2021-01-08, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
Kan väl också tillstå att detta tillsammans med samtliga av bajens försök till att vinna svenska cupen är starka kandidater till världshistoriens sämsta kuppförsök.
Man får ju betänka att "cupen" leddes av en tribualtattuerad man en björnfitta på skallen och en idiot kunde man ju till och med identifiera pga att han hade sin anställningsbricka hängande runt halsen - nä det samlade intellektet i den där församlingen motsvarar en mindre begåvad struts
Citera
2021-01-08, 18:49
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dembotronen-2.0
En polis har mördats så nu blir det utrotning av Proud boys och Qanon anhängare - jakten har börjat

Ja, och allt, precis allt är dokumenterat. Av dem själva.

Jag kan knappt vänta på "den skrattande spanjoren"-klipp om detta inom kort.
Citera
2021-01-08, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Ja, och allt, precis allt är dokumenterat. Av dem själva.

Jag kan knappt vänta på "den skrattande spanjoren"-klipp om detta inom kort.

Favoriten är ändå ledamoten från West Virginia som, på sitt eget klipp, vrålar ”we are in! This is -namn- storming the capital!”
Citera
2021-01-08, 18:51
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
För att det ska vara mord måste det ha varit överlagt.

Nej, det behöver inte vara "överlagt" för att gärningen ska vara mord. Amerikansk lagstiftning lämnar utrymme för olika åtalspunkter samt straffsatser beroende på allvarlighetsgrad, varav överlagt mord är en.

Och det här handlar alltså om s.k Felony murder :

"The rule of felony murder is a legal doctrine in some common law jurisdictions that broadens the crime of murder: when an offender kills (regardless of intent to kill) in the commission of a dangerous or enumerated crime (called a felony in some jurisdictions), the offender, and also the offender's accomplices or co-conspirators, may be found guilty of murder."

Citat:
Man kan knappast påstå att samtliga demonstranter stormade Captiol Hill i syfte att ha ihjäl honom

Det behövs heller inte. Det räcker med att man uppsåtligen deltar i brottsligheten som leder till ett mord för att även medbrottslingar ska kunna dömas till mord eller medhjälp enligt Amerikansk lagstiftning/praxis (se ovan).

Citat:
I dagsläget vet vi för övrigt inte ens VARFÖR han fått stroken.

Nej, "vi" vet inte. Men det vet tydligen de Federala utredarna som öppnat en mordutredning, förmodligen efter att de tagit del av obduktionsresultat, vittnesmål samt teknisk bevisning.

Källa citat: https://en.wikipedia.org/wiki/Felony_murder_rule
Senast redigerad av DaEzz 2021-01-08 kl. 18:53.
Citera
2021-01-08, 18:52
Medlem
Tror detta mycket väl kan resultera i att Trump grundar ett eget konservativt parti så blir det lite uppvärmning inför comebacken när hans kandidater kommer på kongressplatser i mellanårsvalen. Många Republikaner är trötta på politrucker som Mitch McConnell m.fl. och många Bernie-Boys och Independents kommer äcklas över Biden och hans dementa oduglighet, så det finns en betydande marknadsandel av röster att plocka in på. Detta vet en affärsman som Trump. En lågoddsare är att detta kungörande kommer ske samma dag som Biden svärs in!

En start kan bli att Trump börjar som senator för Florida! Det ska tilläggas att Marco Rubios ämbetstid löper 2022 och hans plats kommer då vara föremål för nästa mellanårsval! Att han utmanar honom där som en tredjepartiskandidat är inte helt omöjligt!
Citera
2021-01-08, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
https://www.forbes.com/sites/tommybeer/2021/01/08/report-federal-murder-investigation-announced-over-death-of-capitol-police-officer/?sh=265afeef1e1d
Men hur många åtalades? Det är väl "catch-and-release" som gäller?
Citera
2021-01-08, 18:55
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Har dom väl inte? De har väl snarare försfasats över att polisen "inte gjorde någonting mot mobben" och gråter över att polisen stått där och sett arga ut när de hållit sina manifestationer medan demonstranterna på Capitol Hill fått ta selfies och skratta med polisen.

Citat:
Det var sorgligt att bli vittne till hennes död. Jag begriper verkligen att många känner sig arga efter händelsen, och jag känner mig själv rätt upprörd. Polisen hade kunnat stoppa henne på annat sätt än med dödligt våld, hon var inte särskilt aggressiv egentligen. Jag tycker inte det var okej, säger han.

Citat:
John Sullivan säger han har förståelse för mobben – trots att kongressledamöter fruktade för sina liv när de evakuerades i panik, och trots att våldsamma sammandrabbningar tillfälligt stoppade godkännandet av landets nya president.
– Även om jag inte håller med dem så har de rätt att protestera. Visst, de vandaliserade, men jag vill inte misskreditera sådant. För ibland kan det bidra till förändring om man har ett tydligt motiv, säger han.

