2021-01-08, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Jag pratar om uppsåt ville de hänga senatorer eller ville de skrämmas och visa att politikerna har bedragit det amerikanska folket och borde hängas.
Förstår du skillnaden?

Samma logik som när någon skriver att de vill hänga häxan Annie Lööf, betyder inte att personen kidnappar henne och hänger henne. Det betyder dock att många hatar henne vilket är mycket logiskt och korrekt.

Och jag pratar om konsekvenserna av sagda handlingar. Inte direkt brottsligt, men direkt uppviglande, och därmed är Trump indirekt ansvarig för vad hans väljare gör i hans namn. Du talar om symbolik. Begriper du ens vad det betyder?
Citera
2021-01-08, 03:31
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Det enda Trump kan göra nu är utropa en väpnad revolt mot etablissemanget och det demokratiska toppskiktet.

Lägg ut en detaljerad lista på kommunister och fascister som måste elimineras.

Ta så mycket stöd från militären som möjligt.

Utropa KRIG NU.

Använd alla medel som finns. Hota Peking, Berlin, Bryssel, London och Paris med kärnvapenkrig om de stödjer att kommunisten Biden tar över presidentskapet. Via militära kanaler förstås.

Skjut ner alla som motsätter sig Trumps installation 21 januari.

Det blir inget 2024 för Trump om han förlorar. Han kommer fängslas eller avrättas redan den 21 januari om han förlorar makten.
Jösses! Har du inte sett Trumps senaste tweet där han lägger sig platt och kastar sina anhängare under bussen?

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1347334804052844550
Citera
2021-01-08, 03:32
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Det finns engen som skulle kunna hänga i den där galgen, det fatar vem som helst. men att den restes. Det var för att skrämmas men det sätter tonen.
Lite som när man kommer till en protes i tröjor som dessa, https://twitter.com/__CarpeDiem__3/status/1347060265972424707
Personlihen tycker jag det är lite avskyvärt som någon som när en Dead men dont rape tröja
Citera
2021-01-08, 03:33
Medlem
Herzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guru1966
Vad är Operation Storm, och var kan jag läsa om det?

Enligt Wikipedia var det något annat, nämligen etnisk resning och folkmord i f.d. Jugoslavien, se https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Storm . Och Sovjets angrepp på Afghanistan.

Jag vill passa på att fråga. Anti-globalister (t.ex en Q-anon-kille som var med och stormade kapitolium) pratar om att de kämpar mot bildandet av en världsregering. Gäller det er svenska anti-globalister också? Betyder det isåfall att ni är emot FN? Jag tänker att små länder som Sverige tjänar på ett starkt FN, medan jänkarnas intressen kan begränsas lite av att de måste lyda någon annan. Engelsmän och jänkare, särskilt republikanska partiet, har en gammal tradition att vara emot internationella standarder, avtal och överenskommelse, men är svenska nationalister också emot sådant?

Operation storm i Kroatien var folkmord och etnisk rensning. Men de fick stöd av Hillary Clinton och resten av globalisterna.

Ja svenska nationalister är emot sådant. Du har rätt i att jänkare och britter vill styra själva men FN och globalister vill skapa en diktatur så ingen kan stödja som om man vet vad dom sysslar med och om man vill leva i ett fritt demokratiskt samhälle.
Citera
2021-01-08, 03:34
Medlem
Citat:
Du ljuger och lägger ord i munnen på andra, du är uppenbarligen hjärntvättad och tar inte in situationen korrekt. Detta var INTE en statskupp. Läs det 20 gånger och försök förstå.

Okej det är jag som är hjärntvättad. Ska vi titta på det logiskt: gång på gång har du presenterats med olika typer av bevis, påståenden och bilder som understryker ovanstående. Har du själv motbevisat det? Visat annan källa? Nej du har refererat till det egna lösa tyckande. Du tycker inte så, därav är det så. För i din värld har de inte bollar nog, trots att de tar med sig vapen in och stormar Kapitolium.

Slutligen: ingen lägger ord i din mun. Men om du inte vill framstå som en pajas, sluta uttrycka dig som en pajas.
Citera
2021-01-08, 03:35
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Men det är ju inte ett bevis på att man ville kidnappa eller hänga senatorer igår eller hur.

Det är ett rakt igenom felaktigt antagande.

Vad tror du själv är det logiskt att de tänkte hänga senatorer?

Som jag skrev till dig innan, vi pratar om en rörelse som har element som plannerade att kidnappa en senator. Jag gtror att det fanns en liten klick som kunde gå för långt, tack och lov skedde inte detta men det är tragiskt att 4 människor dog.
Citera
Medlem
GreyForests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
Jag ljuger inte, snarare upplyser dig om hur du framstår. Varje bild och bevis som har framlagts avfärdar du med ”men det menade inte de små gulliga demonstranterna, de ville bara kramas. Det är därför de har vapen och bultband”!
Vad spelar det för roll om de har vapen och buntband? Det amerikanska folket har blivit förrått, systemet är ruttet och politikerna är korrupta under de lobbygrupper som finansierar dem. Etablissemanget utgörs av banker, lobbygrupper, multinationella företag och mediekonglomerat som hatar och vill förinta de västerländska folken. Maktsystemet förstår att ett starkt och fritt väst inte är önskvärt, därför måste det kuvas innan planerna kring totalitär maktkoncentration kan realiseras. Ingen ska få stå i vägen för den judiska finansplutokratin och dess allt mer desperata försök att säkra sin makt genom en kommunistiska världsrevolution. Inget maktsystem, oavsett hur korrupt, kommer ge ifrån sig sin makt frivilligt.
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Speciellt inte när man hatr rest denna utanför https://twitter.com/DaniD2021/status/1347332231862366208

United States of Teheran..
Citera
2021-01-08, 03:36
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Igår sa Donald Trump till de som tagit sig in i Kapitolium "vi älskar er" och "ni är speciella". Idag hugger han dem i ryggen och säger att de inte "representerar vårt land" och "ni som har brutit mot lagen, ni kommer att betala". Vad hände egentligen?

Säger han uttryckligen " tagit sig in i Kapitolium"?
Citera
2021-01-08, 03:36
Medlem
Herzs avatar
Citat:
Jösses! Har du inte sett Trumps senaste tweet där han lägger sig platt och kastar sina anhängare under bussen?

Ja tyvärr. Fattar inte vad han sysslar med. Enda utvägen är krig.

Dom har precis mördat en oskyldig kvinna i Washington DC och kallar alla 70 miljoner Trump supporters för terrorister trots att dom protesterade fredligt även när de stormade kongressen.
Citera
2021-01-08, 03:38
Medlem
Citat:

Trodde inte att jag skulle säga det, men kudos till Trump för en enda rättrådig stund.
Citera
2021-01-08, 03:38
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
United States of Teheran..
Ja de låter ju som ISIS och en handfull i tråden runkar till inbördeskrig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto