2021-01-08, 17:25
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Ja vi kan ju börja med dokumentet jag skickade som du anser inte pratar om det:
"placed in the boxes, sealed up, stored under the table. This was done because employees tought that they were done for the night and were closing up and ready to leave"

Detta är ju såklart också enkelt att se med egna ögon iom att det finns övervakningskameror från 4 olika vinklar som har filmat det..

Men men. Från din första länk. Du måste bara orka läsa lite längre ned när dom är förbi vattenläckan på morgonen:
"Later in the night, Regina Waller, the Fulton County public affairs manager for elections, told ABC News that the election department sent the State Farm Arena absentee ballot counters home at 10:30 p.m. despite earlier intentions to complete processing Tuesday night. Some additional numbers could still come out Tuesday night, but as of now the staff will be back at 8:30 a.m. Wednesday."
Som alla andra säger alltså. Dom blev tillsagda att sluta runt 22.30 och runt 23.00 blev dom tillsagda att börja igen, när alla hade lämnat stället. Det ser du också på videon.

Din andra länk postades November 3rd, 9:36 PM EST och dom skriver också om att det rapporteras att dom ska fortsätta under kvällen. Men dettta är ju postat innan problemen vi pratar om ens uppstått....

Har du några fler exempel du vill dra in för att visa hur fel du har?

Fel i vad? Pratar vi inte om vattenläckan och när den uppstod?

Citat:
Eller är du inte medveten om att man också stängde ned på kvällen och att det rapporades att det var pga vattenläcka?

Du säger att rapporteringen handlar om att vallokalen stängde under kvällen på grund av en vattenläcka, jag säger morgonen.
2021-01-08, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Fel i vad? Pratar vi inte om vattenläckan och när den uppstod?

Du säger att rapporteringen handlar om att vallokalen stängde under kvällen på grund av en vattenläcka, jag säger morgonen.
Du är efterbliven. Jag säger hela tiden att den skett på morgonen. Men som rapporteringen visar och som dokumenteringen från State offices utredning visar så rapporterades att man stängde ned pga Vattenläcka på kvällen, vilket dom nu erkänner inte stämmer. Jag undrar varför man stängde ned för det kvarstår dom vid att dom gjorde. Vi vet att effekten blev att man fick möjlighet att räkna röster utan observatörer. Men vi vet inte den "officiella" anledningen till att man bestämde att stänga iom att man nu bortgår från det som tidigare rapporterades, vi drar in mitt tidigare inlägg igen:

Citat:
Precis, ingen frågar varför man stängde ned på morgonen utan varför man stängde ned på kvällen. Eller är du inte medveten om att man också stängde ned på kvällen och att det rapporades att det var pga vattenläcka?

Duger inte dokumentet jag precis skickade: https://www.courtlistener.com/recap/gov.uscourts.gand.284055/gov.uscourts.gand.284055.72.1.pdf

"Our investigation revealed that the incident intially reported as a water leak late in the evening on November 3rd was actually a urinal that had overflowed early in the morning of November 3rd, and did not affect the counting of votes by fulton County later that evening.

Då svarade du kort och gott att inget stängdes på kvällen:
Citat:
Enligt dokumentet du skickade stängdes ingenting ner? Men vi får fortsätta i valfusktråden

så jo, enligt dokumentet så stängde dom ned rösträkningen ett tag iom att dom skriver:
""placed in the boxes, sealed up, stored under the table. This was done because employees tought that they were done for the night and were closing up and ready to leave"

Enligt källan du länkade också, inte den andra källan iom att den skrevs innan stoppet på kvällen gjordes... Så varför säger du emot att dom stängde ned på kvällen är ett mysterium när du nu ska låtsas att du visste det hela tiden fast din inläggshistorik visar nånting annat.

Jag säger att rapporteringen sa att man stängde på kvällen men nu dragit tillbaks det, precis som dom säger i rapporten jag länkat... Jag säger också att det var en vattenläcka på morgonen som jag också har påpekat finns på videoöverbevakning och kan ses om man så vill, då stängde man dock inte ned rösträkningen utan man sköt på den, den var aldrig uppstartad på morgonen.
2021-01-08, 17:44
Medlem
Citat:
Var det en ordentlig Audit, nej juste? var den på ett område som är kraftigt omdiskuterat, nej juste... Återkom när du hittar en ordentlig audit på Fulton County, tack.
Du menar att Fulton inte var med i omräkningarna? Vad menar du mer görs i en "audit" av rösterna än som skedde under den manuella och övervakade omräkningen? Ni tror ju fortfarande att Dominion hackat omräkningarna, trots att en av de övervakades och sköttes manuellt, det kommer ju inte en granskning av några kuvert kunna förändra.
2021-01-08, 17:45
Medlem
Bostonroses avatar
Fbi raid tennessee

https://eu.tennessean.com/story/news/politics/2021/01/08/fbi-agents-search-offices-multiple-tennessee-republicans-capitol/6593526002/
2021-01-08, 17:53
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bostonrose
Fbi raid tennessee

https://eu.tennessean.com/story/news/politics/2021/01/08/fbi-agents-search-offices-multiple-tennessee-republicans-capitol/6593526002/

