2021-01-08, 15:29
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Gick det så snabbt att glömma alla poliser som dog under protesterna som skedde sommaren 2020?

För övrigt riktigt tragiskt att att en polis dog och flera skadades när de utövade sitt yrke i onsdags.
Du menar de andra poliser som tragiskt mördats av MAGA-sektens fascister?
https://en.wikipedia.org/wiki/2020_boogaloo_killings
Citat:
In late May and early June 2020, two ambush-style attacks occurred against security personnel and law enforcement officers in California. The attacks left two dead and injured three others.

U.S. Air Force sergeant Steven Carrillo was arrested soon after the second attack. A second suspect, Robert Justus, surrendered to authorities five days later. The FBI indicated that Carrillo was associated with the boogaloo movement, a loosely organized American far-right extremist movement whose participants say they are preparing for a second civil war.

I övrigt går det inte att hitta så mycket om dödsoffer bland USAs polisstyrkor under sommaren 2020, så du får gärna upplysa oss om vad det är du pratar om. För du hittar väl inte bara på?
Citera
2021-01-08, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Om du ser massa folk på videosarna så är det fel videos du tittar på. Det positiva är att det finns andra som kanske har kompetens nog att följa enkla instruktioner och som kommer se vad jag säger, synd att det blev för svårt för dig.

Så kan det verka om man följer fel info. Här är en annan debunk från apnews:
https://apnews.com/article/election-2020-donald-trump-georgia-media-social-media-e9a73462e39e7aa39683f0f582a6659e

Apnews igen som citerar Rick Barron , election director in fulton county:

Som jag säger till dig och som du kan se om du klickar på rätt videos så ser du att mellan 11.02 pm när dom återupptog räkningen så var inga observatörer på plats. "after a short period" betyder alltså 50 minuter.

Varför tror du att Rick Barron, elections director in Fulton County ljuger när han säger att dom inte var närvarande och videosarna klart och tydligt visar att det han säger stämmer. Är stenen fortfarande en björn?

Det kan vara något fel på sidan eller att den inte är anpassad för min telefon, jag får nämligen samma resultat när jag gör det igen. Jag tittar antagligen på fel video? Det är de som är längst ner. Däremot är det mer av intresse att Rick Baron har sagt det, och AP har rapporterat det. Då är antagligen sant.

Men du menar alltså att under de 50 minuterna äventyrades hela det amerikanska valet? Var är det omfattande valfusket, det som ”stal valet”?

Avsaknad av valobservatörer är inte lika med valfusk. Ser du dem hälla in falska valsedlar eller dylikt medan observatören är borta? Riktigt dåligt att det inte var någon där de 48 minutrarna, det ger konspirationsteoritker luft.
Citera
2021-01-08, 15:33
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Haha den där Q-shamanen är lite arg över att Trumpsupportrar kallar honom för Antifa https://twitter.com/USAwolfpack/status/1346989136310398977
Fyfan vad ntrollad han blir, tycker synd om stackarn. Han behövr hjälp på riktigt

Citat:

looks like you’re with us now. Send me your address and SSN and I’ll add you to the ANtIFA/BLM database and send you your welcome pack and company credit card.
Will Xabandith

Don't forget his big fat check from Soros.

I see Jake at all my Antifa meeting! He's the best! We buy black hoods together and then worship Satan! See you at the next meeting, bud!

Note how far out of touch your digital soldier friends are with reality when it comes to your identity and pause to consider that they're out of touch with reality on everything else you believe. Oops.

Jake, how could you do this to us after we gave you the Bronze Medal of Antifa Freedom???

But we had sex at the antifa hot springs in Napa. Why would you say that

You might've had sex. But I made _love_ to Jake, Antifa style (masked and letting off fireworks when we climaxed). Jake and I had a real and lasting connection as anti-fascist comrades! You were nothing but a cheap hook-up to him

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Det är inte på något sätt märkligt. Han skäms givetvis över det patetiska och misslyckade kuppförsöket, nu fick han krypa till korset och låssas att han inte vet vad som hände.
Patetisk och misslyckad är väl en bra sammanfattning på Trump överlag, men det är knappast troligt att han skäms. Han är helt enkelt inte kapabel till det. Snarare är det nog en stor dos ågren drabbats av då han troligen insett att hans handlande kan få stora negativa konsekvenser för honom personligen och nu har han inte någon pappa som kan hjälpa honom ur knipan.
Citera
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
4-5 bussar med Antifa supportar har bussats in. Det finns på video.

https://mobile.twitter.com/RockNPolitics/status/1346900594796146689

Hoo hoo crackhead. Borde inte du dementera dina egna dumheter nu? Du borde ju veta om att videon är en månad gammal nu. Varför inte ha ryggrad nog att berätta att du gjort fel. Igen.
Citera
2021-01-08, 15:38
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Du menar att man skulle angripa Sovjet innan Tyskland förklarade krig med dem?
Hur du hade tänkt att de allierade skulle ta sig an Sovjetunionen då de hade Nazityskland framför sig?
Vad med Ribbentropp-pakten, alliansen mellan Nazityskland och Sovjet?
Du är väl medveten om att Churchill och Roosevelt hatade Hitler lika mycket som de hatade Stalin?

