta fel redan i inledningen av ditt snömos till inlägg.
Citera
2021-01-09, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Jo, men jag har inte påståt att majoriteten av våldtagana kvinnor har diagnoser, det var ju din halmgubbe.

Det är inte supersvårt att hitta och läsa studier som tittar på riskbetende kopplat till sexuelt våld

Det finns mängder, du kanske skulle ge det än chans, du är ju synnerligen okunniga och du har en långt sämre kognetiv förmåga än de flesta barn

Att riskbetende är övverepresenterat bland våldtäksoffer , så som i det här fallet i TS.

Är du inte efterbliven så trollar du. Är ju inte så snyggt när det handlar om våldtäkter , det är inlägg som dina som ger flashback dåligt rykte.

Det kallas för dunninng-kruger , dvs din begränsade kognetiva förmåga lurar dig att tro att du ver vad du pratar om,

”Jag vet vad jag vet” är ju summan av din förstålse av världen.

Hej då.

Se där! Du skickade källor! Men inte de efterfrågade källorna. De lyser fortsatt med sin frånvaro. Du får nog leta vidare om dina påstående ska vara trovärdiga. .

Majoritet är synonymt med "de flesta".
Överrepresentation (vilket var det ord du använde) är också ett ord som i det kontext du beskriver betyder "[i]de flesta [/I ]våldtäktsoffer har en diagnos".
Du menar alltså att "de flesta" våldtäktsoffer har en diagnos och att detta är en riskfaktor för att våldtas. Men du kan inte visa källa på detta påstående, så det är alltså din egna fantasi.

Att alkohol (vilket ger omdömeslöshet) och ålder under 25 (vilket innebär att hjärna inte är färdigutvecklad vad gäller konsekvenstänk) är riskfaktorer är det inget snack om. Ungdomar dricker också en del vid fest och träffar folk vid fest. Mycket folk. Att träffa mycket folk ökar naturligtvis risken att träffa någon som är förövare.

Men diagnoser? Nej, du, där får du allt visa källor. Att en majoritet av de som våldtas skulle ha en diagnos betvivlar jag starkt. Och fastna inte på ordet "majoritet" nu, för det är precis vad du menade med ditt inlägg när du skrev "överrepresentation".
Citera
2021-01-09, 14:46
Avstängd
Citat:
Se där! Du skickade källor! Men inte de efterfrågade källorna. De lyser fortsatt med sin frånvaro. Du får nog leta vidare om dina påstående ska vara trovärdiga. .

Du menar att riskbeteende inte är överrepresenterade vid sexualbrott? Då får du nog presentera något underlag (du hittar nog ingen i min länk, men gör du det så länka gärna , jag har inte läst det)

Men så handlar det om ett mycket ovanligt brott, 200-400/år domar för våldtäkt de senaste 10åren, så du kan säkert läsa några domar/fuppar om du har svårt för engelska.

Finns en heldel här
(FB) Aktuella brott och kriminalfall

Citat:
Majoritet är synonymt med "de flesta".
Överrepresentation (vilket var det ord du använde) är också ett ord som i det kontext du beskriver betyder "[i]de flesta [/I ]våldtäktsoffer har en diagnos".
Du menar alltså att "de flesta" våldtäktsoffer har en diagnos och att detta är en riskfaktor för att våldtas. Men du kan inte visa källa på detta påstående, så det är alltså din egna fantasi.

Och Tomatkungen är synonymt med känsloargument ur ett hycklande lågbegåvat och sadistiskt perspektiv.

Och ja, det finns en överrepresentation av individer som har stort riskbeteende bland våldtäcksoffer.
Exempel på de riskbeteenden är (men inte begränsat till) Diagnoser, Missbruk, alkhol & droganvänding,

Du kan ju läsa vad jag skrev istället, men vill du argumentera för att våldtäktsoffer är överrepresenterade med psykiska diagnoser i förhållande till populationen så behöver du ju inga studier., det räcker ju med att hänvisa till att kvinnor i högre utsträckning har diagnoser och lider av psykisk ohälsa än populationen i genomsnitt. Det var ju inte det som var min poäng öht (även om den statistiskt är sann).

Citat:
Att alkohol (vilket ger omdömeslöshet) och ålder under 25 (vilket innebär att hjärna inte är färdigutvecklad vad gäller konsekvenstänk) är riskfaktorer är det inget snack om. Ungdomar dricker också en del vid fest och träffar folk vid fest. Mycket folk. Att träffa mycket folk ökar naturligtvis risken att träffa någon som är förövare.

