2021-01-09, 11:03
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vredenseld
24/7 Radion är tillbaka igen, tycker det är ett trevligare upplägg.
www.svegot.se

Gillar man inte nationell-musik så är det inte rätt ställe att hänga kanske^^
Sjukt hur mycket musik det har gjorts genom åren.

Björn Björkqvist får fylla de skor som Daniel lämnat.

Antar att kommande veckor ser liknande ut. Ser måndags-sändningar som grundläggande för hela verksamheten. Det var så det började en gång i tiden, ur detta har resten kommit.

Uppmuntrar människor att åka upp och kolla på huset i Älgarås. Ger en konkret bild av att det går framåt. Inspirerande.

Kul att en gubbe som Håkan Bergmark som sänder hemma från sitt sovrum har 10 gånger fler tittare/lyssnare än dom heltidsavlönade DFS-clownerna.
Citera
2021-01-09, 11:13
Medlem
Vredenselds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelbruno
Japp, vi fick en fantastisk inblick under deras treårjubiléum!
Jo, det kanske inte var den mest seriösa kringvandringen. Ett vidvinkelobjektiv och en mer "husintresserad" person hade gjort huset mer rättvisa. Men som sagt, irl är det som gäller.

Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Kul att en gubbe som Håkan Bergmark som sänder hemma från sitt sovrum har 10 gånger fler tittare/lyssnare än dom heltidsavlönade DFS-clownerna.
Sant han presterar bättre. Vi får börja organisera oss runt Håkan.
Senast redigerad av Vredenseld 2021-01-09 kl. 11:18.
Citera
2021-01-09, 11:46
Bannlyst
Citat:
Jo, det kanske inte var den mest seriösa kringvandringen. Ett vidvinkelobjektiv och en mer "husintresserad" person hade gjort huset mer rättvisa. Men som sagt, irl är det som gäller.

Sant han presterar bättre. Vi får börja organisera oss runt Håkan.
Vad skulle du säga är det mest imponerande med huset? Gärna något som skiljer det från vilken annan samlingslokal som helst.
Citera
2021-01-09, 12:56
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
24/7 Radion är tillbaka igen, tycker det är ett trevligare upplägg.
www.svegot.se

Gillar man inte nationell-musik så är det inte rätt ställe att hänga kanske^^
Sjukt hur mycket musik det har gjorts genom åren.

Björn Björkqvist får fylla de skor som Daniel lämnat. Men kanske kommer Frändelöv tillbaka i någon podform istället. Tackar Frändelöv för hans jobb iaf. Lättat upp många mornar.

Veckans schema.
Måndag 20:00 Kväll med Svegot
Tisdag 08:00 Sverige vaknar
Tisdag 20:00 På gamla och nya stigar med Jalle Horn och vänner
Onsdag 08:00 Sverige vaknar
Onsdag 20:00 Veckans hädelser
Torsdag 08:00 Sverige vaknar
Torsdag 20:00 Passningen
Fredag 20:00 Fredagstinget

Antar att kommande veckor ser liknande ut. Ser måndags-sändningar som grundläggande för hela verksamheten. Det var så det började en gång i tiden, ur detta har resten kommit.

Uppmuntrar människor att åka upp och kolla på huset i Älgarås. Ger en konkret bild av att det går framåt. Inspirerande.
Det är ett väldigt imponerande schema. Jag kommer att lyssna på varenda sekund av Kväll med Svegot, Fredagstinget och Veckans hädelser. Sverige vaknar och Jalles program kommer jag också att lyssna på det mesta av. Passningen blir det kanske lite grann att jag väljer bort. Det är absolut inget fel på Passningen, men när det finns så otroligt många intressanta poddar så hinner man ju inte lyssna på allt.
Citera
2021-01-09, 16:57
Medlem
Vredenselds avatar
Citat:
Vad skulle du säga är det mest imponerande med huset? Gärna något som skiljer det från vilken annan samlingslokal som helst.
Jämfört med ett församlingshem eller dylikt så är det storleken.

Biblioteket med nationella tidskrifter, (nationell)div-konst. En fysisk butik som säljer nationalistisk musik, böcker, etc.

Funktionsnyttan är också bra, att det går att kombinera tryckeri, event, "Fik", studio. Att det är bemannat dagtid är ju även det trevligt.

Sen blir det känslan av att ha förfinat en liten del av Sverige.
Före
Efter
Citera
2021-01-10, 01:45
Medlem
Jaså. Bajsätatens kompis frändebög har fått kicken. Där ser man.
Att domänhajen inte lägger korten på bordet vet vi sedan tidigare då baronen åkte ut med huvet före.
Då var det bara dam-affären men sen visade det ju sig att det var mycket annat bakom och att det bara var ett svepskäl. Hade affären inträffat under baronens glansdagar skulle han fått fortsätta äta den fittan i samma takt som domänhajen äter surkål med bratwurst.
Citera
2021-01-10, 02:38
Medlem
LarsPeterForsmans avatar
Citat:

Biblioteket med nationella tidskrifter, (nationell)div-konst. En fysisk butik som säljer nationalistisk musik, böcker, etc.

Funktionsnyttan är också bra, att det går att kombinera tryckeri, event, "Fik", studio. Att det är bemannat dagtid är ju även det trevligt.

Före
Efter
Galet med pengar och arbete som plöjts ner i den där gamla fabriken. Och ändå inga duschar. Inte ens med gas. Man kommer aldrig få igen i närheten av det man lagt ner på fastigheten den dag man säljer.
Citera
2021-01-10, 10:05
Bannlyst
Citat:

Före
Efter
Och detta för ynka... 3miljoner vi är uppe i nu? Att lägga 3miljoner på ett hus för att sedan ha en liten skrubb där man säljer t-shirts och hemmagjord sylt med ett samlat värde på 3000 spänn känns inte som ett vinnande koncept. Fyra billybokhyllor med böcker är inte heller mycket till bibliotek. Jag har vänner med större privata samlingar hemma i lägenheten.

