2021-01-08, 17:15
Medlem
Det var alltså ok att storma Kapitolium när Kavanaugh skulle sväras in i SCOTUS 2018, men INTE i veckan när man ville protestera mot utbrett valfusk och en illegitim president!

www.twitter.com/JuliePonzi/status/1347003241876258816

https://donsurber.blogspot.com/2021/01/storming-capitol-was-cool-in-2018.html

Double-standards much?

Jag noterar även i mitt sociala medieflöde att samma vänsterdårar som skrek högst om att man skulle "avfinansiera polisen" är det som skriker som blådårar nu att polisen måste göra mer för att ingripa mot demonstranterna.

Double-standards much?
Citera
2021-01-08, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Det är rätt men det blir löjligt att framställa trump som någon fredsmäklare sett till de många krigsliknande handlingar som han genomfört.

Citat:
Donald Trump är den fredligaste presidenten som USA haft. Det förklarade den tidigare S-politikern Thomas Bodström i TV4 Nyhetsmorgon på fredagen.

Citat:
– Man reagerar ju ryggmärgsmässigt när det gäller Trump, att vad han än gör så är det fel. Man tycker så illa om den mannen, eller jag gör det i varje fall. Men man måste ändå säga att han är den fredligaste presidenten som USA har haft, sade han i Nyhetsmorgon.

Citat:
"Nää", inflikade snabbt SVT:s vd Eva Hamilton, som av någon anledning kallats in som expert i TV4:s panel.

Citat:
Men Bodström stod på sig och betonade att Trump visst är den fredligaste presidenten i modern tid när det gäller att inte starta krig. Trump vill inte ha krig någonstans, menar han.

– Det är ett faktum att han vill dra sig ur alla krig, oavsett hur mycket det tar emot att säga det.

https://www.friatider.se/bodstr-m-donald-trump-den-fredligaste-presidenten-usa-haft
Citera
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Och det som står på paketet har inget att göra med innehållet.

Okej?
Citera
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Det är rätt men det blir löjligt att framställa trump som någon fredsmäklare sett till de många krigsliknande handlingar som han genomfört.

USA har inte skickat marktrupp till någon konflikt. När det gäller konflikten i Jemen är det det ett proxy war mellan Saudiarabien och Iran. Nu är jag inte helt uppdaterad i den konflikten men Saudiarabien har skickat in marktrupp och lidit förluster, den iranskstödda jemenitiska sidan har skickat missiler mot Saudiarabiens oljefält. Detta sammantaget, USA:s nära allierade Saudiarabien i problem, hot mot oljeproduktionen och att Iran kan vinna mark innebär att vitala amerikanska intressen står på spel, vilket det inte gjorde i Serbien, Libyen och Irak.

Att kalla Trump för en fredsängel är nog att gå några steg för långt, men Trump lärde sig förmodligen av det senaste Gulfkriget att det kan bli kostsamt både ekonomiskt och politiskt att hamna i en långvarig konflikt med marktrupper.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Ska vi ringa ironiklockan igen?

Polisen som dog i CH hette Brian Sicknick, blev 42 år gammal https://twitter.com/FowlCurtis/status/1347565469218304002/photo/1

Hans twitter https://pbs.twimg.com/media/ErODpupXUAAUYE8?format=jpg&name=small

Ytterligare en person utan historik på internet. Nytt konto på Twitter med 33 följare utan att ha postat ett enda inlägg. Jag kollade i Wayback Machine och han följde 31 stycken i morse. Jag skulle vilja se honom drabba samman med demonstranterna. Det borde finnas video på detta.
Citera
2021-01-08, 17:17
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Inte direkt men indirekt via CIA (bl a Brennan), genom att stödja rebeller som började strida mot regeringen för att få bort Assad.
Det är klart att det är USA som ligger bakom kriget i Syrien.

Struntprat.
Alla inbördeskrig har fraktioner och diverse stöd ” utifrån” din obildade ....
Citera
2021-01-08, 17:18
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detekarvisst
Avlägsna dig från tråden om du inte är kapabel att sakligt bemöta ontopicinlägg. Jag gör relevanta jämförelser för att belysa din sidas monumentala hyckleri. Säkert jobbigt för dig att läsa men det är ren fakta. Vänsterblivna kan ockupera senatsbyggnader och härja runt. Som vid tillsättningen av Kavanaugh och det utan att hysteriska brösttoner om ”terrorism” hörs från etablissemanget.

Men det var ju AFA och/eller BLM som kaozade i onsdags skriver ju flera här i tråden?
Citera
2021-01-08, 17:18
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Donald "never ever give up" Trump verkar ha gett upp nu.

Ja, paradoxen är monumental, majestätisk. Han går alltså "etablissemangets" vägar nu. Haha
Citera
2021-01-08, 17:19
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Ytterligare en person utan historik på internet. Nytt konto på Twitter med 33 följare utan att ha postat ett enda inlägg. Jag kollade i Wayback Machine och han följde 31 stycken i morse. Jag skulle vilja se honom drabba samman med demonstranterna. Det borde finnas video på detta.

Han gick ju med i Juli 2019. https://twitter.com/bsicknick

och det du säger om att Babbit inte fanns på internet innan är ju inte heller sant, hon var en jävligt aktiv internetanvändare och streamade till och med den 6te januari
Citera
2021-01-08, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Han vill bara tvinga dem till förhandlingsbordet, han ville aldrig kriga mot Iran.

Har ni glömt om att Trump är den förste presidenten sen Eisenhower som öppet pratat om det militär-industriella komplexet? Han vet vad det handlar om, kanske är det därför som de drivit ut honom.

Nu kan de fortsätta hetsa mot Syrien, jag tror det bli en upptrappning av kriget med Biden/Harris eftersom Assad är kvar. De vill ha bort Assad.
Det verkar ju ha gått väldigt bra det där med förhandlingsbordet. Han har samtidigt bland mycket annat släppt bomber som aldrig förr i Afghanistan, Yemen och Somalia. Jag lägger ingen värdering i huruvida dessa bomber var nödvändiga eller ej men det blir ultralöjligt att kalla trump för fredsmäklare eller pacifist sett till dessa fakta.
Citera
2021-01-08, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Donald "never ever give up" Trump verkar ha gett upp nu.
Knappast, han har betydligt bättre saker att göra än att gå på "Bejing-Bidens" falska insvärningsceremoni. Knappt en käft kommer dyka upp och man kommer skylla allt på "COVID-19" men alla vet att det är för att "Dementia-Joe" är en sorglig loser som bara kan vinna genom falskspel. Men Trump, däremot, kommer hålla ett grandiost rally i Florida samma dag som kommer locka horder av människor!

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1347569870578266115
Citera
2021-01-08, 17:20
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Det var alltså ok att storma Kapitolium när Kavanaugh skulle sväras in i SCOTUS 2018, men INTE i veckan när man ville protestera mot utbrett valfusk och en illegitim president!

www.twitter.com/JuliePonzi/status/1347003241876258816

https://donsurber.blogspot.com/2021/01/storming-capitol-was-cool-in-2018.html

Double-standards much?

Jag noterar även i mitt sociala medieflöde att samma vänsterdårar som skrek högst om att man skulle "avfinansiera polisen" är det som skriker som blådårar nu att polisen måste göra mer för att ingripa mot demonstranterna.

Double-standards much?

I somras attackerade BLM/Antifa Vita huset och läget var så pass allvarligt att Secret Service tvingade Presidenten till en underjordisk bunker...

Media håhade Trump då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in