Citat:
Finns mycket som skulle kunna göra det, jag tänker och analyserar allt jag läser väldigt väl och skaffar mig en egen bild, därför jag inte köper hatet som svensk medie och politiker öser över Trump just nu, finns ingen grund i anklagelserna sett till vad han gjort för landet.
Motfråga. Undrar nyfiket varför du och dina gelikar så gärna vill ändra min uppfattning?
Vad driver på hatet så långt att man slutar debattera och går över till att skaldera? Är det hans arroganta stil som driver er till vansinne?
Motfråga. Undrar nyfiket varför du och dina gelikar så gärna vill ändra min uppfattning?
Vad driver på hatet så långt att man slutar debattera och går över till att skaldera? Är det hans arroganta stil som driver er till vansinne?
För min egen del så är jag väldigt orolig över att vi som samhälle går i en riktning där fakta spelar en allt mindre roll när människor bildar sig en uppfattning om världen. De som söker sig till konspirationsteorier som chemtrails, flat earth, anti-vaxxing, QAnon och nu senast konspirationsteorin om valfusk är alla människor som anser sig kunna tänka fritt. Detta gör att dessa människor ofta blir väldigt arroganta, inte helt olikt folk långt ut på vänsterkanten som anser sig ha hittat "sanningen".
Alla kan hitta information som stöder ens egna förutfattade meningar och allt som inte passar in i ens världsbild kan man enkelt ignorera. Visst kan man gå in på NASA:s hemsida och få information om att jorden är rund, men den informationen spelar mindre roll för att "HAR DU SETT DEN HÄR YOUTUBE-VIDEON FRÅN NÅN RANDOM SNUBBE SOM SÄGER ATT JORDEN ÄR PLATT!? Alla som inte förstår det är FÅR och kan inte tänka själva!" När vi inte längre lyssnar till fakta så får det faktiska konskevenser, såsom att ett gäng Trump-supportrar tror sig kunna storma Capitoleum och på så sätt hindra Biden från att bli president. Med fem dödsfall som följd.
Så för att återgå till din fråga så vill jag gärna se om det går att ändra konspirationsteoretikers uppfattning, för det hade skänkt mig lite inre ro att veta att "alternativa fakta" kan motarbetas, om än inte i varje fall. Att jag ogillar Trump beror till största delen på att han har varit en av huvudpersonerna när det kommer till att sprida en objektivt falsk bild av verkligheten.