2021-01-08, 19:11
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pronh
Det var ganske så tydelig at hun ikke gikk symetrisk med begge ben i dag, og at hun brukte mer dobbeltak med og uten fraspark enn hun normalt gjør. Spesielt synlig på siste. Ikke så rart etter uhellet hun hadde.

Citat:
– Högersidan vill krampa ihop lite och sen sitter det lite i ryggen, jag har en del låsningar i bröstryggen som gör att jag blir lite tungandad, säger hon.

Hon säger att det är 50/50 om hon hoppar av imorgon.
Citera
2021-01-08, 19:15
Medlem
FNLSs avatar
Flera som kan passera Andersson imorgon men jag håller henne ändå som favorit till tredjeplatsen sett till hur hon klättrat i touren. Kan Karlsson bli frisk har hon ett ännu bättre läge men det har jag svårt att tro.

Sorina får spåra i kvalet imorgon. Känns som hon är på väg ut ur toppstriden. 43 damer till start så Stadlober får ta i om hon inte ska gå vidare.
Citera
2021-01-08, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Hon säger att det är 50/50 om hon hoppar av imorgon.

Hyr irländarnas fysio!

Skämt åtsido. Om Frida varit med Ebba på toppen och de kunnat utnyttja luftsuget nerför växelvis så hade det varit dejlig. Dörrkarm. Italien. Morgonträning. Kan tänka mig att tidigare tv-inslag med svensk dörrträning kunnat spela en viss roll också.

Tycker vi kallar det "Frida K - skada" nu apropå "Frea K - accident".
Senast redigerad av ccnut 2021-01-08 kl. 19:20.
Citera
2021-01-08, 19:25
Medlem
Diggins imponerar igen och igen. Förlorar bara 4 sekunder mot Stupak i vad som hon troligen ansåg hennes sämsta etapp i touren i förhand. Även om Brennan gör ett dåligt lopp så borde hon vara nöjd med sin prestation såhär långt. Hon ligger i princip i paritet med Sveriges starkaste åkare och har god chanser till en pallplats i totalen när det bara är sprinten kvar.

Gillar Ebba men nu måste hon sluta åka som om hon vore Johaug.
Citera
2021-01-08, 19:25
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muney
Nej, rent objektivt är hon ju ingen vinnare med det hon har visat hittills och jag håller med dig i stort. Jag vände mig främst mot den allmänna negativiteten mot henne just idag när hon faktiskt gör en bra etapp och har lyckats komma tillbaka efter en usel start på touren.

Så det hon skulle gjort annorlunda var alltså att göra ett monsterlopp där hon tar dryga 2 minuter på Diggins m.fl. för att ha en chans på totalvinsten, annars kan hon lika gärna ge upp? Uppfattat.
Ja det är för sorgligt. Denna gnällande negativitet är riktigt trist.

Att man sitter och håller på ryskor, tyskor och amerikanskor, allt utom en svenska, är också för mig i min enkla lilla värld väldigt svårt att förstå sig på.
Citera
2021-01-08, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Diggins imponerar igen och igen. Förlorar bara 4 sekunder mot Stupak i vad som hon troligen ansåg hennes sämsta etapp i touren i förhand. Även om Brennan gör ett dåligt lopp så borde hon vara nöjd med sin prestation såhär långt. Hon ligger i princip i paritet med Sveriges starkaste åkare och har god chanser till en pallplats i totalen när det bara är sprinten kvar.

Gillar Ebba men nu måste hon sluta åka som om hon vore Johaug.

Ebba åker som en hund som viftar på svansen. Gäller bara att skaka av sig ohyran i "hundkojan" tillräckligt bra.

Vi får inte glömma att Ebba "ensam" hängde av flera åkare, Sorina, Fähndrich, Razymova, Svahn, Lampic och Kirpichenko t ex.
Senast redigerad av ccnut 2021-01-08 kl. 19:43.
Citera
2021-01-08, 19:38
Medlem
Ostrobothnias avatar
Krista var tydligen rädd det skulle bli ett riktigt kaoslopp och gick inte på bästa skidparet ifall det blivit knall o fall, hon menade att Brennan faktiskt varit i backen ngt skede.
Citera
2021-01-08, 19:40
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Ja det är för sorgligt. Denna gnällande negativitet är riktigt trist.

Att man sitter och håller på ryskor, tyskor och amerikanskor, allt utom en svenska, är också för mig i min enkla lilla värld väldigt svårt att förstå sig på.

Gnäll och gnäll men 19 gånger på pallen utan en seger är knappast en slump. Brukar inte ha mycket till övers för Kristoffer Bergström men här har han onekligen en del poänger.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/M36B4o/det-ar-darfor-ebba-andersson-inte-vinner
Citera
2021-01-08, 19:43
Medlem
Hon är alltid skadad, är det inte finger, då en rygg el ljumske. Totalt överdramatiserande o ska alltid ha en skada o skydda svaga resultat med. Att jämföra med Calle som måste ses som en av de mest talanglösa vi haft i tävlings sammanhang är ju orättvist mot alla. Han är ju ett prestationsmässigt vrak.
Citera
2021-01-08, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solveig70
Hon är alltid skadad, är det inte finger, då en rygg el ljumske. Totalt överdramatiserande o ska alltid ha en skada o skydda svaga resultat med. Att jämföra med Calle som måste ses som en av de mest talanglösa vi haft i tävlings sammanhang är ju orättvist mot alla. Han är ju ett prestationsmässigt vrak.

Depressiva hittar de små sakerna i livet att glädjas åt.
Citera
2021-01-08, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solveig70

Ändå har Calle varit på pallen i totala tds rätt grymt av en talanglös även vunnit etapp
Senast redigerad av Johanhaa 2021-01-08 kl. 20:07.
Citera
2021-01-08, 20:06
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Ändå har Calle varit på pallen i totala tds rätt rygmt av en talanglös även vunnit etapp
Exakt, är det någon som får så mycket oförtjänt skit som Calle, knappast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in