2021-01-09, 00:48
Medlem
stom72s avatar
Rubbet är riggat.
Kolla Youtubekanalen
"Shaking my head Productions"
Citera
2021-01-09, 00:48
Moderator
-Info-s avatar
Donald Trump stängs av från Twitter permanent:

Citat:
Twitter stänger av Donald Trumps konto permanent

https://www.expressen.se/nyheter/twitter-stanger-av-donald-trumps-konto-permanent/
Citat:
”Efter noggrann granskning av de senaste tweetsen från Donald Trump-kontot och sammanhangen runt dem har vi permanent stängt av kontot på grund av risk för fortsatt uppvigling till våld”, skriver Twitter på sin egen plattform.

Presidenten hade 88,7 miljoner följare.
Citera
2021-01-09, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag skiter i vad du kan förmedla, du är verifierat dum i hela huvudet och enbart ute efter att ifrågasätta precis allt - du har aldrig tillfört någonting läsvärt eller bidragit med några som helst förklaringar eller insikter så vad du skriver är mig egalt.
God fortsättning dock.
Ja jag förstår att du inte gillar mig. Du har ju nyligen ljugit så pass mycket att du måste ifrågasättas, det kan man ju enkelt se här: (FB) Valfusk under USA-valet 2020? Rapporterade incidenter.

Mitt senaste inlägg var en länk till hur det lät 2018 när byggnaden stormades. Ganska stor skillnad i hur man väljer att prata om dom två händelserna tycker du inte? Ryktet går ju att även den gången hade man medvetet väldigt dålig säkerhet men om inte det stämmer kan vi nog konstatera att Capitol Hill är en av USAs sämst bevakade byggnader.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tactile
Champagnen är öppnad! Äntligen, äntligen har Donald inget Twitter. Detta skulle att ha gjorts för flera år sedan. Twitter har töjt sina regler för att han skulle kunna vara kvar. Men du är det adjö. Det skall firas rejält.

Ni som gråter om censur, fascism har ingen koll. Twitter är ett privat bolag och får göra som det vill angående vilka som använder plattformen.

Du är en okunnig farlig människa, men det inser du inte tyvärr.

Så började smygnazisternas resa, att använda sig av nyttiga idioter för att genomföra ett totalitärt styre. Tänk efter lite och mogna! Att tysta meningsmotståndare gör bara rädda människor, rädda för att sanningen kommer fram.
Citera
Medlem
Undrar om det kommer lanseras någon ny socialmedia-plattform för extremhöger som Trump och hans likasinnade där de kan skriva vad de vill utan att riskera att stängas ner? Iaf en webbaserad Twitterkopia, för en app kan säkert ogillas av Apple och Google.
Citera
2021-01-09, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Permanent.
Live. Twitter stänger av Trumps konto permanent

Kan han starta ett nytt? Händer hela tiden på flashback och facebook.

Yes! Jag kan fortfarande se klart hans klipp där med talet. Presidenten har ett spektakulärt minne som rabblar upp siffror från valet hela tiden, det måste man ge honom.
Citera
2021-01-09, 00:53
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
För att det ska vara mord måste det ha varit överlagt
Nej det måste det inte, "Sicknick's death has also raised questions on whether felony murder ... that allows prosecutors to charge someone with murder even in cases of unintentional..." (ref USA Today).
Citera
2021-01-09, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
Du är en okunnig farlig människa, men det inser du inte tyvärr.

Så började smygnazisternas resa, att använda sig av nyttiga idioter för att genomföra ett totalitärt styre. Tänk efter lite och mogna! Att tysta meningsmotståndare gör bara rädda människor, rädda för att sanningen kommer fram.
Detta handlar snarare om att man vill beivra uppvigling och våld snarare än att censurera legitima åsikter, dvs det totalt motsatta till fascism.
Citera
2021-01-09, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carol043
Undrar om det kommer lanseras någon ny socialmedia-plattform för extremhöger som Trump och hans likasinnade där de kan skriva vad de vill utan att riskera att stängas ner? Iaf en webbaserad Twitterkopia, för en app kan säkert ogillas av Apple och Google.
Det händer redan nu, Apple har begärt att Parler ska "se över sitt innehåll", annars raderas appen från AppleStore. Spännande tider, undrar varför Demokraterna et al är så stressade...
Citera
Medlem
bl1nks avatar
Han kanske borde börja skriva på Wikileaks.

Vem vet det kanske är han själv som har bett om att bli avstängd för att slippa förklara sig för sina följare.
Citera
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carol043

Finns ju redan! Typ högerns motsvarighet till YouTube/Twitch. Massa videos och live-sändningar.
Tänkte först att det kunde vara kul att kolla, men det är bokstavligen bara foliehattar som sitter i sina husvagnar/husbilar ute i skogen någonstans och Babblar om judgementday och hur judar och vänstern är bajs.

Minns ej vad den hette nu. Men den är relativt "stor".
Någon kanske kan fylla i. Annars kan jag söka fram om en stund.
Citera
2021-01-09, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skartak
Skillnaden utgörs nog mest i att det fallet fanns inga bomber, vapen och planner på att ta gisslan med i bilden. En protest som gick för långt över gränsen kontra en beväpnad stormning med direkt syfte att angripa USA's demokrati.
Jasså jävlar du, från FBI "#FBIWFO is offering a reward of up to $50K for info leading to the location, arrest & conviction of the person(s) " på twitter. Du som redan vet vilka som ligger bakom bomberna som alltså inte placerads i Capitol Hill, Ring FBI och berätta så du får cashen istället för att sitta här hur jävla trög får man bli?

Sen verkar vi uppfatta situationen lite annorlunda utöver det, Jag uppfattar väldigt få stökiga personer. Sen uppfattar jag en polisstyrka som bjuder in folk på rundtur i byggnaden vare sig dom har vapen eller inte. Antar att dom uppskattade rundturen så pass mycket att dom slopade planer på att ockupera och ta gisslan för det hände ju iaf inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in