Före- och efter-bilderna säger inte så mycket heller. I ena är fasaden vit och i den andra är fasaden röd. Det kostar inte 3miljoner att måla ett hus.

Jag förväntar mig inte att svegotologerna ska förstå. Det är som att prata med scientologer, pingstvänner, jehovas vittnen... De är saliga i sin egen kyrka som ät den enda räddningen och medlemmar kan ta enorma lån för att donera till sin kyrka för att få en plats i paradiset.

Här utifrån ser ni jävligt dumma ut, men jag vet mycket väl hur sekter fungerar och därför känner jag snarare ett visst medlidande med er. Förlåt dem fader, ty de vet ej vad de gör.
Citera
2021-01-10, 12:23
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Och detta för ynka... 3miljoner vi är uppe i nu? Att lägga 3miljoner på ett hus för att sedan ha en liten skrubb där man säljer t-shirts och hemmagjord sylt med ett samlat värde på 3000 spänn känns inte som ett vinnande koncept. Fyra billybokhyllor med böcker är inte heller mycket till bibliotek. Jag har vänner med större privata samlingar hemma i lägenheten.

Före- och efter-bilderna säger inte så mycket heller. I ena är fasaden vit och i den andra är fasaden röd. Det kostar inte 3miljoner att måla ett hus.

Jag förväntar mig inte att svegotologerna ska förstå. Det är som att prata med scientologer, pingstvänner, jehovas vittnen... De är saliga i sin egen kyrka som ät den enda räddningen och medlemmar kan ta enorma lån för att donera till sin kyrka för att få en plats i paradiset.

Här utifrån ser ni jävligt dumma ut, men jag vet mycket väl hur sekter fungerar och därför känner jag snarare ett visst medlidande med er. Förlåt dem fader, ty de vet ej vad de gör.

Att bara måla ett hus kostar inte 3 millar. De var väl virket som kostade pengar, dom panelade om hela huset. Virke + hyra av byggställningar och sky-lift.
Men att investera så mycket pengar i renoveringskostnader på ett ruckel uti ödemarken verkar konstigt.
Jag tror inte de från början hade koll på vad slutnotan kommer att gå på. Att renovera en nedgången byggnad kostar alltid mer än vad man tror. Hela tiden upptäcks dolda fel.
Undrar om det gjordes en riktig besiktning av fastigheten innan köpet?
Citera
2021-01-10, 12:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Att bara måla ett hus kostar inte 3 millar. De var väl virket som kostade pengar, dom panelade om hela huset. Virke + hyra av byggställningar och sky-lift.
Men att investera så mycket pengar i renoveringskostnader på ett ruckel uti ödemarken verkar konstigt.
Jag tror inte de från början hade koll på vad slutnotan kommer att gå på. Att renovera en nedgången byggnad kostar alltid mer än vad man tror. Hela tiden upptäcks dolda fel.
Undrar om det gjordes en riktig besiktning av fastigheten innan köpet?
Självfallet, så har ju pengarna gått till renoveringen, men i slutändan är resultatet bara en annan färg på huset. Det har inte gått från ett ruckel i obyggden till en högteknologisk TV-station med bunker och matreserver för 50 år framöver och kapacitet att ta hand om tusen medlemmar samt leda revolutionen. Det har gått från ett vitt ruckel i obyggden till ett rött ruckel i obyggden.
Citera
2021-01-10, 13:50
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Självfallet, så har ju pengarna gått till renoveringen, men i slutändan är resultatet bara en annan färg på huset. Det har inte gått från ett ruckel i obyggden till en högteknologisk TV-station med bunker och matreserver för 50 år framöver och kapacitet att ta hand om tusen medlemmar samt leda revolutionen. Det har gått från ett vitt ruckel i obyggden till ett rött ruckel i obyggden.

Vad som ytterligare är anmärkningsvärt är att dom skulle köpa upp Sverige bit för bit genom att köpa flera fastigheter. Det har bara blivit en, och jag tror inte att det blir fler.
Hela tiden tillkommer det nya projekt till huset, nu skall dom bygga en veranda också till sommaren, i stället för att använda insamlade pengar till hus nummer två.
Dom pengar dom samlat in till köp och renovering av ett rivningsobjekt kunde ha används på ett betydligt smartare sätt där man fått mer valuta för pengarna.
Citera
2021-01-10, 14:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Vad som ytterligare är anmärkningsvärt är att dom skulle köpa upp Sverige bit för bit genom att köpa flera fastigheter. Det har bara blivit en, och jag tror inte att det blir fler.
Hela tiden tillkommer det nya projekt till huset, nu skall dom bygga en veranda också till sommaren, i stället för att använda insamlade pengar till hus nummer två.
Dom pengar dom samlat in till köp och renovering av ett rivningsobjekt kunde ha används på ett betydligt smartare sätt där man fått mer valuta för pengarna.
Absolut. Det vore intressant att se hur många fastigheter i Älgarås man hade kunnat få för de pengarna. Hur många "bolundare" (friggebodar på 30kvm) hade man inte kunnat köpa för pengarna och slå upp på en tomt.

Som jag sagt tidigare, så har man inte byggt ett samhälle, utan man har köpt en sommarstuga åt Dan.

I början på pandemin, så visade de precis var de stod. Vi skiter i om du har överöst oss med pengar, eller jobbar gratis. När shit hits the fan, så är du on your own. Glöm all form av färskvatten och soppkök. Vi skiter i dig!

Jag kan för allt i världen inte förstå hur någon kan hålla sig kvar efter den dolkstöten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in