2021-01-08, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Homes
MSB betalade också utlägget på 259 kr på El Corte Ingles ,som var för MSBs räkning. Man får ju hoppas att det var en mobilladdare och inte en parfym för nattklubbsbesöket.
Säker ett par vinare på taxfree ladda mobilen kan man göra på planet gratis.
Citera
2021-01-08, 14:33
Medlem
Allanamnvarsluts avatar
Man blir ju lite nyfiken om resan i november också innefattade besök på gayklubb och fest med unga gayprofiler som det senaste besöket gjorde. Isf kanske vi kan börja hitta en röd tråd kring Eliassons "nödvändiga" resor till Gran Canaria. Det kanske inte är hans vuxna dotter som är det "nödvändiga" här...
Citera
2021-01-08, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OffenDead
På tiden. Hoppas att han inte får fler tunga uppdrag framöver. Men det sa vi under hans tidigare fyra skandaler också.
Skulle inte kalla nått av hans uppdrag " Tunga " såna som Eliasson ser till att andra gör jobbet åt honom
Såsseiet personifierat.
Citera
2021-01-08, 14:44
Medlem
Undrar om PK media tänker gräva vad han har pysslat med på sina resor.....

Att han är bög skiter jag totalt i men att han som chef för MSB sitter och reser ner och går på klubbar för att träffa nya människor och har närkontakt med dessa är helt otroligt i tider som detta, sen kan man fråga sig varför homosexuella verkar ha frikort för att gå på sexklubbar och bete sig allmänt pervo hade en 60 årig gått på klubb för att ragga på 20 åriga damer hade det varit tack och hej.
Citera
2021-01-08, 14:46
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Han körde polismyndigheten i botten. Nu ligger MSB i ruiner efter hans brist på kompetens och kunnande. Vilken myndighet har svetsarn och Damberg pekat ut som nästa att få ta del av hans erfarenheter?
Citera
2021-01-08, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Han var på kanarieholmarna i höstas trots att han sagt att han inte träffat barnbarnen på nästan ett år!

Inte säkert han träffa dom bara för han var där.
Citera
2021-01-08, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prestost
Mycket glädjande att ha avgår helt på ”egen” begäran. Ska bli spännande att se vilken nästa myndighet han hamnar på och fördärvar.
Bara det att han fått chans på chans antyder att han sitter inne med nått som Såsseriet inte vill ska komma ut. " Knulla i Bangkok" låter som iett intresant scenario skulle man kunna sia om inte långt från fantasin, Knulla på Utöja kanske ett alternativ fick inte åxå lilljäntan Karin Jämtin också viss särbehandling låg hon på flukt kanske?
Senast redigerad av Bajsolle2 2021-01-08 kl. 14:55.
Citera
2021-01-08, 14:54
Medlem
pwbothas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Han körde polismyndigheten i botten. Nu ligger MSB i ruiner efter hans brist på kompetens och kunnande. Vilken myndighet har svetsarn och Damberg pekat ut som nästa att få ta del av hans erfarenheter?

Södertörns Högskola eller Jämställdhetsmyndigheten hade ju inte varit helt fel....... Köra dessa i botten hade funkat för mig.
Citera
2021-01-08, 14:56
Medlem
Helt otroligt vilken skandal! Han borde betala tillbaka hela sin lön till skattebetalarna. Förutom smittorisken att ränna runt på dessa klubbar är han ju en säkerhetsrisk, precis som Lennart Geijer.
Citera
2021-01-08, 15:00
Medlem
GooglaYuriBezmenovs avatar
MSB bekräftar: Eliasson på Kanarieöarna även i höstas
https://omni.se/msb-bekraftar-eliass...ostas/a/BlGBkv

Jag blir så förbannat jävla äcklad. Att dessa människor har mage.
Att ett år efter luckra upp våra grundlagar, för att kunna bötfälla företag eller privatpersoner och inskränka i vår frihet.

Samtidigt låta en pervers gubbe, som sjungit om att åka och "Knulla i Bangkok". Låta gubben förstöra våra viktigaste myndigheter, pissa på hela världens pandemihantering genom att åka på sexresor och ta ut 160 000:- i månaden.

Och nu får han ny tjänst med samma lön på regeringskansliet, efter att han gjort elände på ett halvt dussin statliga myndigheter. Jag tror fan jag spyr.

Jag såg på SVT1 häromdagen, Stockholm 40-tal, 100 000 människor på gatorna, minns inte anledningen, men jag önskar se en fredligt samling av likartad mängd samlas utanför riksdagen.

När händer det igen, när samlas folk för att be dessa människor dra åt helvete?

Hur kan stockholmare gå utanför riksdagen utan att känna vrede? Dessa makthavare verkar kunna bete sig hur fan de än vill, utan konsekvenser. Dessa människor är bovar.
Citera
2021-01-08, 15:16
Citat:
Ursprungligen postat av GooglaYuriBezmenov
MSB bekräftar: Eliasson på Kanarieöarna även i höstas
https://omni.se/msb-bekraftar-eliass...ostas/a/BlGBkv

Jag blir så förbannat jävla äcklad. Att dessa människor har mage.
Att ett år efter luckra upp våra grundlagar, för att kunna bötfälla företag eller privatpersoner och inskränka i vår frihet.

Samtidigt låta en pervers gubbe, som sjungit om att åka och "Knulla i Bangkok". Låta gubben förstöra våra viktigaste myndigheter, pissa på hela världens pandemihantering genom att åka på sexresor och ta ut 160 000:- i månaden.

Och nu får han ny tjänst med samma lön på regeringskansliet, efter att han gjort elände på ett halvt dussin statliga myndigheter. Jag tror fan jag spyr.

Jag såg på SVT1 häromdagen, Stockholm 40-tal, 100 000 människor på gatorna, minns inte anledningen, men jag önskar se en fredligt samling av likartad mängd samlas utanför riksdagen.

När händer det igen, när samlas folk för att be dessa människor dra åt helvete?

Hur kan stockholmare gå utanför riksdagen utan att känna vrede? Dessa makthavare verkar kunna bete sig hur fan de än vill, utan konsekvenser. Dessa människor är bovar.

...med lite tur har han då även hunnit göra "reseräkning" och lämnat in kvitton till MSB som utlägg, vilket någon rättrådig kollega på MSB borde offentliggöra. Har svårt att tro att han gör annat än vad sossar i allmänhet gör - dvs låter andra betala.

Om så är fallet borde bara det rendera uppsägning - utan ersättning/kompensation eller förlängt kontrakt och skrivbordstjänst utan uppdrag med monsterlön.

Edit, såg nu att jag är trea på bollen. Privata utlägg på MSB:s bekostnad redan konstaterade.
Senast redigerad av LordBrettSinclair 2021-01-08 kl. 15:18.
Citera
2021-01-08, 15:17
Medlem
JoeBidens avatar
"Rules for thee but not for me" som man brukar säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in