Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Hon skulle inte gjort något annorlunda, men hon är ingen vinnare. Hon har inte de egenskaper som behövs för att hitta vägen till vinst. Hon är inte tillräckligt bra för att gå ifrån och hon är inte tillräckligt snabb för att vinna i en spurt om segern.
Om det fortsatt skulle vara TdS-motstånd skulle jag tro på att hon gnetar till sig någon seger ungefär som Steira gjorde. Dock kommer ju Johaug tillbaka snart och då blir det i princip omöjligt. Sedan kommer Fossesholm att utvecklas och Norge lär plocka fram ytterligare åkare vad det lider. Frida kommer med säkerhet var den som främst utmanar om att vinna och även hon blir ju då en konkurrent till Ebba.
Jag gillar ju Ebba och vill verkligen att hon ska få vinna, men jag har svårt att se det ske. Trodde att hon skulle vinna idag.
Nej, rent objektivt är hon ju ingen vinnare med det hon har visat hittills och jag håller med dig i stort. Jag vände mig främst mot den allmänna negativiteten mot henne just idag när hon faktiskt gör en bra etapp och har lyckats komma tillbaka efter en usel start på touren.
Citat:
Ursprungligen postat av
katw
Knappast tillräckligt för att vinna totalt nu när det bara är två etapper kvar.
Så det hon skulle gjort annorlunda var alltså att göra ett monsterlopp där hon tar dryga 2 minuter på Diggins m.fl. för att ha en chans på totalvinsten, annars kan hon lika gärna ge upp? Uppfattat.