Patton nämner detta efter andra världskriget. Samtidigt diskuterar du Lend-Lease vilket inte har någon relevans för Sovjet efter kriget.
Så vad är det du vill diskutera, en invasion av Sovjet före eller efter krigets slut med tyskarna?
Och vad gäller Patton, varför tror du han blev utmanövrerad? Jo eftersom ideen han kom med var lika galen som honom själv:

Det var för att visa för dig hur jävla illa ställt det var för Sovjetunionen. Att Sovjetunionen inte hade ens i närheten av samma industriella kapacitet som de allierade... Sovjetunionen hade varit en lätt match och Amerikanerna visste garanterat om att Sovjetunionen inte besatt några Autombomber 1945 vilket USA gjorde.

Citat:
"By the end of the war Patton was defeated. As Eisenhower prepared for the political stage, every misspoken or emotionally charged word uttered by his greatest fighting general threatened to undermine Eisenhower’s credibility and authority, as well as the progress of a post-war order. Patton’s outspoken and unsolicited opinions, coupled with his unwillingness to punish all German citizens during the de-Nazification period, caused Eisenhower to sideline the general. Patton believed in the righteous cause of the military and revealed his plans to fight those who were destroying its morale and who endangered America’s future by not opposing the growing Soviet threat. As a result, he was silenced."
https://www.huffpost.com/entry/general-patton-cold-war-russia_b_5526514

Patton hade alltså inga problem med att godta miljontals döda amerikanska soldater för att frige ett par östeuropeiska länder från kommunismens klor.
Frågan är om det var ett rimligt pris att betala, tror du de amerikanska soldaterna och hemmaopinionen hade gått med på det? Nej, och det hade lett till presidentens avgång.
Patton var bra som general, men det var också allt han var bra som.

Ändå var Churchill inte främmande för tanken att invadera... Och ja det måste det ju ha varit eftersom man var berädd att offra hela imperiet och miljoner liv för ett krig med Tyskland så dina ursäkter där håller inte.

Citat:
Ja, jag refererade ju själv till den länken i mitt tidigare inlägg. Att Lend-Leaseprogrammet var essentielt för Sovjet är vi ju överens om.

Då förstår även du att Sovjet rent logistik skulle ha blivit krossat av det allierade.

Citat:
Varför propsar du då för att man ska ge fan i Trump bara för att folk annars kommer radikaliseras mer. Det är samma retorik som när en lärare inte vill ingripa när en mobbare slår en annan elev, eftersom man är rädd för att denne då bara kommer bli mer arg:

Vad har Trump gjort då efter som de ska ge sig efter honom? Som inte det demokratiska ledarna har gjort menar du? Och säger du uppvigling så är du avfärdat som ett vänstertroll direkt...

Citat:
Stoppa buset så tidigt som möligt, och den största busen är Trump, han är skulden till det som nu skett vid kongressbyggnaden.
Att du vill han ska få sitta kvar i de två veckor som återstår kan verka rimligt om man vill undvika vidare eskalation, men det skulle samtidigt bara ytterligare legitimera huliganernas uppförande. Istället skulle det kunna inspirera dem till att forstätta även efter Trump går av.

Nej det är han inte... isåfall är ju hela demokrat partiet de som bär största skulden för kravallerna i somras...

Jag vill ingenting jag hoppas att ni vänsterdårar får som ni vill det enda som kommer hända är att ni kommer eskalera en redan infekterad situation... som på sikt förhoppningsvis förstör den där skurkstaten inifrån.
Senast redigerad av nousernameneeded 2021-01-08 kl. 15:40.
Citera
2021-01-08, 15:38
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Det finns inte ett spår av Ashli Babbitt på internet innan hon dog. Däremot finns det andra kvinnor med samma namn i Flygvapnet. Namnet är helt klart lika fejkat som hennes död.

https://twitter.com/Ashli_Babbitt?s=09
Citera
2021-01-08, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
https://twitter.com/Ashli_Babbitt?s=09
Imponerad att du orkar svara på det.
Citera
2021-01-08, 15:40
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
En sak är säker dock, med Trump drogs inte USA med något krig. Med Demokraterna vid makten så kommer USA att dras med i nya krig. Och blod av civila kommer att spillas igen, var det än blir i världen (förmodligen vid områden kring Mellanöstern, Iran etc). Fast den här blodspillan kommer att vara helt ok enligt er vänsterblivna, så länge Trump inte sitter vid makten.
Det är dock inte hela sanningen. Det spills rätt mycket civilt blod hela tiden, i det tysta, även under Trump.
Citat:
The Trump administration has significantly increased the tempo of drone strikes in a number of countries, and it has relaxed the rules governing the targeting of these strikes. The result has been an increased number of civilian casualties with even less accountability than before and no redress for the innocent people caught in the middle of our endless wars.

