2021-01-08, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Vilka krig har Trump startat?

Bush: Irak, Afghanistan

Obama: Libyen, Syrien

Trump: ???

Nu pratar vi om att fälla bomber.
Trump har fällt fler bomber än tidigare 2 presidenter.

Bomber dödar människor. Alltså är Trump ingen fredspresident. Bara folk i MAGA sekten går på den myten.

Ingen här pratar om antalet krig som startats. Men gärna om hur många militära attacker som genomförts
Citera
2021-01-08, 17:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Men det här hyllandet av Trump som fredens ängel är ju bara hyckel.
Hade han fällt en atombomb över Iran hade trumpnissarna jublat över det också.

Allt för att "own the libs" antar jag.
MAGA sekten borde klassas som en terrorrörelse
Citera
2021-01-08, 17:04
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Obama startade väl för f- n inte kriget i Syrien!

Inte direkt men indirekt via CIA (bl a Brennan), genom att stödja rebeller som började strida mot regeringen för att få bort Assad.
Det är klart att det är USA som ligger bakom kriget i Syrien.
Citera
2021-01-08, 17:04
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Iran, även om det inte är ett regelrätt krig ännu så har han definitivt eskalarerat processen i den riktningen.

Nej det är inte krig mellan dessa stater, även båda sidor har utfört krigsliknande handlingar mot varandra. Tror ej heller att det kommer att eskalera till ett fullskaligt krig dem emellan. Båda parter har för mycket att förlora på det.
Citera
2021-01-08, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Du tror inte att Catanzara bör ses som oerhört partisk? Han är en enorm Trumpsupporter, i dessa lägen bör man inte lita på vad en sådan person säger. Fast jag kan ha fel, när det är en BLM-protest så kanske du är typen som går direkt till källan, arrangörerna, för att ta reda på vad som egentligen hände när högermedia målar ut dem som rioters? För enligt din logik så bör ju de som var på plats kunna berätta hur det verkligen låg till?
Din jämförelse haltar, jag pratar om att han fått info från folk som stod på "den andra sidan"i den här konflikten, dvs. polisen. Men ja, jag tycker fler polisredogörelser från BLM-upplopp också bör beredas plats i media, som om det var din poäng håller jag helt med, men jag har en känsla av att det inte var det.

Beträffande demonstranterna, i ett annat inlägg har jag citierat vänsterextremisten John Sullivans vittnesmål, som även han medverkade vid händelsen, och även han ger en liknande bild. Ashli Babbitt, kvinnan som sköts i kallt blod, var INTE våldsam.

Här kommer ytterligare vittnesmål från fyra veteraner som också var på plats:

https://www.thegatewaypundit.com/2021/01/capitol-siege-four-veterans-give-firsthand-account-thursdays-protest-us-capitol

Så jag har inga problem med att använda vittnesmål på plats från folk som faktiskt varit på plats, vare sig de är till höger eller vänster, för om de bägge bekräftar samma sak så ligger det med all sannolikhet en hel del i det de säger. Men sådana som er är lite lustiga att debattera med. Å ena sidan ska man inte lyssna på utsagor från någon som inte var där, som polisfackschefen, å andra sidan ska man inte heller lyssna på folk som varit där, men samtidigt är det helt legio att lyssna på någon som Thomas Bodström som har noll och inget med USA politik att göra och har heller aldrig haft det, och utan någon som helst anknytning till någon som har det, och som till råga på allt sitter i en studio tusentals mil från hämdelsernas centrum och komenterar kring det långt efter att aktionen avslutats! Ja, ni är allt lustiga ni, men inte på ett komiskt sätt!
Citera
2021-01-08, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Nej det är inte krig mellan dessa stater, även båda sidor har utfört krigsliknande handlingar mot varandra. Tror ej heller att det kommer att eskalera till ett fullskaligt krig dem emellan. Båda parter har för mycket att förlora på det.
Det är rätt men det blir löjligt att framställa trump som någon fredsmäklare sett till de många krigsliknande handlingar som han genomfört.
Citera
2021-01-08, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auskultant
Jättekul om Trump benådar sig själv medan hans svans får tio års fängelse för angreppet på capitolium (hans egen exekutiva order angående skyddet av monument).
Kul kanske, men knappast smart då en självbenådning knappast håller och dessutom skulle ses som ett erkännande.
Citera
2021-01-08, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Trams, bara för att jag inte skrev ett långt svar menar du att man " har låg IQ

, varför? vad är din agenda?

1. Du kallade precis någon annan fiskmås IQ.
Därav citerade jag dig.
Det inlägget verkar raderats pga personangrepp antagligen.

Lite svajjig sjävinsikt va?

Men alla kan kolla upp det.
Liksom din historik bara i denna tråd av barnsliga personangrepp:

Du skriver "korkad" åt VarmaDrycker
(FB) Presidentvalet i Belarus 9 augusti 2020

Du skriver "din hönshjärna" åt Oshot.cuntwell

Du kallar kaerakel " råkorkad"

Du borde hålla käft.
Växa upp och komma tillbaka när du hanterar att diskutera ett ämne utan att spotta och fräsa som en rabiat tonåring.

Blir fet ignore på dig.

2. Ja alla har ju en agenda. Som av en händelse diametralt motsatt din så du kan fortsätta spy ut dit hat. Taggarna utåt. Endast här på internet får du existensberättigande när du får tjaffsa och leva ut frustrationerna över ett misslyckat liv.
Citera
2021-01-08, 17:10
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Iran, även om det inte är ett regelrätt krig ännu så har han definitivt eskalarerat processen i den riktningen.

Han vill bara tvinga dem till förhandlingsbordet, han ville aldrig kriga mot Iran.

Har ni glömt om att Trump är den förste presidenten sen Eisenhower som öppet pratat om det militär-industriella komplexet? Han vet vad det handlar om, kanske är det därför som de drivit ut honom.

Nu kan de fortsätta hetsa mot Syrien, jag tror det bli en upptrappning av kriget med Biden/Harris eftersom Assad är kvar. De vill ha bort Assad.
Citera
2021-01-08, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Så men hur blev de 59 gripna om polisen inte försökte stoppa dem?

Tycker du att de som bröt sig in skall dömas? Var det på riktigt elle var det Antifa?

Mja, de flesta av de som greps i närtid till stormningen greps väl för att de bröt mot utegångsförbudet (vägrade gå hem).

Tror inte det genomfördes särskilt många gripanden under själva stormningen, sannolikt av taktiska skäl.
Citera
2021-01-08, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
John Catanzara är inte "polischef" i Chicago eller någon annan stans.

Han är en lokal fackpamp med uttalade Trumpsympatier, som tidigare ålagts disciplinåtgärder för tjänstefel dvs att han inte klarat av att hålla isär sin tjänsteutövning och sina politiska sympatier.

Hur vad det nu förresten med polisen i ditt tidigare inlägg? Är han död, eller lever han som du påstår? Kan du klargöra?
Polisfackschef skulle det stå, och jo, han har tät kontakt med poliser, det ligger liksom i hans roll att ha det!

Brian Sicknick förefaller nu vara avliden enligt mer trovärdiga källor, dock ännu oklart om stroken ens är kopplad till händelserna:

https://www.thegatewaypundit.com/2021/01/capitol-hill-police-officer-brian-sicknick-dies-confrontation-protesters-us-capitol
Citera
2021-01-08, 17:14
Medlem
Raktinyllets avatar
Donald "never ever give up" Trump verkar ha gett upp nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in