Vad kan det gälla? Dom går på reps så lär inte gälla Trumps version av valfusk eller?
2021-01-08, 18:08
Medlem
siisters avatar
Citat:
Du är efterbliven. Jag säger hela tiden att den skett på morgonen. Men som rapporteringen visar och som dokumenteringen från State offices utredning visar så rapporterades att man stängde ned pga Vattenläcka på kvällen, vilket dom nu erkänner inte stämmer. Jag undrar varför man stängde ned för det kvarstår dom vid att dom gjorde. Vi vet att effekten blev att man fick möjlighet att räkna röster utan observatörer. Men vi vet inte den "officiella" anledningen till att man bestämde att stänga iom att man nu bortgår från det som tidigare rapporterades, vi drar in mitt tidigare inlägg igen:

Då svarade du kort och gott att inget stängdes på kvällen:

så jo, enligt dokumentet så stängde dom ned rösträkningen ett tag iom att dom skriver:
""placed in the boxes, sealed up, stored under the table. This was done because employees tought that they were done for the night and were closing up and ready to leave"

Enligt källan du länkade också, inte den andra källan iom att den skrevs innan stoppet på kvällen gjordes... Så varför säger du emot att dom stängde ned på kvällen är ett mysterium när du nu ska låtsas att du visste det hela tiden fast din inläggshistorik visar nånting annat.

Jag säger att rapporteringen sa att man stängde på kvällen men nu dragit tillbaks det, precis som dom säger i rapporten jag länkat... Jag säger också att det var en vattenläcka på morgonen som jag också har påpekat finns på videoöverbevakning och kan ses om man så vill, då stängde man dock inte ned rösträkningen utan man sköt på den, den var aldrig uppstartad på morgonen.

Citat:
Eller är du inte medveten om att man också stängde ned på kvällen och att det rapporades att det var pga vattenläcka?

Citat:
Enligt dokumentet du skickade stängdes ingenting ner?

Jag menar att ingenting stängdes ner på kvällen på grund av en vattenläcka.

Kan du inte länka till någon som den 3:e november skriver att vallokalen stängdes på kvällen på grund av vattenläckan?

the incident initially reported as a water leak late in the evening on November 3rd was actually a urinal that had overflowed early in the morning of November 3rd

Från 6/12 tolkar jag som att det rapporterades under kvällen att det var en vattenläcka, inte att det hände under kvällen.

Fulton Commission Chairman Robb Pitts told The Atlanta Journal-Constitution on Tuesday evening that the pipe burst at 6:07 a.m. and was repaired within two hours
https://www.ajc.com/news/atlanta-news/fulton-election-results-delayed-after-pipe-bursts-in-room-with-ballots/4T3KPQV7PBEX3JVAIGJBNBSVJY/?outputType=amp

Vilket stämmer bra överens med det jag läser
2021-01-08, 18:21
Medlem
Citat:
Det menar jag med, men har du förstått att man rapporterade först att det var pga en vattenläcka? Nu är frågan iom att det inte längre är versionen man håller sig till, varför stängde man ned på kvällen?

Citat:
Fulton Commission Chairman Robb Pitts told The Atlanta Journal-Constitution on Tuesday evening that the pipe burst at 6:07 a.m. and was repaired within two hours
https://www.ajc.com/news/atlanta-news/fulton-election-results-delayed-after-pipe-bursts-in-room-with-ballots/4T3KPQV7PBEX3JVAIGJBNBSVJY/?outputType=amp

Precis, den nya versionen går bra överrens med att det inte var en vattenläcka på kvällen, fullt medveten om det vilket är varför jag klart och tydligt undrar vad som är den officiella versionen till nedstängningen iom att den gamla inte längre gäller.

Aaah fattar lite mer nu: https://www.youtube.com/watch?v=C25DAAHZdEw Dina ögon klarar inte av att identifiera om klippet sker dagtid eller kvällstid? Eller är det engelskan att dom stänger just nu du inte fattar?
Senast redigerad av smultronkungen2 2021-01-08 kl. 18:25.
2021-01-08, 18:22
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank-costello
Nytt inlägg av Trump på Twitter. Han skriver att de 75 miljoner människor som som röstade på honom, vilka han kallar fantastiska patrioter, samt America First och Make America Great Again, kommer att ha en gigantisk röst långt in i framtiden.

Han skriver vidare att de inte kommer att bli respektlöst eller orättvist behandlade på något sätt och vis.

The 75,000,000 great American Patriots who voted for me, AMERICA FIRST, and MAKE AMERICA GREAT AGAIN, will have a GIANT VOICE long into the future. They will not be disrespected or treated unfairly in any way, shape or form!!!
https://mobile.twitter.com/realDonaldTrump/status/1347555316863553542

Han nämner även i ett annat inlägg att han inte kommer närvara under ceremonin den 20:e december, då USAs president ska sväras in.

To all of those who have asked, I will not be going to the Inauguration on January 20th.
https://mobile.twitter.com/realDonaldTrump/status/1347569870578266115

75 000 000?

Gubbfan kan ju inte räkna. 74 223 744 kan inte rimligen avrundas till 75.
2021-01-08, 18:26
Medlem
siisters avatar
Citat:
Det menar jag med, men har du förstått att man rapporterade först att det var pga en vattenläcka? Nu är frågan iom att det inte längre är versionen man håller sig till, varför stängde man ned på kvällen?

Precis, den nya versionen går bra överrens med att det inte var en vattenläcka på kvällen, fullt medveten om det vilket är varför jag klart och tydligt undrar vad som är den officiella versionen till nedstängningen iom att den gamla inte längre gäller.

Jag hoppas att tredje gången gillt fungerar för mig: kan du länka till några medier eller andra officiella källor som säger att vallokalen stängde på kvällen på grund av vattenläckan?
2021-01-08, 18:31
Medlem
Bra att dominion stämmer Sidney Powell. Då kommer sanningen och valfusket upp till ytan.

Ytterligare bevis på Kinesisk inblandning i det hela.

https://twitter.com/docdhj/status/1347578775639388160?s=20

Huawei,
Chinanet
China unicom

Lite mer intressant från jsnip, wink wink

https://youtu.be/VnvbI7WDkKo

Man skulle kunna klassa det som konspirationsteorier men men......
2021-01-08, 19:18
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:

Kan du inte länka till någon som den 3:e november skriver att vallokalen stängdes på kvällen på grund av vattenläckan?

the incident initially reported as a water leak late in the evening on November 3rd was actually a urinal that had overflowed early in the morning of November 3rd

Från 6/12 tolkar jag som att det rapporterades under kvällen att det var en vattenläcka, inte att det hände under kvällen.

Lägger mig i ditt gnat här lite.
Hörde/läste i början att någon sa i någon rapportering på en fråga om varför flera stater stängde ner räkningen på kvällen den 3:e att just i Atlanta (Fulton) så berodde det på en vattenläcka.

Detta var i början på rapporteringen så gissningsvis sades detta den 4:e, 5:e nov någongång. Kan bli svårt att hitta detta uttalande igen så långt efteråt då det kan vara redigerat om uppgiften var felaktig. Det kan ha berott på missuppfattningar i informationsflödet av någon journalist eller så var informationen fel från källan redan från början.

Nu vet vi att den lilla läckan var på morgonen om man ska tro på vad som sägs.
2021-01-08, 19:33
Medlem
Citat:
Jag menar att när du hittat en ordentlig audit med signature matches gjord i Fulton County så ska du skicka över den. När du länkat den ska jag ta hänsyn till den och svara på det. Men innan den är länkad tänker jag inte prata hypotetiskt.
Haha, just det. Hela min poäng var att det inte finns någon mening i att göra ännu mer undersökningar, audits, omräkningar etc då ni bara slänger dessa i sopen för att de motsäger det ni vill höra.

Du "kräver" en audit - utan att kunna beskriva vad denna audit ska innehålla som inte redan gjorts i de tre granskningarna som skett.
Du säger att du vill ha "signature matches" - vilket gjordes två oberoende gånger under själva valprocessen, och ytterligare har kontrollerats med 15000 stickprover. Du ser inte det orimliga i att er valfusktes bygger på att de både hackat systmet och skickat in poströster - där de såklart hade klarat sig superbra på antingen det ena eller det andra. Och skulle de skicka in falskröster är det såklart valdagsrösterna som de skulle påverkat då de inte har något paper trail till skillnad mot poströsterna.

Du väntar/kräver/ska-ta-hänsyn-till nytt material, och tyvärr. Bevisbördan har sen valet legat på er sida och där har ni fallerat varje gång. Alla extrakontroller, alla grundliga undersökningar från oberoende instanser, har utförts och dessa har kommit fram till samma resultat. Valet gick schysst till. Precis som väntat förlorade Trump, vilket även alla tecken inför valet visade på. Du får helt enkelt stå kvar på förlorarsidan och vänta på nytt material som inte kommer - eller nya bevis som Rudy inte har, eller en ny plan som Trump aldrig kommer presentera. De har ljugit för dig i flera år, och det är därför du är sur på mig och andra här inne som talar sanning och du kräver saker av oss. Kräv av dom istället. Var fly förbannad för att Rudy och Trump antingen är totalt inkompetenta eller för att de ljugit rakt upp och ner under den här perioden - något mellanting finns inte.
Senast redigerad av aloc 2021-01-08 kl. 19:40.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in