2021-01-09, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKEE
Hur har det gått?

Ringt runt lite, tagit offerter osv. Det gäller hyresrätt på 33m2 med lösöre för max 100k. Står mellan ICA, LF & ev Hedvig.

Hade en kod på 20% hos Hedvig som gick ut igår men går väl att snacka till sig det priset, isåfall blir det 111kr/mån för Hedvig så kanske värt att testa.

Känns konstigt att ha en ”mellanhand” som Hedvig bara, aldrig fattat affärsmodellen med att vara en mellanhand till ett förskringsbolag i Tyskland, vet du det?

Annars lutar det kanske mot att fortsätta med LF av bekvämlighetsskäl. ICA har jag inga erfarenheter av ang deras försäkringar...
Citera
2021-01-18, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Ringt runt lite, tagit offerter osv. Det gäller hyresrätt på 33m2 med lösöre för max 100k. Står mellan ICA, LF & ev Hedvig.

Hade en kod på 20% hos Hedvig som gick ut igår men går väl att snacka till sig det priset, isåfall blir det 111kr/mån för Hedvig så kanske värt att testa.

Känns konstigt att ha en ”mellanhand” som Hedvig bara, aldrig fattat affärsmodellen med att vara en mellanhand till ett förskringsbolag i Tyskland, vet du det?

Annars lutar det kanske mot att fortsätta med LF av bekvämlighetsskäl. ICA har jag inga erfarenheter av ang deras försäkringar...

Vilken rabattkod var det? Håller på och letar hemförsäkring och kan kanske övertyga dem jag med
Citera
2021-01-23, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av restrained-clown
Vilken rabattkod var det? Håller på och letar hemförsäkring och kan kanske övertyga dem jag med

Jag valde Länsförsäkringar till slut ändå. Dels för att jag fick priset 97kr/mån och sen för att jag vet vad jag får. Det Länsförsäkringar täcker, och som en del andra bolag gör, är ID-stöld.

Hedvig föll bort dels pga att de inte täcker ID-stöld, i deras reseskydd så ingår ej avbeställningsskydd eller för borttappat/försenat bagage. Det var en del saker som gjorde att jag avstod Hedvig i slutändan, saknade ändå en fysisk person att prata med.

Sen fick jag aldrig svar på frågan om varför de utger sig för att vara ett hemförsäkringsbolag när de egentligen agerar mellanhand åt ett tyskt försäkringsbolag.
Citera
2021-11-18, 06:54
Medlem
Min granne tipsade om Hedvig och skickade en länk. Grannen får bonus om jag också blir kund. Och om jag i sin tur värvar någon, så får min granne ytterligare bonus. Hedvig gör reklam för att din premie till slut är nere på noll.
Så min misstanke är: Är Hedvig en form av pyramidspel?
Citera
2022-03-14, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Tecknade precis en försäkring hos dessa då de var betydligt billigast. Verkar ju riktigt bra och de täcker lika mycket om inte mer än konkurrenterna. Någon som upplevt problem eller liknande med dem? Lite nyfiken bara...

Jag blir VÄLDIGT fundersam eftersom de kom med ett pris på 699 kr för en Hemförsäkring.
En vän till mig testade och eftersom han har betalningsanmärkningar skulle det kosta 699 kr för en helt vanlig hemförsäkring .
Han bor i en hyresrätt, 4 r o k.
Har aldrig nånsin hört talas om en så dyr försäkring..
Det här luktar skumt på lång väg!!!!
Citera
2022-03-23, 21:33
Medlem
Citat:
Ursäkta om jag lagt denna tråd fel. Jag undrar om någon här har någon koll på Hedvig Hemförsäkring? Får lite ”för bra för att vara sant-vibbar” över det.

Bla så verkar det vara snabb service/handläggning via app och ”snabb utbetalning” vid försäkringsärende (vad snabbt nu innebär). Försökt att googla lite men hittar ytterst lite, litar inte på Trustpilot heller.

Jag höll på att svimma när jag skulle kolla vad en hemförsäkring skulle kosta hos dom.
4 rok, 899 kr per månad!!!!!
Det för att jag tydligen har för låg inkomst!!"
När jag skrev och kritiserade dom ORDENTLIGT då fick jag ett korkat svar.
Jag skulle akta mig VÄLDIGT NOGA för dom!
"Team Hedvig" som dom skriver i mailet. Inte någon kontaktperson ens.🤬🤬🤬🤬

"Jag är ledsen att du anser oss vara oseriösa. Vi försöker vara så rättvisa vi kan i vår prissättning och riskbedömning. Precis som en bank som ger ett banklån till en privatperson och sätter räntan baserat på kundens bedömda förmåga att betala tillbaka så sätter vi priset därefter.

Eftersom du känner att priset var alldeles för högt så finns det många andra aktörer på marknaden som säkert kan erbjuda ett mer fördelaktigt pris på hemförsäkring."
Citera
2022-03-23, 21:36
Medlem
Citat:
Upplever det extremt svårt att få fram nyttig information om Hedvig, hur ”smidiga” de är som försäkringsbolag, lätta och ha att göra med och kundnöjdhet osv.

Jag litar inte på en uppsjö med positiva omdömen på tex Trustpilot. Allt jag egentligen fattat är att allt sköts via en app och att Hedvig är någon slags förlängd arm åt nåt större tyskt försäkringsbolag.

Skulle uppskatta om NÅGON där ute som faktiskt är kund skulle skriva ett par rader om hur allt verkar, eller bör man vara på den säkra sidan och välja någon av de stora drakarna i val av hemförsäkring?

Kolla mitt svar i slutet av tråden. Rena rama rånet. Skulle få betala 899 kr/mån för en hemförsäkring.!!!
Citera
2022-03-23, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKEE
Du lyssnar inte. Premien beräknas likadant. Du får samma pris av en förmedlare som direkt via ett försäkringsbolag. Ett försäkringsbolag tjänar på att fler säljer samma produkt. Vi arbetar med majoriteten av Sveriges försäkringsbolag. Vi får inte mer betalt av något annat bolag. Vi förmedlar utifrån kunden.

Fast det där kan ju inte stämma.
Jag har lite över 100 kr per månad för hemförsäkring och Hedvig Skulle ha 899 kr!!
Det är ju ett jävla skämt!
Citera
2022-03-23, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoktalangen
Jag blir VÄLDIGT fundersam eftersom de kom med ett pris på 699 kr för en Hemförsäkring.
En vän till mig testade och eftersom han har betalningsanmärkningar skulle det kosta 699 kr för en helt vanlig hemförsäkring .
Han bor i en hyresrätt, 4 r o k.
Har aldrig nånsin hört talas om en så dyr försäkring..
Det här luktar skumt på lång väg!!!!

Exakt samma här! 899 per månad skulle jag få betala.
Jag ska inte berätta vart jag bad dom dra åt för håll!
Citera
2022-08-02, 18:51
Medlem
TKD_1337s avatar
I detta bagagekaos som råder kan man tänka på att Hedvig nyligen tagit bort ersättning för försenat och förlorat bagage. Detta till skillnad från nästan alla andra försäkringsbolag.
Citera
2022-08-02, 20:08
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoktalangen
Kolla mitt svar i slutet av tråden. Rena rama rånet. Skulle få betala 899 kr/mån för en hemförsäkring.!!!

Det kan bara betyda att de helt enkelt inte vill ha dig som kund.
Citera
2022-09-16, 18:44
Medlem
Får försörjningsstöd och soc godkänner inte hela kostnaden för min nuvarande hemförsäkring.
Eftersom man inte direkt lever lyxliv på socialbidrag letar jag efter billigast möjliga hemförsäkring, så jag slipper betala en del av räkningen själv.
Googlade och överallt sas Hedvig vara billigast och bäst.
Skrev i mina uppgifter på hemsidan för ett kostnadsförslag och fick svaret att dom inte kunde ge mig ett förslag online, utan jag måste skicka ett mail.
Gjorde det och fick förklaringen att eftersom jag har betalningsanmärkning blir mitt pris 699 kr i månaden, som måste betalas in för ett år, alltså 8288 kronor.
Hahaha som hittat! Tror jag slår till direkt!
Gick direkt in och gav bottenbetyg på trustpilot, vilket jag tycker alla ni som fått liknande förslag också ska göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in