2021-01-10, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskindiskmdel
Jaså. Bajsätatens kompis frändebög har fått kicken. Där ser man.
Att domänhajen inte lägger korten på bordet vet vi sedan tidigare då baronen åkte ut med huvet före.
Då var det bara dam-affären men sen visade det ju sig att det var mycket annat bakom och att det bara var ett svepskäl. Hade affären inträffat under baronens glansdagar skulle han fått fortsätta äta den fittan i samma takt som domänhajen äter surkål med bratwurst.

Vad var det Frändelöv sa i sitt anförande när DFS lanserades 2017 "från och med nu är vi varandras Frände och ensamhet ska vara förbjudet" eller något sånt. Jaha.

Ja Baronen får fyken sommaren 17 och DFS lanserad typ ett halvår senare. Planerna på DFS hade så klart legat i startgroparna sedan länge men Dan fattade väl att att De Geer aldrig ställt sig bakom ett såndant money-grab projekt så då blev det att hitta någon anledning att göra sig av med honom - lura ner honom till Berlin starta och blåsa honom på en insamling som kom upp i 120+k som jag minns det. (Märkligt att mycket av motgift från 2016-17 fortfarande ligger på tuben, speciellt när alla tre sitter nere i studion i Berlin, man kan nästan ta på den dåliga 2-mot-1 stämningen de sista månaderna)
Citera
2021-01-11, 20:06
Medlem
Offerviljas avatar
Efter att Pär Öberg för hundrade gången hyllat Ingrid Carlqvist i Radio Nordfront och det extremt obehagliga psykfallet Tobias Malvå blivit utsedd till årets man i Radio Regeringen så är mitt intresse för NMR helt borta. Min ledare och Gud heter Dan Eriksson. Jag älskar dig och beundrar dig så otroligt mycket!

Kväll med Svegot direktsänder på bland annat Dlive just nu:

https://dlive.tv/RadioSvegot

Dan, Magnus och Björn är hjältar!
Citera
2021-01-11, 23:49
Medlem
olasvenssons avatar
Magnus Söderman bodde i en husvagn efter att hans flickvän hade sparkar ut honom från lägenheten (för många år sedan). Husvagnen stod olagligt på en parkeringsplats i Kallhäll. Det var därför Magnus ivrigt ville investera i Svenskarnas Hus.
Citera
2021-01-12, 06:09
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Magnus Söderman bodde i en husvagn efter att hans flickvän hade sparkar ut honom från lägenheten (för många år sedan). Husvagnen stod olagligt på en parkeringsplats i Kallhäll. Det var därför Magnus ivrigt ville investera i Svenskarnas Hus.
Öh, va? Ingen bor ju i svenskarnas hus. Men kul saga i alla fall om husvagnen...
Citera
2021-01-12, 07:05
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
Då har även Svegot rykt från tuben "Radio Svegot raderat från YouTube": https://www.nationalisten.se/2020/12/radio-svegot-raderat-fran-youtube/

Kväll med Svegot "119. Radio Svegot borta från YouTube": https://www.spreaker.com/user/svegot/radio-svegot-borta-fraan-youtube?utm_medium=widget&utm_source=user%3A111941 62&utm_term=episode_title
Nu har samtliga Kväll med Svegot-avsnitt raderats från Spreaker också:

https://www.nationalisten.se/2021/01/kvall-med-svegot-censurerat-fran-spreaker/
Citera
2021-01-12, 08:13
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:

Bra att medlemmarna ställer upp och försörjer Magnus så han slipper bo i en husvagn igen.
Citera
2021-01-12, 11:07
Medlem
Suecotes avatar
Citat:

Han har väl knappast något kapital att investera. Inte heller någon annan i Svegot/DFS-toppen. Allt är medlemmarnas pengar, men tillgången i form av fastigheten tillfaller föreningen, d.v.s. Dan och Magnus.

Enligt egen utsago skuldsatte sig ju Magnus i unga år i tron att samhället snart skulle kollapsa och skulderna skulle raderas. De preskriberades förmodligen lagom till hans återflytt till Sverige.
Citera
2021-01-12, 13:17
Bannlyst
Citat:
Brukar han inte nämna att han satt alkoholierad i Avesta, eller något efter att allt sket sig med NMR.
Citera
2021-01-12, 13:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Han har väl knappast något kapital att investera. Inte heller någon annan i Svegot/DFS-toppen. Allt är medlemmarnas pengar, men tillgången i form av fastigheten tillfaller föreningen, d.v.s. Dan och Magnus.

Enligt egen utsago skuldsatte sig ju Magnus i unga år i tron att samhället snart skulle kollapsa och skulderna skulle raderas. De preskriberades förmodligen lagom till hans återflytt till Sverige.
Jag förstår människor som följer personer som lyckats i livet: Elon Musk, någon skicklig general, eller åtminstone någon bra gamer på Youtube. Att däremot följa någon som hoppade av plugget i 8:an, blev en försupen skinnskalle, tog dyra lån i tron att världen skulle gå under, jobbade som flyttgubbe större delen av livet, har varit mer eller mindre hemlös, uppmanat sin flickvän att göra abort och till råga på allt är i totalt urusel form. Kan någon vänligen upplysa mig om vad det är jag har missat här? Varför är Magnus en förebild?
Citera
2021-01-12, 15:08
Medlem
Offerviljas avatar
Kväll med Svegot finns på Spreaker nu igen. Uppdatering i artikeln som jag länkade till här ovan:

"Programmet har nu efter överklagan kommit tillbaka på Spreaker, som skyller på den mänskliga faktorn. Radio Svegot fortsätter dock att bygga sin egen plattform istället för att vara beroende av utomstående tjänster."
Citera
2021-01-12, 15:31
Medlem
Suecotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelbruno
Varför är Magnus en förebild?

Ja säg det. Han lever väl fortfarande på forna dagars glans och sin Adolf-inspirerade talteknik.

En del gillar väl också någon som pekar med hela handen och nickar med när pastorn predikar. Auktoritet kan vara attraktivt inom den "nationella" rörelsen (vad definitionen av nationell än må vara).

Jag kan tänka mig att de lokala nätverk som skapas under DFS-paraplyet kan ge något, men inte behöver man skänka en massa pengar till Björnligan i Älgarås för det.
Citera
2021-01-12, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Ja säg det. Han lever väl fortfarande på forna dagars glans och sin Adolf-inspirerade talteknik.

En del gillar väl också någon som pekar med hela handen och nickar med när pastorn predikar. Auktoritet kan vara attraktivt inom den "nationella" rörelsen (vad definitionen av nationell än må vara).

Jag kan tänka mig att de lokala nätverk som skapas under DFS-paraplyet kan ge något, men inte behöver man skänka en massa pengar till Björnligan i Älgarås för det.
Inte rättvist att jämföra Söderman med Hitler. Hitler kunde tala. Tal efter tal är ett konstverk som byggs upp från grunden. Det Söderman gör är att plocka ut stora ord och referenser till krig (som han aldrig deltagit i och som han aldrig har haft fysik för att kunna delta i) och sen skriker han ut dem på något tillgjort, aggressivt sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in