Kommentar på detta?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qAJrgO/han-filmade-dodsskjutningen-i-kongressen
Citera
2021-01-08, 18:55
Medlem
Grisbrottarens avatar
Statstelevisionen påstår både i sändning och i en artikel på sajten att Trump "tvärvänder och fördömer stormandet" idag.
Men jag kan inte hitta någon tvärvändning i presidentens syn på stormningen av Capitolium, eller ens någon ändring av sin syn på den, då han tidigare inte ö h t uttalat sig specifikt om den, utan bara uppmanat folk – i allmänhet, inte bara anhängare – att avstå från våld, nämligen i en tweet som raderades av Twitter.

Har någon hört eller läst ett uttalande från Trump som gör påståendet att han skulle ha "tvärvänt" motiverat?

Jag har sett att många Trump-fientliga vänsterliberaler vantolkar hans "I love you" som ett stöd till våldsverkarna, men det är det ju inte, utan det här är bara vänstermedias sätt att försöka rationalisera sitt oresonliga hat.
Citera
2021-01-08, 18:56
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
donald är ju lika gammal? Det skiljer väl bara 5-6 år mellan dem? Den åldersskillnaden är väl mest relevant när man är i 15-årsåldern?

Fyra år
Citera
2021-01-08, 18:56
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mufff
Är det därför polisen står och viftar in demonstranterna och uppenbarligen manar på dem att avancera?

https://www.liveleak.com/view?t=9Mi4y_1610070505
Och utan att fråga dig själv "kan han ha kallat på hjälp från kollegor som befann sig utanför bild och denna video är tagen ur sin kontext?", så bildar du en egen uppfattning om vad som skedde baserad på vad en helt okänd människa påstår på internet. Hur vore det med lite kritiskt tänkande någon gång?

Du inser inte att det är en ny konspiration efter den andra? Vad hände t.ex. med pizzagate som var så hett under presidentvalet 2016? Så fort Trump vann så rann det ut i sanden, och idag pratas det ingenting om det. Jag tycker att en så pass stor och allvarlig sak som en pedofilring för världseliten inte bara borde dö ut så snabbt efter att "rätt person" vann valet. Men vinner man så har man inga anledningar att fortsätta driva på med en massa vrickade lögner. Men ni är för korkade för att inse att era svaga intellekt används som marionettdockor av de som vill störta demokratin och den fria världen.
Citera
2021-01-08, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Statstelevisionen påstår både i sändning och i en artikel på sajten att Trump "tvärvänder och fördömer stormandet" idag.
Men jag kan inte hitta någon tvärvändning i presidentens syn på stormningen av Capitolium, eller ens någon ändring av sin syn på den, då han tidigare inte ö h t uttalat sig specifikt om den, utan bara uppmanat folk – i allmänhet, inte bara anhängare – att avstå från våld, nämligen i en tweet som raderades av Twitter.

Har någon hört eller läst ett uttalande från Trump som gör påståendet att han skulle ha "tvärvänt" motiverat?

Jag har sett att många Trump-fientliga vänsterliberaler vantolkar hans "I love you" som ett stöd till våldsverkarna, men det är det ju inte, utan det här är bara vänstermedias sätt att försöka rationalisera sitt oresonliga hat.

Nä från att säga i Love you. You are special.
Till det han säger nu är så klart ingen vändning

Haha.

Ja, han kan ställa upp i Florida. De får ankra ett hangarfartyg utanför kusten för att kunna hålla ordning på det.
Citera
2021-01-08, 19:01
Medlem
Herzs avatar
Citat:
Tror detta mycket väl kan resultera i att Trump grundar ett eget konservativt parti så blir det lite uppvärmning inför comebacken när hans kandidater kommer på kongressplatser i mellanårsvalen. Många Republikaner är trötta på politrucker som Mitch McConnell m.fl. och många Bernie-Boys och Independents kommer äcklas över Biden och hans dementa oduglighet, så det finns en betydande marknadsandel av röster att plocka in på. Detta vet en affärsman som Trump. En lågoddsare är att detta kungörande kommer ske samma dag som Biden svärs in!

En start kan bli att Trump börjar som senator för Florida! Det ska tilläggas att Marco Rubios ämbetstid löper 2022 och hans plats kommer då vara föremål för nästa mellanårsval! Att han utmanar honom där som en tredjepartiskandidat är inte helt omöjligt!

Nej nej, Trump kommer inte tillbaka. De kommer döda honom eller fängsla honom i värsta fall. Om inte det, så kommer de göra honom politiskt ineffektiv. Globalisterna kommer kollapsa USA innan 2024. Det är nu USA måste vakna upp och slå tillbaka innan det är försent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in