2021-01-09, 01:09
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Amerikanerna saknar jantelagen.

Vem fan tror Trump han är som ska ha specialregler. På twitter är han bara en användare som alla andra. Inte skulle Löfven ha specialregler här på flashback t.ex eller i tidningars kommentarsfält.
Citera
2021-01-09, 01:10
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Hans två sista tweets finns här:
https://blog.twitter.com/en_us/topics/company/2020/suspension.html

Så han blev avstängd permanent pga dessa tweets:

Citat:
Trump:

“The 75,000,000 great American Patriots who voted for me, AMERICA FIRST, and MAKE AMERICA GREAT AGAIN, will have a GIANT VOICE long into the future. They will not be disrespected or treated unfairly in any way, shape or form!!!”
Citat:
Trump:

“To all of those who have asked, I will not be going to the Inauguration on January 20th.”

Citat:
After assessing the language in these Tweets against our Glorification of Violence policy, we have determined that these Tweets are in violation of the Glorification of Violence Policy and the user @realDonaldTrump should be immediately permanently suspended from the service.
Citera
2021-01-09, 01:12
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
"vanlig media" är väl liiiite partiska, eller?

Kanske det, men fyra år är fyra år och hade han dristat sig till fler möten med dem kan det inte uteslutas att han med tiden fått visst bifall; presidenttiteln imponerar säkert på en del journalister som velat frottera sig mot även denne president. Ett av hans dilemman har ju varit ointresset för de fakta som borde ha underbyggt hans beslut eftersom han förefallit ha fått agera så utpräglat lynnigt.
Citera
2021-01-09, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
Det gör det inte mindre äckligt. Står man bakom "free speech" och demokrati spärrar man inte politiker från sin plattform. Eller ens någon på grund av politisk åsikt.

När ens "free speach" resulterar i ett terrorbrott och ett hot mot landets konstitution och demokrati, då har man själv valt denna sista utväg.
Citera
2021-01-09, 01:14
Medlem
Skartaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Jasså jävlar du, från FBI "#FBIWFO is offering a reward of up to $50K for info leading to the location, arrest & conviction of the person(s) " på twitter. Du som redan vet vilka som ligger bakom bomberna som alltså inte placerads i Capitol Hill, Ring FBI och berätta så du får cashen istället för att sitta här hur jävla trög får man bli?

Sen verkar vi uppfatta situationen lite annorlunda utöver det, Jag uppfattar väldigt få stökiga personer. Sen uppfattar jag en polisstyrka som bjuder in folk på rundtur i byggnaden vare sig dom har vapen eller inte. Antar att dom uppskattade rundturen så pass mycket att dom slopade planer på att ockupera och ta gisslan för det hände ju iaf inte.
Uppenbarligen har du ingen stark verklightesuppfattning. Lika faktaresistant som random vänaterbliven.
Citera
2021-01-09, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Nu kastades han inte ut från plattformen för sina politiska åsikter utan för vad han sa, vad man säger har en konsekvens och det är bara dagisbarn som inte förstår detta.

Ja och vad i det han sa var så hemskt att man måste stänga av honom?

Att folk (typ max 200 av 300 miljoner) tolkar det han säger som att man får bryta sig in i regeringsbyggnader är väl för fan inte hans fel??

Hade han bett supportrarna i ren klartext att mörda poliser eller något, visst, nu är det bara en bekväm anledning att äntligen kunna stänga av honom.
Citera
2021-01-09, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chilly_c_cane
Du är inte smartare än så?

Privat bolag? Jo.
Dom får göra som dom vill? Nja... Inte riktigt va?
Har dom att göra med vad andra företag tillåter? Nä va?

Men det är lugnt. Eftersom du inte förstår allvaret i det hela, kommer du inte förstå det den dagen det drabbar dig heller, men gode man kan säkert förklara för dig.

