2021-01-08, 15:55
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattiskatten
Alla ni som svarar nej på min fråga, är det för att ni inte betalar skatt själva ellerrr är ni bara bittra? 😤
Ta ett annat jobb så löser dom det åt dig. Eller läs tråden från början.
2021-01-08, 16:07
Medlem
intesomdetsyness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurka111
Nej men du tjänar mer pengar om du slutar vara dum i huvudet din lille idiot

nope vi hade tjänat mera om du inte var så nonchalant och nedvärderande som du är i chatten
2021-01-08, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Ta ett annat jobb så löser dom det åt dig. Eller läs tråden från början.

Tack! Men alla skriver olika och jag ville bara ha ett vettigt svar från någon som inte driver samtidigt.
2021-01-08, 17:42
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Tack! Men alla skriver olika och jag ville bara ha ett vettigt svar från någon som inte driver samtidigt.
Vill du ha ett vettigt och ett korrekt svar på din fråga så föreslår jag att du ringer Skatteverket på måndag. Lycka till och trevlig helg.
2021-01-08, 20:08
Medlem
Citat:
Alla ni som svarar nej på min fråga, är det för att ni inte betalar skatt själva ellerrr är ni bara bittra? 😤

Det är bara att meddela Skatteverket att du jobbar som frilansare, och ge dem ditt konto dit du får lönen, så kommer dem begära rapport från din bank/etc. sedan

... och då kan skatteverket dra 55 % skatt på din inkomst och som det är för frilansare.
2021-01-08, 23:09
Medlem
Tack! Om jag vill använda mig utav frilansfinans, behöver man ändå kontakta Skatteverket osv?
2021-01-09, 00:02
Medlem
.
2021-01-09, 00:12
Medlem
Citat:
Tack! Om jag vill använda mig utav frilansfinans, behöver man ändå kontakta Skatteverket osv?

Om du fakturerar via Frilands Finans måste du väl ställa fakturan till någon? Du kommer ju få veckoön insatt till dig, du kan inte ställa en faktura till detta företag.
2021-01-09, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haparandaflickan
Om du fakturerar via Frilands Finans måste du väl ställa fakturan till någon? Du kommer ju få veckoön insatt till dig, du kan inte ställa en faktura till detta företag.

Är det så? Läste om det i en annan tråd🤷🏽‍♀️
2021-01-09, 01:41
Medlem
Citat:
Är det så? Läste om det i en annan tråd🤷🏽‍♀️

Du får ju betalt via en internationell banköverföring alt ett förbetalt kreditkort där pengarna sätts in. Så vem ska du fakturera?
2021-01-09, 01:44
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haparandaflickan
Du får ju betalt via en internationell banköverföring alt ett förbetalt kreditkort där pengarna sätts in. Så vem ska du fakturera?
Låter mer snurrigt än genomtänkt. Väntar ivrigt på den förklaringen. Har personen i fråga ens en anställning som operatör? 🤔
2021-01-09, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intesomdetsynes
nope vi hade tjänat mera om du inte var så nonchalant och nedvärderande som du är i chatten

Ja genererar samma mängd svar som dig, så din logik är utvecklingsstörd

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in