2021-01-08, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Ledamoten Derrick Evans från W.virginia får närsomhelst kliva in i bägge kamrar för att lyssna eller delta. Märkligt att denne behöver storma sin egna arbetsplats

Jobbar han i dc och stormade sin egen arbetsplats? Han jobbar inte hemma i wv på delstatsnivå då?
Citera
2021-01-08, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Men det finns ju inget att förhandla om?
Biden har vunnit valet vilket jättebebisen vägrar förstå.
Om vi antar att det hade förekommit valfusk, tror du att utredningen då hade visat det?.
Jag tror inte det finns ett enda land som har erkänt valfusk. Men däremot så spekuleras det ofta om sådant om det är val i Ryssland till exempel. Om en rysk person påstår att den har sett fusk så visas det på Svenska statstelevisionen som bevis. Men i detta val i USA har vi haft mängder av vittnen som påstår att det har fuskats. Men då väljer våra nyhetsmedier att bara ignorera detta, som om USA skulle vara en perfekt demokrati.

Vi ska vara glada att resultatet har ifrågasatts. Det kan förhoppningsvis avskräcka från att göra det igen.
Citera
2021-01-08, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Om vi antar att det hade förekommit valfusk, tror du att utredningen då hade visat det?.
Jag tror inte det finns ett enda land som har erkänt valfusk. Men däremot så spekuleras det ofta om sådant om det är val i Ryssland till exempel. Om en rysk person påstår att den har sett fusk så visas det på Svenska statstelevisionen som bevis. Men i detta val i USA har vi haft mängder av vittnen som påstår att det har fuskats. Men då väljer våra nyhetsmedier att bara ignorera detta, som om USA skulle vara en perfekt demokrati.

Vi ska vara glada att resultatet har ifrågasatts. Det kan förhoppningsvis avskräcka från att göra det igen.

Och hela högsta domstolen är så klart false flag? Stackars trump
Citera
2021-01-08, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Och hela högsta domstolen är så klart false flag? Stackars trump
Jag säger bara att man inte kan dra någon som helst slutsats om det har fuskats utifrån vad domstolar har kommit fram till. De verkliga makthavarna ville till varje pris få bort Trump och man skulle aldrig någonsin erkänna valfusk. Det är oerhört naivt att tro något annat.
Citera
2021-01-08, 20:02
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Har dom väl inte? De har väl snarare försfasats över att polisen "inte gjorde någonting mot mobben" och gråter över att polisen stått där och sett arga ut när de hållit sina manifestationer medan demonstranterna på Capitol Hill fått ta selfies och skratta med polisen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qAJrgO/han-filmade-dodsskjutningen-i-kongressen
Citat:
Det var sorgligt att bli vittne till hennes död. Jag begriper verkligen att många känner sig arga efter händelsen, och jag känner mig själv rätt upprörd. Polisen hade kunnat stoppa henne på annat sätt än med dödligt våld, hon var inte särskilt aggressiv egentligen. Jag tycker inte det var okej, säger han.

Citat:
John Sullivan säger han har förståelse för mobben – trots att kongressledamöter fruktade för sina liv när de evakuerades i panik, och trots att våldsamma sammandrabbningar tillfälligt stoppade godkännandet av landets nya president.
– Även om jag inte håller med dem så har de rätt att protestera. Visst, de vandaliserade, men jag vill inte misskreditera sådant. För ibland kan det bidra till förändring om man har ett tydligt motiv, säger han.

Så några tankar?
Citera
2021-01-08, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det är en byggnad som finansieras av skattebetalarna och de blev insläppta av polisen.

Givetvis ska de infiltratörer från BLM och Antifa som ägnade sig åt skadegörelse inne i Kapitolium åtalas. Övriga, som bara var på plats för att visa sitt missnöje mot det massiva valfusket, ska inte åtalas för någonting.
Gvetvis skall alla dom som olovligen gick in i byggnaden och orsakade stor skada åtalas även om någon polis släppte in om. Polisen som ev öppnat upp lär ju själva bli åtalade för tjänstefel och sedan sparkade. Trump tyckte ju t.om själv om än under galgen att dessa personer lojala till honom hade gått över gränsen och därför skall åtalas. Så Trumps egen lilla pöbelhop gjorde otvivelaktigt grovarbetet i stormingen av regeringsbyggnaden och allt fler är nu därför efterlysta. Bevisen räcker för mig och även för dom flesta senatorer vad man kan utläsa av dagens rubriker. Och justitsia lär inte behöva förkasta några åtal mot upprorsmakarna på grund av dåliga bevis som inte håller rättsligt den saken är klar.

Det där med Antifa har du hittat på eller? Man har ju lärt sig att känna doften av en konspirationsteori vid det här laget där en ibland liten gnutta sanning blir huvudindigriensen i konspirationsgrytan.
Citera
2021-01-08, 20:20
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Faktum är att den jäveln lyckades. I slutändan så kostade Trump Republikanerna:
Presidentposten
Senaten
Rpresentanthuset.

He made America great again.

Så kom inte här och säg att han var en dålig president.
Citera
2021-01-08, 20:22
Medlem
"Donald Trump tvärvänder och fördömer stormandet av Capitolium."
Vad är det han tvärvänt från?
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/trump-ni-kommer-att-fa-betala
Citera
2021-01-08, 20:22
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Har trump uttryckligen sagt storma capital hill eller vandalisera stadsdelar? Du klarar inte ens i detta argumentet att vara konsekvent för 5 öre. Du sätter en ribba för biden, där han uttryckligen måste säga att blm ska vandalisera, och en annan ribba för trump.

Men sluta svamla nu! Ingen bryr sig om ditt woka arsle!

Ont: Trump twittrar att han inte kommer på the inauguration. Fan, när all in-förlust fått ett ansikte 🤣
Citera
2021-01-08, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Nja han blir ju ständigt utmålad som ond och korkad oavsett vad han gör, det är klassisk taktik från vänsterliberala att smutskasta.
Bra och bra jag försöker förklara att han alltid anses som värdelös per automatik och det är inte rimligt.
Så du avgör om man är en tänkande människa baserat på din vinklade bild av Trump, okej det låter ju logiskt men är du en tänkande människa själv då?
Annie Lööf och MP är mer skadliga för Sverige än Trump för USA.

Jag kan tillägga att Sverige avviker rejält mot övriga världen
och det samhälle du är uppväxt i formar dina tankar till vis del därför så ska man ta vad många svenskar säger med en stor nypa salt, att vara marinerad i värdegrunden är inte en styrka det är hjärntvätt.

Att han är korkad är endast han själv som utmålar sig som.

Att media och makt springer vänsterärenden och döljer och ljuger innebär inte att det är bra att själv göra samma fast åt motsatt håll.
Räcker med att hålla sig till fakta så vinner man i längden.
Media och ”vanliga” politiker är opålitliga, och Trump är en jubelidiot.
Båda påståendena är lika sanna.
Citera
2021-01-08, 20:24
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Men hur många åtalades? Det är väl "catch-and-release" som gäller?
Rättegångarna har inte varit om jag förstår det rätt
Senast redigerad av TheBuster 2021-01-08 kl. 20:31.
Citera
2021-01-08, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Kommentar på detta?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qAJrgO/han-filmade-dodsskjutningen-i-kongressen
Jo då, jag har både länkat och kommenterat länken längre bak i tråden! Sök och du skall finna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in