2021-01-09, 01:18
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tactile
>>>Twitter har tydliga regler. De har töjt på dem för att Donald skulle få ha kvar sitt Twitter. Men tillslut nåde han gränsen för vad Twitter tyckte var ok. Vad är det som du inte förstår med det? Vad är det som är så hemskt med det? Det finns andra sociala plattformar han kan använda. Att få ha ett Twitterkonto är ingen mänskligrättighet. T ex Flashback har också tydliga regler för vad du får skriva i forumet. Följer du inte dessa så blir du till slut spärrad för alltid.

Klart att privata bolag inte får gör vad som helst självklart måste de följa lagarna i de land som de verkar.

Hypotetiskt.. om jag hade tagit makten imorgon så hade jag haft noll problem med att sparka in din dörr i gryningsmorgonen, trä en munkavel och påse över ditt huvud och en kattnypa runt dina bakbundna händer.

Sen hade vi slängt in dig i en skåpbil och kört iväg dig till en hemlig ort där ingen vet att du är och ingen kommer leta efter dig..

Det är framtiden ni vill ha så gråt inte när den kommer till er

Hypotetiskt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag skulle snarare säga att det var sista droppen efter 2 månader av rena lögner om valfusk och alla andra konspirationsteorier som han har spridit genom åren.

Så nu får man inte ljuga heller? Vad hände med folks eget jävla ansvar att ta in information?

Var går gränsen då? Får man ljuga lite? Får man hänvisa till kontroversiell forskning? Är sådan forskning lögn?

Nej, jag står för total öppenhet och dialog.
Citera
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Fast samtidigt är det ju genialt i all sin enkelhet iom att han hittat en kanal som inte censureras av pk-media.

Missförstå mig inte, jag föraktar också Trump, men samtidigt är hans valvinst ett bevis för hur lågt förtroendet är för etablissemanget. Hoppas de lärt sig något...

Där slog du huvudet på spiken!

Absolut! Identitetsvänstern krattade omedvetet manegen för identitetshögern. Låt oss hoppas att hela galenskapen med political correctness faller ut ur opinionsbildarnas dagordning och att en nygammal era där den traditionella höger/vänsterpolitiken går segrande ur historien samt att detta så snart som möjligt även når hit; svenskarna är först med att anamma koncept från USA men bland de sista att förstå dess innebörd.
Citera
2021-01-09, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
Jaha så om jag som random medborgare säger att vi inte ska ge upp och fortsätta kämpa (typ) så ska jag inte få tala mer och sen spärras in för terrorbrott typ? För att några jävla dårar tolkar mig som de behagar? Då får inte jag prata längre? Vad sägs som att vi spärrar I'm idioterna istället?

Trump uppmanade folk att ta sig till kapitoliumet för att visa sitt missnöje, att uppvigla till kaos som hotar USA:s konstitution och demokrati är ett stort övergrepp. En president som aktivt har förlöjligat det heligastre av allt, USA:s öppna och demokratiska val för att han inte klarar av att förlora har åsamkat stor skada för samhället.
Citera
2021-01-09, 01:20
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Så nu får man inte ljuga heller? Vad hände med folks eget jävla ansvar att ta in information?

Var går gränsen då? Får man ljuga lite? Får man hänvisa till kontroversiell forskning? Är sådan forskning lögn?

Nej, jag står för total öppenhet och dialog.

Vad man säger har konsekvenser och återigen, Twitter är en privat plattform de har användarregler som du måste följa och din rätt till yttrandefrihet rör enbart mellan dig och staten och inte mellan dig och privata bolag eller andra privatpersoner.
Citera
2021-01-09, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stromboliz
Struntprat. Var fanns deras "beivran mot uppvigling och våld" när BLM härjade som värst med skadegörelse, mördande och plundring? Jag såg inga avstängningar av dom demokratiska politiker som hyllade rörelsen.
Då har du ett selektivt minne. En enkel googling ger att exempel twitter kontinuerligt tar bort konton som sprider desinformation och uppviglar till brott. Men det är klart att det får en betydligt större genomslagskraft när ett så stort konto som Trumps tas bort. Oavsett så gör de detta inom ramen för deras yttrandefrihet, de regler de själva sätter upp och vilka åsikter de bestämmer sig för att vilja marknadsföra
Citera
2021-01-09, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Trump uppmanade folk att ta sig till kapitoliumet för att visa sitt missnöje, att uppvigla till kaos som hotar USA:s konstitution och demokrati är ett stort övergrepp. En president som aktivt har förlöjligat det heligastre av allt, USA:s öppna och demokratiska val för att han inte klarar av att förlora har åsamkat stor skada för samhället.

