2021-01-08, 01:17
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenryBendix
Vad spelar det för roll vad andra gör? Ser du en bra investering köper du.

När skomakaren köper är det redan försent / Turkiskt ordspråk (Jag är inte turk.)

Ja det är ju sant. Men har sett instagram Facebook twitter flesta sociala medier där oftast 18-35 åringar går loss. En annan sitter still i båten o har inte ens börjat. Är för feg o skeptisk. Tills detta verkligen slår igenom då e jag efter
Citera
2021-01-08, 05:42
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Ja det är ju sant. Men har sett instagram Facebook twitter flesta sociala medier där oftast 18-35 åringar går loss. En annan sitter still i båten o har inte ens börjat. Är för feg o skeptisk. Tills detta verkligen slår igenom då e jag efter

20k i början av december, idag ca 38k, skulle vilja påstå att det redan slått igenom.

Är du inte med på tåget ännu, vänta och se vad som händer runt 45-50k, i mina ögon en stor risk att det dippar rätt ordentligt där, gör det inte det ja då är det nog dags att hoppa på annars lär du ångra dig inom ett par år.
Citera
2021-01-08, 07:00
Medlem
Hegamons avatar
Samtliga mina inkomster i Norge kommer gå till kryptovaluta under 2021. Jag vill till och med ta ett lån på ett par hundra tusen för sakens skull. Det föll inte i god jord och jag idiotförklarades i en annan tråd: (FB) Låna pengar av privatperson - var?

Personligen tror jag på 4 gånger nivåer för Bitcoin vid årets slut. Likaså att Ethereum ökar 7 gånger. Sedan året 2022 tror jag ökningen blir ytterligare 4 gånger för respektive valutor.

Jag menar kryptovaluta kommande decennier är en revolution som internet, elektriciteten. Vanliga pengar kommer till betydande del ersättas med kryptovaluta.

Är det så ni i denna tråden här då stöder mitt åtagande? Tror ni på vad jag säger, eller vill ni jag slutar? Det blir så att vid dec 2021 har jag lagt minst 200 000 under årets lopp (20 000) i månaden av min lön. Sedan möjligen slänger jag in ett banklån på mellan 100 till 200 tusen. Det banklånet får jag eventuellt om 3 månader kanske. Vad är er uppfattning om detta?

Edit: Jag råder absolut ingen att göra som jag, för jag hör det kan låta slirande. Så skuldbelägg inte mig om det blir galet och ni förlorar pengar, för jag har råd och är villiga förlora alla pengarna jag får ihop under 2021. Allt är gambling från min sida som i poker.
Senast redigerad av Hegamon 2021-01-08 kl. 07:18.
Citera
2021-01-08, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Samtliga mina inkomster i Norge kommer gå till kryptovaluta under 2021. Jag vill till och med ta ett lån på ett par hundra tusen för sakens skull. Det föll inte i god jord och jag idiotförklarades i en annan tråd: (FB) Låna pengar av privatperson - var?

Personligen tror jag på 4 gånger nivåer för Bitcoin vid årets slut. Likaså att Ethereum ökar 7 gånger. Sedan året 2022 tror jag ökningen blir ytterligare 4 gånger för respektive valutor.

Jag menar kryptovaluta kommande decennier är en revolution som internet, elektriciteten. Vanliga pengar kommer till betydande del ersättas med kryptovaluta.

Är det så ni i denna tråden här då stöder mitt åtagande? Tror ni på vad jag säger, eller vill ni jag slutar? Det blir så att vid dec 2021 har jag lagt minst 200 000 under årets lopp (20 000) i månaden av min lön. Sedan möjligen slänger jag in ett banklån på mellan 100 till 200 tusen. Det banklånet får jag eventuellt om 3 månader kanske. Vad är er uppfattning om detta?

Edit: Jag råder absolut ingen att göra som jag, för jag hör det kan låta slirande. Så skuldbelägg inte mig om det blir galet och ni förlorar pengar, för jag har råd och är villiga förlora alla pengarna jag får ihop under 2021. Allt är gambling från min sida som i poker.

Beror ju på din riskvilja. Även om BTC/ETH haft en fantastisk utveckling tyder det mesta på att det kommer fortsätta. Samtidigt bör du nog överväga ganska noga huruvida du verkligen är beredd att förlora en stor andel av dina investeringar, och i värsta fall skuldsätta dig.

Kommer du palla när volatiliteten gör att din besparingar kan sjunka med 30-40 procent över några timmar?

Om du nu ska köra detta upplägg skulle jag föreslå att du använder dina besparingar till att investera månadsvis och att lånet har du för att stoppa in vid en eventuell korrigering på minst 25 procent.

Du skriver att du kommer få lånet om ca 3 månader. Låter som ganska lång handläggningstid för ett lån? Finns det någon orsak till detta?
Citera
2021-01-08, 07:32
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGeeky
Om du nu ska köra detta upplägg skulle jag föreslå att du använder dina besparingar till att investera månadsvis och att lånet har du för att stoppa in vid en eventuell korrigering på minst 25 procent.

