2021-01-09, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samtron12

Tror du själv på att detta hjälper till att beivra våld?
Det sa jag aldrig. Jag är själv inte övertygad om att det var rätt väg att gå. Men som sagt yttrandefriheten innebär också att enskilda företag själva kan välja vilka budskap de ska stå bakom och markandsföra. Gillar man inte ett visst företags policy så får man söka sig till ett annat eller skapa en egen kommunikationsplattform.
Citera
2021-01-09, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carol043
Undrar om det kommer lanseras någon ny socialmedia-plattform för extremhöger som Trump och hans likasinnade där de kan skriva vad de vill utan att riskera att stängas ner? Iaf en webbaserad Twitterkopia, för en app kan säkert ogillas av Apple och Google.

Finns redan, Parler.
Citera
2021-01-09, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
Du är en okunnig farlig människa, men det inser du inte tyvärr.

Så började smygnazisternas resa, att använda sig av nyttiga idioter för att genomföra ett totalitärt styre. Tänk efter lite och mogna! Att tysta meningsmotståndare gör bara rädda människor, rädda för att sanningen kommer fram.

>>>Trump är farlig. Han bryr sig bara om sig själv. Inte om dig eller mig bara sig själv och det med alla medel. Det är du som tyvärr inte kan se det för att du är så djupt nere i träsket av desinformation. Att Donald har blivit permanent spärrad på Twitter är hans egna fel. Han har länkat till helt uppenbara galna sidor och teorier i år. Att likna detta med vad Nazisterna gjorde? Du är så vilse så att man blir rädd.
Citera
2021-01-09, 01:03
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Nu kommer han ha twitter abstinens inatt. Men det kanske går nåt bra på tv han kan fördriva tiden med.

Hur ska Donald Trump klara sig utan Twitter?

Det var ju hans främsta kommunikationskanal, där han kunde posta tweets när som helst på dygnet. Om vad som helst.
Citera
2021-01-09, 01:04
Medlem
Strombolizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Detta handlar snarare om att man vill beivra uppvigling och våld snarare än att censurera legitima åsikter, dvs det totalt motsatta till fascism.

Struntprat. Var fanns deras "beivran mot uppvigling och våld" när BLM härjade som värst med skadegörelse, mördande och plundring? Jag såg inga avstängningar av dom demokratiska politiker som hyllade rörelsen.
Citera
2021-01-09, 01:04
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyxzopol
Varför bannlystes trump förresten på twitter? Vad var hans sista tweet?

Hans två sista tweets finns här:
https://blog.twitter.com/en_us/topics/company/2020/suspension.html
Citera
2021-01-09, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maduro
Är det ok att bli avrättad för att man är naiv och politiskt skriv så ligger du illa till själv.

Den dagen jag bryter mig in i riksdagen och tillsammans med ett gäng krossar rutan in till kongressen för att sedan hoppa in i ett fönster där Sveriges riksdagsledamöter sitter, då kan du tilltala mig på detta viset. Tills dess, håll käften.
Citera
2021-01-09, 01:06
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Rätt intressant hur folk ställer sig bakom censur av meningsmotståndare.

Ett privatägt företag kan alltså stå över 1A tillägget i USAs konstitution.. ett PRIVAT företag, INGEN har röstat in dem någonstans.

De står alltså över "världens mäktigaste man".

Som sagts redan, det är 2 helt skiljda världsbilder, polariseringen är fullkomlig, det går inte att resonera med yttrandefrihetsmotståndare och resten av vänstern.. våld är enda lösningen.

Snart kommer många bli varse om det

Ja, i en världsbild oroar man sig när auktoriter censurerar befolkningen, folkrättsgrupper, journalister, fackarbetare, visselblåsare etc.

Den den galna världen du verkar leva i är det en extremt stor grej att Världens mäktigaste man "censureras" på twitter.

Trump bör ha mage att ge pardon till Snowden innan han gråter över sin twitteravstängning.
Citera
2021-01-09, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
och vem avgör det? det kallas olika åsikter, som min och din åsikt i denna fråga - jag däremot skulle aldrig vilja tysta din åsikt.
Var och en har själva rätt att välja vilka åsikter de ska stå bakom och marknadsföra inom ramen för yttrandefriheten. Du själv har denna rätt, liksom facebook eller twitter har rätt att ta bort konton som de anser strider mot deras regler
Citera
2021-01-09, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timmerstock
Twitter o fb blottar sig.
Deras beteende är ett bevis för att Trump har rätt.
Detta är säkert planerat sedan länge.

Vad svamlar du om? Gubben har nu i många år ägnat sig åt att håna, hata, ljuga konspirera och sprida inget annat än negativitet mot världen. Är det en sådan värld du vill leva i; Där ledaren för mäktigaste landet har en känslomässig inteligens i nivå med en 12 årig flicka...

Hans retorik passar kanske in i vissa gruppers världssyn men vi är ca 7 miljarder fler personer som lever på denna jord som inte håller med denna clown.
Citera
2021-01-09, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Rätt intressant hur folk ställer sig bakom censur av meningsmotståndare.

Ett privatägt företag kan alltså stå över 1A tillägget i USAs konstitution.. ett PRIVAT företag, INGEN har röstat in dem någonstans.

De står alltså över "världens mäktigaste man".

Som sagts redan, det är 2 helt skiljda världsbilder, polariseringen är fullkomlig, det går inte att resonera med yttrandefrihetsmotståndare och resten av vänstern.. våld är enda lösningen.

Snart kommer många bli varse om det

De försöker tysta all opposition, men vattnet hittar alltid en annan väg. De radikaliserar just nu människor i rasande takt, vilket är positivt. Deras plattformar håller på att bli värdelösa för politisk diskussion och debatt, det blir filterbubblor för vänsteranhängare och liberaler och ren "dum-burk" om man vill skratta åt ett roligt klipp. De försöker skapa ett Sovjetunionen i hela västvärlden, lyckas de får vi alla lida.
Citera
2021-01-09, 01:09
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Parler nere?

Överbelastat och långsamt, men fortfarande uppe. Alla som läst på Twitter för att få sin dagliga dos Trumphumor söker sig nu dit istället, vilket förmodligen anstränger deras linor till bristningsgränsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in