Att uppmuntra till protest kan väl inte anses konstigt. Det är inte att likställa med varken terrorbrott eller uppmuntran till våld. Rätten att protestera finns i svenska grundlagen.

Man kan diskutera lämpligheten i att en avgående president gör det, men ha ska få det i min mening.
Citera
2021-01-09, 01:23
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eastmancolor
Det stolliga med Trumps public relations är att han uteslutande kommunicerat via Twitter till att börja med. Detta har skiljt honom och andra presidenter åt vilka kommunicerat med vanliga media och inte ägnat sig åt kommunikébetonad envägskommunikation av rädsla för kritiskt bemötande.
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Fast samtidigt är det ju genialt i all sin enkelhet iom att han hittat en kanal som inte censureras av pk-media.

Men jag tror att de lärt sig av misstagen.

Social media kommer inte att vara fritt längre. År för år så har de och kommer de att öka den politiska kontrollen över internet och social media. Det kommer snart att vara lika styrt och kontrollerat som PK-media. Åtminstone när det gäller alla stora kanaler (såsom Twitter, YouTube, Facebook mm).
Citera
2021-01-09, 01:24
Medlem
Gothenburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eastmancolor
Där slog du huvudet på spiken!

Absolut! Identitetsvänstern krattade omedvetet manegen för identitetshögern. Låt oss hoppas att hela galenskapen med political correctness faller ut ur opinionsbildarnas dagordning och att en nygammal era där den traditionella höger/vänsterpolitiken går segrande ur historien samt att detta så snart som möjligt även når hit; svenskarna är först med att anamma koncept från USA men bland de sista att förstå dess innebörd.

Word.

Vem fan orkar följa den här gallematiassen som media målar upp för att sälja lösnummer.
En liten klick idioter har näven om narrativethela tiden i media. Höger som vänsterstollar.

Orka
Citera
Medlem
Citat:
Det gör det inte mindre äckligt. Står man bakom "free speech" och demokrati spärrar man inte politiker från sin plattform. Eller ens någon på grund av politisk åsikt.
Det är fullkomligt självklart att var och en själv måste kunna välja vilka budskap de ska stå bakom och marknadsföra inom ramen för yttrandefriheten. Det hade varit betydligt äckligare att påtvinga enskilda detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slasktratt42
Frågan är vart han skulle kunna rikta vapnet för att avlossa ett skott och samtidigt vara säker på att inte träffa någon oskyldig. Det finns ju våningar ovan och under och därför är det ju inte bra att rikta skott upp i taket eller ner i golvet (om man nu inte är jäkligt säker på att tak och golv är tillräckligt tjocka för att fånga skottet). Samma sak gäller väggar som kan vara rätt tunna inomhus.

Nu vet jag inte vad för typ av vapen och ammunition han använde, men det krävs ganska mycket trä för att stoppa en 9mm kula: https://www.youtube.com/watch?v=1-rTvzHQa1Q

Sen tillkommer ju problematiken med rikoschetter.

Visste inte att det fanns våningar ovanför salen. Uppskattar andras perspektiv på det.
Citera
Medlem
MrsVanity1s avatar
Målmös...även fast jag inte tål Biden så skulle jag tycka det var fel att permanent ta bort hans twitter.
Detta är så sjukt.
Diktatur one o one.
Senast redigerad av MrsVanity1 2021-01-09 kl. 01:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in