Så du känner att diagnoser inte medför ett riskbeteende? för att omdömeslöshet och underutvecklat konsekvenstänk är det inga diagnoser som medför.... bitch plz, nu trollar du väll, eller menar du på allvar att Eric Torell ska hållas ansvarig för att fittpoliser någonstans i sin menscyckel tömmer sina vapen i ryggen på honom, då är du ju lika efterbliven som de sadisterna.

Citat:
Men diagnoser? Nej, du, där får du allt visa källor. Att en majoritet av de som våldtas skulle ha en diagnos betvivlar jag starkt. Och fastna inte på ordet "majoritet" nu, för det är precis vad du menade med ditt inlägg när du skrev "överrepresentation".

Jag är väldigt noggrann med vad jag skriver, och har tänkte igenom, och läst på innan jag tänker och formulerar min åsikt/poäng (eller hittat ett underlag bland de som valt att göra det arbete som krävs för att tillgodogöra sig den datan och kunskapen) .

Och nej , med överrepresentation så menade jag överrepresentation.

Men är du efterbliven så är du.

Citera
2021-01-09, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Du menar att riskbeteende inte är överrepresenterade vid sexualbrott? Då får du nog presentera något underlag (du hittar nog ingen i min länk, men gör du det så länka gärna , jag har inte läst det)

Men så handlar det om ett mycket ovanligt brott, 200-400/år domar för våldtäkt de senaste 10åren, så du kan säkert läsa några domar/fuppar om du har svårt för engelska.

Finns en heldel här
(FB) Aktuella brott och kriminalfall

Och Tomatkungen är synonymt med känsloargument ur ett hycklande lågbegåvat och sadistiskt perspektiv.

Och ja, det finns en överrepresentation av individer som har stort riskbeteende bland våldtäcksoffer.
Exempel på de riskbeteenden är (men inte begränsat till) Diagnoser, Missbruk, alkhol & droganvänding,

Du kan ju läsa vad jag skrev istället, men vill du argumentera för att våldtäktsoffer är överrepresenterade med psykiska diagnoser i förhållande till populationen så behöver du ju inga studier., det räcker ju med att hänvisa till att kvinnor i högre utsträckning har diagnoser och lider av psykisk ohälsa än populationen i genomsnitt. Det var ju inte det som var min poäng öht (även om den statistiskt är sann).

Så du känner att diagnoser inte medför ett riskbeteende? för att omdömeslöshet och underutvecklat konsekvenstänk är det inga diagnoser som medför.... bitch plz, nu trollar du väll, eller menar du på allvar att Eric Torell ska hållas ansvarig för att fittpoliser någonstans i sin menscyckel tömmer sina vapen i ryggen på honom, då är du ju lika efterbliven som de sadisterna.

Jag är väldigt noggrann med vad jag skriver, och har tänkte igenom, och läst på innan jag tänker och formulerar min åsikt/poäng (eller hittat ett underlag bland de som valt att göra det arbete som krävs för att tillgodogöra sig den datan och kunskapen) .

Och nej , med överrepresentation så menade jag överrepresentation.

Men är du efterbliven så är du.

Det fattar du väl själv, att du behöver redovisa källa på ett sådant påstående? för jag tror nämligen inte på att det finns studier som visar på att flertalet våldtäktsoffer har någon form av diagnos. Och du har inte kunnat visa någon sådan studie heller. Så således är det enbart dina egna fantasier.

En viss diagnos (ADHD) kan göra att frontalloberna utvecklas något senare än för gemene man, vilket kan fördröja konsekvenstänket. Vid cirka 25 års ålder brukar hjärnan vara färdigutvecklad och frontalloberna utvecklas sist. Kan ta något längre tid för personer med ADHD. Och så vitt jag vet är personer med ADHD inte överrepresenterade bland våldtagna personer. Vad gäller övriga psykiatriska diagnoser har jag även svårt att se att dessa skulle vara överrepresenterade bland våldtagna personer. ADHD är för övrigt en diagnos som oftare ställs på pojkar/män än på flickor/kvinnor.

Däremot finns det statistik som visar vilka åldersspann som är överrepresenterade bland våldtäktsoffer. Och det är 20-24-åringarna. Både bland manliga och kvinnliga offer. Och i detta åldersspann är inte hjärna fullt utvecklad, risktänket är inte fullt utvecklat vilket kan leda till ökat risktagande. De träffar därtill många människor, vilket ökar risken att träffa folk som är förövare.

Sedan är det klart att om barn utsätts för sexuella övergrepp i sin barndom, kan detta leda till olika diagnoser. Men då är det alltså det sexuella våldet som lett fram till diagnos. Inte tvärtom.

Du har endast levererat dina egna lösa antaganden och dina egna fantasier. Utan att ha källa på dina påstående.
Senast redigerad av TomatKungen 2021-01-09 kl. 17:01.
Citera
2021-01-09, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Suck. Det handlar om kulturkrockar och avsaknad av krav att rätta sig till kulturen i värdlandet. Jävla svenska feministiska mesproppar..

..och ja, om ni inte ställer krav på invandrare att falla in i ledet (eller t.o.m. hyllar deras kultur) och samtidigt låter era döttrar ränna runt halvnakna får ni faktiskt skylla er själva. För varje 12-åring som blir våldtagen borde en av föräldrarna få ett basebollsträ uppsparkat i röven.

Sverige: världens första feministiska regering.
Sverige: världens 'flyktingars' favoritmål
Sverige: världens våldtäktsrekordhållare

..hmm. Vad 'gick fel'?

vilka "vi" menar du nu? Lite svårt för oss vanliga dödliga att ställa krav på att folk som kommer hit ska rätta sig till vår kultur. Vi vet ju inte vilka de är/när de kommer/vad de har med sig i bagaget och vad de behöver få för information etc. för att kunna bli integrerade etc. Men de som har koll på detta, dvs. myndigheter bör och ska utbilda dessa individer i hur vår kultur funkar och ställa krav på att vår kultur ska respekteras. Denna integration har inte funkat och har inte funkat på mycket länge. Det märks tydligt med kulturkrock och annat.

Jag känner rätt många som har flytt till Sverige (kollegor, grannar etc.). Det är fina, skötsamma, empatiska människor. Men det är tydligt att de själva har fått kämpa mycket för att bli integrerade/tagit reda på saker själv. vilket förvisso är bra och en eloge till dem. Men de individer som inte själva tar detta ansvar, där behöver myndigheterna steppa in och steppa upp och se till att de fattar hur vår kultur fungerar och att de respekterar vår kultur.
Citera
2021-01-09, 17:40
Avstängd
Citat:
Det fattar du väl själv, att du behöver redovisa källa på ett sådant påstående? för jag tror nämligen inte på att det finns studier som visar på att flertalet våldtäktsoffer har någon form av diagnos. Och du har inte kunnat visa någon sådan studie heller. Så således är det enbart dina egna fantasier.

Nä, är du en åsna som inte tror på studier så hjälper det ju inte att läsa studier, du har alltid dina fantasifoster och irrelevanta anekdoter.

Citat:
En viss diagnos (ADHD) kan göra att frontalloberna utvecklas något senare än för gemene man, vilket kan fördröja konsekvenstänket. Vid cirka 25 års ålder brukar hjärnan vara färdigutvecklad och frontalloberna utvecklas sist. Kan ta något längre tid för personer med ADHD. Och så vitt jag vet är personer med ADHD inte överrepresenterade bland våldtagna personer. Vad gäller övriga psykiatriska diagnoser har jag även svårt att se att dessa skulle vara överrepresenterade bland våldtagna personer. ADHD är för övrigt en diagnos som oftare ställs på pojkar/män än på flickor/kvinnor.

Eric Torell hade inte adhd, men snyggt försök att rationalisera dina sjuka åsikter.
Det du vet är ju det du vet, vilket utan undantag mynnar ut i rätt sjuka och fantasifull anekdoter, så jag lägger inget större värde vid det.

Citat:
Däremot finns det statistik som visar vilka åldersspann som är överrepresenterade bland våldtäktsoffer. Och det är 20-24-åringarna. Både bland manliga och kvinnliga offer. Och i detta åldersspann är inte hjärna fullt utvecklad, risktänket är inte fullt utvecklat vilket kan leda till ökat risktagande. De träffar därtill många människor, vilket ökar risken att träffa folk som är förövare.

Jag trodde inte att du trodde på sånt?
Du får nog hala fram lite bevis för att DE ÄR I MAJORITET (för det är de ju inte)
Vilken åsna du är.... sagt utan avsikt att förminska åsnor.

Citat:
Sedan är det klart att om barn utsätts för sexuella övergrepp i sin barndom, kan detta leda till olika diagnoser. Men då är det alltså det sexuella våldet som lett fram till diagnos. Inte tvärtom.

Jadå, riskbeteende (speciellt sexuellt sådant) är ju vanligare hos offer för sexuellt våld. finns gott om studier inom det , det är ju för förstå och minimera den långsiktiga skadan ett trauma av den typen innebär och för att förhindra att riskbeteendet ska leda till otäckheter, tex att man super sig full och följer med främlingar från mena länder.

Citat:
Du har endast levererat dina egna lösa antaganden och dina egna fantasier. Utan att ha källa på dina påstående.

Det är okej, om du själv inte kan förklara dina anekdoter och känslostormar så tror jag inte någon annan är skyldig att bena ut dem åt dig.

Alla är inte åsnor som läser här, det är ju inte heller min uppgift att bevisa dina fantasier och trollningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in