https://www.theamericanconservative.com/articles/trump-escalates-killer-drone-war-and-no-one-seems-to-care/
Citera
2021-01-08, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
Det kan vara något fel på sidan eller att den inte är anpassad för min telefon, jag får nämligen samma resultat när jag gör det igen. Jag tittar antagligen på fel video? Det är de som är längst ner. Däremot är det mer av intresse att Rick Baron har sagt det, och AP har rapporterat det. Då är antagligen sant.

Men du menar alltså att under de 50 minuterna äventyrades hela det amerikanska valet? Var är det omfattande valfusket, det som ”stal valet”?

Avsaknad av valobservatörer är inte lika med valfusk. Ser du dem hälla in falska valsedlar eller dylikt medan observatören är borta? Riktigt dåligt att det inte var någon där de 48 minutrarna, det ger konspirationsteoritker luft.
Jag menar att du har fel när du säger att observatörer var på plats hela tiden. Visst är det dåligt. Vad som ger dom ännu mer luft är att man inte kan svara på varför man avslutade rösträkningen så att alla observatörer gick hem och sen fortsatte.

Men faktum är att jag ville bara berätta att du hade fel och kanske kan du bli lite mer ödmjuk och inse att bara för att du anser att det är observatörer på plats så behöver det inte vara så precis som att bara för att du anser att inget bevis för omfattande valfusk finns så behöver det inte vara så.

Finns hur mycket som helst som tyder på omfattande valfusk men man måste vilja hitta den infon för att nå fram till den, precis som att man var tvungen att ta reda på egen hand att observatörer inte alls var på plats under hela rösträknigen för att få en korrekt bild av det. Iom att du faller utanför denna kriterie så har du inte sett det.

Men missförstå mig inte, jag säger inte att jag kan bevisa valfusk till 100%. Jag säger bara att det finns starka indikationer på valfusk och att man skickar hem observatörer för att man ska avsluta räkningen och sen påbörjar den igen när lokalen är tom för att sen säga att observatörer var på plats är ett av många tecken.

Personligen som jag sagt tror jag att gör man inte en fullständig audit och besvarar dessa frågor som uppstått så tror jag vi får se att det var ett misstag när maktskiftet sker. Jag vet faktiskt inte var jag ska lägga mig längre men jag säger så här, om det kaosar och det blir stora effekter av det säg te.x att staterna lämnas till att bilda egna länder eller liknande så var de det man var ute efter hela tiden från bägge sidor. Jag kan inte se nånting annat än att detta ska vara ett skådespel från bägge sidor alternativt att valfusk faktiskt har skett, för mycket konstigheter. Dock ska jag säga att det jag håller absolut troligast just nu är att Biden blir president, staterna görs inte om till egna länder, men tillräckligt med kaos kommer uppstå för att många ska inse att en audit hade vart välbehövlig.
Citera
2021-01-08, 15:41
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Fyfan vad ntrollad han blir, tycker synd om stackarn. Han behövr hjälp på riktigt

Hahaha ja, särskilt denna träffar rätt bra

Citat:
Note how far out of touch your digital soldier friends are with reality when it comes to your identity and pause to consider that they're out of touch with reality on everything else you believe. Oops.
Citera
2021-01-08, 15:42
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
Du dillar om, underblåser och framhäver antisemitiska konspirationsteorier. George Sorros har inga kopplingar till anti-fa och den utomparlamentariska autonoma vänstern. Det är ett narrativ du driver, vilket bygger på nynazistiska konspirationsteorier och desinformation från sidor som breitbart.

Harris har mycket riktigt varit med och betalt borgen för demonstranter, precis som nynazister betalade borgen för Kyle Rittenhouse.

https://www.reuters.com/article/uk-factcheck-false-george-soros-claims-idUSKBN23P2XJ

https://www.washingtonpost.com/outlook/five-myths/five-myths-about-george-soros/2020/08/06/ad195582-d1e9-11ea-8d32-1ebf4e9d8e0d_story.html
Att påvisa att EN person (som råkar vara jude) finansierar en stor mängd destruktiva vänsterorienterade organisationer är inte "antisemitism". Det är inte heller en konspirationsteori. Det är bara observerbara fakta. All info finns öppet tillgänglig. Även finansieringen av projekt i samarbete med EXPO under svensk valrörelse.

Det är givetvis möjligt att tycka att detta är en bra grej. Men att försöka påstå att detta är "antisemitism" & konspirationsteorier blir enbart tramsigt.

Du tror inte själv på vad du skriver, du ljuger medvetet för att du driver en agenda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in