>>>Twitter har tydliga regler. De har töjt på dem för att Donald skulle få ha kvar sitt Twitter. Men tillslut nåde han gränsen för vad Twitter tyckte var ok. Vad är det som du inte förstår med det? Vad är det som är så hemskt med det? Det finns andra sociala plattformar han kan använda. Att få ha ett Twitterkonto är ingen mänskligrättighet. T ex Flashback har också tydliga regler för vad du får skriva i forumet. Följer du inte dessa så blir du till slut spärrad för alltid.

Klart att privata bolag inte får gör vad som helst självklart måste de följa lagarna i de land som de verkar.
Citera
2021-01-09, 01:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Amerikanerna saknar jantelagen.

Vem fan tror Trump han är som ska ha specialregler. På twitter är han bara en användare som alla andra. Inte skulle Löfven ha specialregler här på flashback t.ex eller i tidningars kommentarsfält.

Nu är det dock så att Twitter och Facebook tidigare sagt uttryckligen att Trump och andra politiska figurer har just specialregler, då deras meddelanden är av allmänt intresse. (Eller du kanske var ironisk? )

Dock tycker jag det är lite förvånande att inte Trump postar på nån annan kanal. Vita husets hemsida, tex. Eller bara fixar en egen personlig blog. Heck, han kan fan starta en ego-tråd här på flashback och hoppas att Meiji och vf inte slänger ut honom för 0.03 och 1.06. Engelska är ju fan ett tillåtet språk på flashback. Vore fan grymt.

Han måste ju hursomhelst ha en röst. Bara att issue en massa statements genom vita huset, för fan.

(PS. Biden ljuger förövrigt om antalet dödsoffer i bombningarna av Dresden. Annar att en ursäkt kommer rätt snart.)
Senast redigerad av fryskyl 2021-01-09 kl. 01:19.
Citera
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Det gör det inte mindre äckligt. Står man bakom "free speech" och demokrati spärrar man inte politiker från sin plattform. Eller ens någon på grund av politisk åsikt.

Du borde sluta vara en hycklare och lämna flashback.

Flashback är nämligen ännu "äckligare" och hårdare med yttrandefriheten än vad Twitter har varit med Trump.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
När ens "free speach" resulterar i ett terrorbrott och ett hot mot landets konstitution och demokrati, då har man själv valt denna sista utväg.

Jaha så om jag som random medborgare säger att vi inte ska ge upp och fortsätta kämpa (typ) så ska jag inte få tala mer och sen spärras in för terrorbrott typ? För att några jävla dårar tolkar mig som de behagar? Då får inte jag prata längre? Vad sägs som att vi spärrar I'm idioterna istället?
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ja och vad i det han sa var så hemskt att man måste stänga av honom?

Att folk (typ max 200 av 300 miljoner) tolkar det han säger som att man får bryta sig in i regeringsbyggnader är väl för fan inte hans fel??

Hade han bett supportrarna i ren klartext att mörda poliser eller något, visst, nu är det bara en bekväm anledning att äntligen kunna stänga av honom.

Jag skulle snarare säga att det var sista droppen efter 2 månader av rena lögner om valfusk och alla andra konspirationsteorier som han har spridit genom åren.
Citera
2021-01-09, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Jag förstod det. Men du verkar kunna det här med vapen bättre än mig och jag undrade genuint om det hade funkat att skjuta upp i luften istället? Men du kanske inte kan svara på det.
Frågan är vart han skulle kunna rikta vapnet för att avlossa ett skott och samtidigt vara säker på att inte träffa någon oskyldig. Det finns ju våningar ovan och under och därför är det ju inte bra att rikta skott upp i taket eller ner i golvet (om man nu inte är jäkligt säker på att tak och golv är tillräckligt tjocka för att fånga skottet). Samma sak gäller väggar som kan vara rätt tunna inomhus.

Nu vet jag inte vad för typ av vapen och ammunition han använde, men det krävs ganska mycket trä för att stoppa en 9mm kula: https://www.youtube.com/watch?v=1-rTvzHQa1Q

Sen tillkommer ju problematiken med rikoschetter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in