Strategin är att just använda pengarna månadsvis. Varje månad den 25:e åker 20 000 kr skjuts in på kryptohandlarplattformen. Likaså vet jag korrigeringar kommer, jag tänker samma som du vid att slänga in ett potentiellt lån, alltså helst vid nedgång på 20-30%. En risk är att en korrigering inte når ner till dagens högsta nivå. Taken är iaf bra, då korrigeringar kommer ske under året.

Citat:
Ursprungligen postat av MrGeeky
Du skriver att du kommer få lånet om ca 3 månader. Låter som ganska lång handläggningstid för ett lån? Finns det någon orsak till detta?

Att få ordning på norskt personnummer kan ta 6 veckors handläggningstid. Likaså börjar jag jobbet på lördag, så jag vet ej om det går få banklån i början. Kanske inte får lån, då jag kanske bara får en provanställning på 3 månader. Det är osäkert om jag får lån. Jag har iofs ett anställningskontrakt liggande här från Manpower som inte är uppsagt, det är många frågetecken helt enkelt kring ett eventuellt lån.
Citera
2021-01-08, 08:22
Medlem
Hoppas att vi går förbi 40 000 dollar igen snart! Byt över från BTC till en del altcoins själv som XLM och ADA, nån som har några andra favoriter?

https://kryptokanalen.se/artikel/bitcoin-nar-40-000-dollar/
Senast redigerad av svottvett 2021-01-08 kl. 08:29.
Citera
2021-01-08, 08:44
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
20k i början av december, idag ca 38k, skulle vilja påstå att det redan slått igenom.

Är du inte med på tåget ännu, vänta och se vad som händer runt 45-50k, i mina ögon en stor risk att det dippar rätt ordentligt där, gör det inte det ja då är det nog dags att hoppa på annars lär du ångra dig inom ett par år.

Den som lever vet. Ja jo men känns ändå som just nu idag 8/1 2021 att . Halva Sverige redan köpt upp sig och investerat i det så inte direkt världsnyhet. Bäst att jag håller mig lugn. Dock skulle drömmen vara att ha tillräckligt så jag kan köpa huset för 3.1 miljon...
Haha men det lär aldrig hända , har ju för höga drömmar
Citera
2021-01-08, 09:11
Avslutad
Citat:

Har du 50K som du kan undvara så sätt dem på BTC. Vänta inte! Börja med att köp BTC-certifikat via Avanza. Det är enkelt och du är också säkrare från att bli hackad. Troligtvis kommer du att få igen pengarna många ggr om.
Man ska också vara medveten om att BTC är cykliskt, så emellanåt går det ner och då ska man naturligtvis inte sälja utan hålla fast och helst köpa mer. På 50K kan du bli mångmiljonär i framtiden.

Man kan också förlora allt, så satsa aldrig mer än du i värsta fall kan förlora.

Tänk på att det sämsta man kan ha är pengar på banken. Inflationen stjäl årligen en massa pengar från dig där, och där jobbar de ju åt andra.

(Detta är inte ett finansiellt råd.)
Citera
2021-01-08, 09:38
Avslutad
MICHAEL SAYLOR FINALLY REVEALS HIS $15’000’000 BITCOIN PREDICTION!!!!!!!!!!!!!!!!!

https://youtu.be/IaFVNBG9-Lk
Citera
2021-01-08, 10:22
Medlem
SvenskHODLers avatar
Citat:
Bitcoin är på $700 miljarder market cap.

Börsbolag har främst i 2020 börjat lägga Bitcoin på sin balansräkning som deras reservvaluta.

Du kan följa det här: https://bitcointreasuries.org/

Om inte det räknas som att ha "slått igenom" så vet jag inte vad kraven för det skulle vara. Vi pratar om en digital internetvaluta med anonym grundare som i flera år ansetts vara för knarkare och kriminella. Bitcoin har äntrat finrummet.
Citera
2021-01-08, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskHODLer
Börsbolag har främst i 2020 börjat lägga Bitcoin på sin balansräkning som deras reservvaluta.

Du kan följa det här: https://bitcointreasuries.org/

Om inte det räknas som att ha "slått igenom" så vet jag inte vad kraven för det skulle vara. Vi pratar om en digital internetvaluta med anonym grundare som i flera år ansetts vara för knarkare och kriminella. Bitcoin har äntrat finrummet.
Jäklar. Endast ca en A4-sida med företag.
Som äger över en miljon BTC.
Låt säga att det om ett år är 2-3 A4-sidor företag.
Och kanske ännu större företag som Tesla, Apple.
Var ska alla de företagen köpa sin del av kakan, sina 1-2 miljoner BTC?
Går det ens att köpa så mycket i dag, oavsett pris?
Jag upprepar. Oavsett pris. ✨👍😊🎉
Citera
2021-01-08, 12:27
Medlem
41,3k i skrivande stund

https://twitter.com/ki_young_ju/status/1347482465992986625?s=20

Stora OTC deals på Coinbase i dagarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto